Przyszłość obowiązków domowych wg Samsung
Samsung powiększa portfolio o kolejne urządzenia mające ułatwić życie. Należy do nich JetBot 90 AI+, który dba o czystość podłóg korzystając z innowacyjnej technologii nawigacji oraz pralki i suszarki AI Control, które sprawiają, że dbanie o odzież jest prostsze i szybsze.
Podczas targów CES 2021, firma Samsung zaprezentowała innowacyjne urządzenia AGD pomagające zautomatyzować codzienne domowe zadania. Nowy JetBot 90 AI+ wyposażono w inteligentne technologie, które optymalizują trasę robota i pozwalają mu dokładnie rozpoznawać elementy otoczenia, w jakim się znajduje. Z kolei pralki i suszarki AI Control korzystają ze sztucznej inteligencji, by uczyć się preferencji użytkownika oraz komunikować się między sobą i rekomendować najlepsze cykle prania i suszenia dopasowane do potrzeb użytkownika. Zarówno JetBot 90 AI+, jak i inteligentne pralki zostały niedawno wyróżnione tegorocznymi nagrodami CES Innovation Awards.
– W Samsung niezmiennie pracujemy nad tym, by zapewniać urządzenia AGD, które będą innowacyjne i będą ułatwiały codzienne życie na wiele nowych sposobów – mówi John Herrington, Senior Vice President, General Manager of Home Appliances. – Automatyzacja dbania o podłogi oraz nauka preferencji dotyczących prania sprawiają, że te nowe urządzenia pracują za użytkownika, który zyskuje dzięki temu więcej czasu dla siebie.
Odkurzacz JetBot 90 AI+ z czujnikami opartymi o AI i nawigacją
Za sprawą JetBot 90 AI+ – pierwszego na świecie inteligentnego robota sprzątającego napędzanego Intel® AI – użytkownik praktycznie bez wysiłku uzyskuje niezwykle precyzyjnie wyczyszczone podłogi.
Dzięki połączeniu czujników i działającej na bazie AI technologii rozpoznawania obiektów JetBot 90 AI+ porusza się po domu użytkownika z niezwykłą sprawnością i uważnością. Czujnik LiDAR, podobny do tych, których używa się w autonomicznych samochodach, wykrywa odległość i śledzi lokalizację, zapewniając precyzję ruchu odkurzacza. Czujnik 3D rozpoznaje różnicę pomiędzy przedmiotami takimi jak zabawki czy nogi krzeseł, wykrywa także drobne obiekty leżące na podłodze, a ponadto mapuje kształt pomieszczenia, by robot sprawnie się po nim poruszał. Algorytm rozpoznawania obiektów pozwala identyfikować wszelkiego rodzaju przedmioty i wytyczać najbezpieczniejszą i najbardziej efektywną trasę. JetBot 90 AI+ używa zebranych informacji, by sprzątać w pobliżu rozmieszczonych na podłodze przedmiotów, zachowując przy tym bezpieczną odległość od delikatnych obiektów, a także by w razie potrzeby wjeżdżać pod meble. Jeżeli jakikolwiek przedmiot zostanie sklasyfikowany jako niebezpieczny lub mogący spowodować uszkodzenie (np. kabel), odkurzacz po prostu go ominie.
Gdy JetBot 90 AI+ odkurza, jego zaawansowany silnik typu Digital Inverter maksymalizuje ssania Jet Cyclone o mocy 30W, by urządzenie wychwytywało zarówno kurz z powietrza, jak i zanieczyszczenia z podłogi. Natomiast samoczyszcząca szczotka o delikatnych włóknach z miękkich tekstyliów zbiera kurz z podłogi, docierając także do trudno dostępnych miejsc.
Po zakończeniu odkurzania JetBot 90 AI+ automatycznie wraca do Clean Station™ – opracowanego przez firmę Samsung systemu usuwania zanieczyszczeń. Tam wysypuje zebrany kurz, pył i zanieczyszczenia do worka, który należy wymieniać co dwa lub trzy miesiące.
Połączenie odkurzacza ze smartfonem poprzez aplikację Samsung SmartThings[1] sprawia, że JetBot 90 AI+ oddaje całą kontrolę w ręce użytkownika. Teraz można sterować urządzeniem z dowolnego miejsca – ustalając harmonogram odkurzania, określając na mapie domu „strefy zakazane” czy nawet łącząc się z kamerą JetBot 90 AI+, by móc obserwować mieszkanie i przebywające w nim zwierzęta, gdy użytkownik jest poza domem.
Lepsze dbanie o odzież dzięki pralce i suszarce z AI
Innowacje wykorzystujące AI firmy Samsung wciąż zmieniają nasz sposób radzenia sobie z codziennymi zadaniami. Nowe pralki i suszarki Samsung AI Control zaprojektowany, by pranie i suszenie stało się łatwiejsze, bardziej intuicyjne i mniej stresujące.
Nowe urządzenia AGD wyposażono w panel AI Control. Pralka i suszarka uczy się preferowanych przez użytkownika cykli i ustawień, by proponować je automatycznie na uproszczonym, łatwym w użyciu panelu starowania. Dzięki inteligentnemu uczeniu pralka rekomenduje programy na podstawie cykli wybranych w przeszłości w konkretne dni tygodnia lub o określonych porach. Nowe pralki Samsung współpracują również z suszarkami AI Control – program suszenia zostanie automatycznie dopasowany na podstawie parametrów prania.
Warto zwrócić również uwagę na program Optymalny AI – wykrywa wagę wsadu i wykorzystuje opatentowany czujnik, by określić idealną dla niego ilość wody i detergentu. Ustala także, jak długo powinno trwać pranie, by odzież była dokładnie wyprana. Pozwala to na zmniejszenie zużycia detergentów, wody oraz prądu.
Użytkownik może także korzystać w swoim smartfonie z aplikacji SmartThings[2], za pośrednictwem której m.in. otrzyma powiadomienia o zakończonym cyklu, zdalnie rozpocznie i zakończy pranie czy ustali harmonogram prania i suszenia.
JetBot 90 AI+ oraz pralkę i suszarkę można obejrzeć na wirtualnej wystawie Samsung podczas targów CES w dniach 11–14 stycznia. Więcej informacji o najnowszych urządzeniach Samsung znaleźć można na: https://www.samsung.com/us/explore/experiences/ces2021.
[1] Dostępne na urządzeniach z systemem operacyjnym Android i iOS. Wymagane połączenie z siecią Wi-Fi oraz konto Samsung.
[2] Wymaga sieci bezprzewodowej, konta Samsung i aplikacji SmartThings. Aplikacja Samsung SmartThings jest obsługiwana na urządzeniach z systemem operacyjnym Android 4.0 (ICS) lub nowszym zoptymalizowanym dla smartfonów Samsung (serie Galaxy S i Galaxy Note). Aplikacja jest też obsługiwana przez iPhone’y z systemem operacyjnym iOS 7 lub nowszym. Aplikację SmartThings można pobrać z App Store lub Play Store.
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.