Powstał nowoczesny kalkulator retencji wody opadowej
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
WaterFolder – pierwsza interaktywna platforma dla projektantów instalacji wod-kan właśnie ujrzała światło dzienne. Narzędzie jest oferowane nieodpłatnie i pozwala zalogowanym użytkownikiem w łatwy i wygodny sposób dobrać właściwe urządzenia do projektowanych obiektów. Rozwiązanie zbiera w jednym miejscu wiedzę i doświadczenie inżynierów z wielu dziedzin, a dzięki współpracy z branżowymi producentami jest dopasowane do realiów rynku.
Kalkulator retencji to narzędzie, jakiego brakowało wielu specjalistom. Przede wszystkim architektom i biurom projektowym, które na co dzień mają do czynienia z tematem zarządzania gospodarką wodną. Opracowanie indywidualnej do każdego projektu kalkulacji było czasochłonne, wymagając nie tylko właściwych obliczeń, ale też stale aktualizowanej wiedzy na temat dostępnych na rynku rozwiązań. Nowe narzędzie ma uprościć ten proces, sprawiając że projektowanie stanie się szybsze i mniej skomplikowane.
Od zielonego dachu do zbiornika rurowego
WaterFolder ma przede wszystkim ułatwiać pracę projektantom, dając im w jednym miejscu grupę profesjonalnych narzędzi doboru. W tej chwili są to narzędzia dla obiektów takich jak:
- dachy zielone
- odwodnienia liniowe
- systemy rozsączające
- zbiorniki retencyjne
- pompownie
- przewody grawitacyjne
- układy podczyszczające
- zbiorniki rurowe
Ich lista ma się na bieżąco powiększać. Poza precyzyjnymi narzędziami doboru, kalkulator oferuje użytkownikom przejrzystą konstrukcję oraz intuicyjną obsługę. Każdy z procesów doboru został sprowadzony do kilku kroków, po przejściu których projektant otrzymuje nie tylko szybki wynik obliczeń, ale też kompletny zestaw materiałów – wkładkę projektową oraz inne pliki np. w formacie DWG.
– W przypadku projektowania zielonego dachu dobór narzędzi dotyczy stropodachów, płyt garażowych i tarasów dla maksymalnych wartości retencji do 150 l/m2. W kalkulatorze wystarczy określić rodzaj inwestycji, parametry zagospodarowania terenu, takie jak typ powierzchni, stopień jej nachylenia czy typ roślinności, która ma porastać zielony dach, a także określić powierzchnię zagospodarowania. Po uzupełnieniu podstawowych danych projektant otrzymuje dokładne wyniki obliczeń, schemat ułożenia warstw dachu oraz propozycje materiałów do zastosowania przy inwestycji – tłumaczy Piotr Pytel, doradca techniczny firmy Dorken Delta, która jest jednym z partnerów projektu WaterFolder.
Dane z wielu źródeł
Serwis WaterFolder powstał z inicjatywy spółki Retencja.pl, ale stoi za nim cały szereg branżowych partnerów, którzy wsparli go swoją wiedzą i doświadczeniem. Wartość platformy podnosi dodatkowo zastosowanie narzędzia jakim jest Polski Atlas Natężeń Deszczów, czyli najbardziej miarodajne źródło informacji o natężeniach deszczów w Polsce. Połączenie wiedzy ekspertów, nowoczesnych narzędzi oraz danych od producentów ma zapewnić wysoką skuteczność serwisu, którego celem jest odpowiadać na aktualne i rzeczywiste potrzeby projektantów.
Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.