Prysznic z funkcją recyklingu wody – innowacja marki GROHE
- W sytuacji, gdy niemalże 1/3 Europejczyków mieszka na terenach dotkniętych deficytem wody, potrzebne są nowe rozwiązania, które pozwolą zmienić sposób zużywania jej
w domu. - Nowe rozwiązanie marki GROHE zapewnia komfort użytkowania, jednocześnie zmniejszając zużycie wody i energii – odpowiednio o nawet do 75% i 66% w trakcie 10-minutowego prysznica. Pozwala to zaoszczędzić czteroosobowej rodzinie ponad 6 300 zł rocznie[1].
- Nowość ta rozszerza gamę produktów marki, które ułatwiają redukcję zużycia wody w domu.
Susze i niedobór wody stają się codziennym wyzwaniem dla mieszkańców Europy, Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki. W trakcie roku, średnio 1/3 Europejczyków odczuwa efekty tak zwanego stresu wodnego[2]. Z siedemnastu najbardziej dotkniętych problemami związanymi z deficytem wody krajów, aż jedenaście[3] znajduje się na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Marka GROHE jako światowy producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni, niedawno oficjalnie zaprezentowała nowy koncept prysznica z recyklingiem wody. Dzięki temu poszerzy swoją ofertę produktów promujących efektywne wykorzystanie zasobów i ułatwiających dokonywanie ekologicznych wyborów. Rozwiązanie to pokazuje, jak nowa generacja produktów sanitarnych może zdecydowanie zmniejszyć zużycie wody. Ma to największe znaczenie
w przypadku łazienek, które odpowiadają za 2/3 wspomnianego zużycia[4]. Dodatkowo, ogrzewanie wody jest drugim co do wielkości źródłem pobierającym energię elektryczną[5]. Podniesienie wydajności zużycia wody pozwala tym samym na ograniczenie zużycia paliw kopalnych, zmniejszenie rachunków za energię i emisji dwutlenku węgla.
Koncept prysznica marki GROHE z funkcją obiegu wody czyści, podgrzewa i ponownie wykorzystuje wodę, zmniejszając zużycie bieżącej wody nawet do 75%, przy jednoczesnym wykorzystaniu 1/3 energii wymaganej przez tradycyjne prysznice. Przekłada się to na zmniejszenie rachunków o nawet 65% rocznie dla czteroosobowej rodziny i redukcję emisji CO2 do 70%. Nowa technologia została zaprojektowana tak, aby zapewnić najwyższą funkcjonalność, wykorzystując przy tym możliwie najmniejszą ilość świeżej wody. W taki sposób możemy cieszyć się długimi prysznicami bez poczucia winy.
Wyzwania związane z niedoborem wody są jednymi z największych problemów naszych czasów. Nie pozostaje nic innego, jak odważnie stawić im czoła – zwłaszcza jeśli woda jest podstawą Twojej działalności. Dla marki GROHE, łączenie dewizy „Pure Freude and Wasser” ze zrównoważonym rozwojem od zawsze było integralną częścią DNA marki. Uważamy, że najlepszym sposobem na pomoc w oszczędzaniu wody jest dostarczenie konsumentom produktów, które nie obniżają komfortu i zapewniają jak najwyższą przyjemność z użytkowania.
– komentuje Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA.
Rozmawiając z naszymi partnerami, dochodzimy do wniosku, że branża budowlana będzie musiała spełniać coraz bardziej rygorystyczne standardy, z uwagi na rosnące wymagania organów regulacyjnych. Zarówno one, jak i konsumenci domagają się większej ilości ekologicznych rozwiązań. Będziemy nadal inwestować w innowacje, aby pomóc naszym partnerom wyprzedzać te trendy i wspierać tworzenie domów w oparciu o założenia zrównoważonego rozwoju – dodaje.
Mniejsze zużycie, większa radość
Koncept prysznica z recyklingiem wody przybliża wizję tego, jak wyposażenie domu może kształtować nasz osobisty wpływ na planetę. Technologia ta dzieli proces kąpieli na trzy części, pozwalając cieszyć się nią, bez zmartwienia o niepotrzebne marnowanie zasobów naturalnych.
1) Początkowo wykorzystywana jest bieżąca woda, tak jak w przypadku standardowego prysznica.
2) Po zaaplikowaniu szamponu lub mydła, użytkownik ma możliwość zmiany trybu: woda, która została zebrana w odpływie, zostaje przepompowana, oczyszczona i ponownie trafia do obiegu, zachowując przy tym odpowiednią temperaturę.
3) Po zakończeniu użytkowania następuje czyszczenie systemu, aby przygotować prysznic dla następnego użytkownika.
Zwiększenie atrakcyjności oszczędnego gospodarowania wodą
Naszą misją jest dostarczanie najnowocześniejszych technologii pozwalających
na odpowiedzialne korzystanie z zasobów wodnych przy jednoczesnym tworzeniu dodatkowej wartości dla środowiska naturalnego. Już teraz zapewniamy szeroką ofertę baterii, pryszniców i toalet, które pomagają naszym klientom zużywać znacznie mniej wody w domu bez odczuwalnej różnicy. Warto zwrócić uwagę chociażby na technologię GROHE Water Saving wykorzystywaną
w armaturze. Nasze baterie wyposażyliśmy w ogranicznik przepływu oraz perlator, który napowietrza wodę, tworząc wrażenie wysokiej objętości przy zużyciu do 50% mniej wody. Nowy prysznic z funkcją obiegu wody idzie o krok dalej. Rozwiązanie to pozwala konsumentom na zmniejszenie zużycia zasobów poprzez dokonywanie codziennych, ekologicznych wyborów.
Z niecierpliwością czekamy na reakcje naszych klientów na tę nową koncepcję i ciężko pracujemy, aby wkrótce wprowadzić ją na rynek – mówi David Mainka, Leader Electronics and Innovation R&D Fittings, LIXIL International.
Działania marki GROHE w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz rozwoju produktów,
są częścią Wizji Środowiskowej LIXIL, która nawołuje do neutralności węglowej i gospodarki obiegu zamkniętego. Odpowiedzialne podejście do wykorzystywania wody jest jednym
z najważniejszych obszarów tej wizji. Celem jest pomoc ludziom w cieszeniu się tym surowcem naturalnym jak najdłużej, przy jednoczesnym zapewnieniu jego odpowiedzialnego wykorzystywania w skali globalnej. W taki sposób dbamy o nasz pozytywny wpływ na planetę.
[1] W oparciu o 300 10-minutowych pryszniców na osobę rocznie
[2] European Environment Agency, “Water resources across Europe – confronting water stress: an updated assessment”, 27 października 2021
[3] UNICEF, “Water scarcity in the Middle East and North Africa”
[4] German Association of Energy and Water Industries, Water Statistics, 2021
[5] Federal Statistical Office 2018, www.destatis.de
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Zdrowie
Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.