Powstał nowoczesny kalkulator retencji wody opadowej
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
WaterFolder – pierwsza interaktywna platforma dla projektantów instalacji wod-kan właśnie ujrzała światło dzienne. Narzędzie jest oferowane nieodpłatnie i pozwala zalogowanym użytkownikiem w łatwy i wygodny sposób dobrać właściwe urządzenia do projektowanych obiektów. Rozwiązanie zbiera w jednym miejscu wiedzę i doświadczenie inżynierów z wielu dziedzin, a dzięki współpracy z branżowymi producentami jest dopasowane do realiów rynku.
Kalkulator retencji to narzędzie, jakiego brakowało wielu specjalistom. Przede wszystkim architektom i biurom projektowym, które na co dzień mają do czynienia z tematem zarządzania gospodarką wodną. Opracowanie indywidualnej do każdego projektu kalkulacji było czasochłonne, wymagając nie tylko właściwych obliczeń, ale też stale aktualizowanej wiedzy na temat dostępnych na rynku rozwiązań. Nowe narzędzie ma uprościć ten proces, sprawiając że projektowanie stanie się szybsze i mniej skomplikowane.
Od zielonego dachu do zbiornika rurowego
WaterFolder ma przede wszystkim ułatwiać pracę projektantom, dając im w jednym miejscu grupę profesjonalnych narzędzi doboru. W tej chwili są to narzędzia dla obiektów takich jak:
- dachy zielone
- odwodnienia liniowe
- systemy rozsączające
- zbiorniki retencyjne
- pompownie
- przewody grawitacyjne
- układy podczyszczające
- zbiorniki rurowe
Ich lista ma się na bieżąco powiększać. Poza precyzyjnymi narzędziami doboru, kalkulator oferuje użytkownikom przejrzystą konstrukcję oraz intuicyjną obsługę. Każdy z procesów doboru został sprowadzony do kilku kroków, po przejściu których projektant otrzymuje nie tylko szybki wynik obliczeń, ale też kompletny zestaw materiałów – wkładkę projektową oraz inne pliki np. w formacie DWG.
– W przypadku projektowania zielonego dachu dobór narzędzi dotyczy stropodachów, płyt garażowych i tarasów dla maksymalnych wartości retencji do 150 l/m2. W kalkulatorze wystarczy określić rodzaj inwestycji, parametry zagospodarowania terenu, takie jak typ powierzchni, stopień jej nachylenia czy typ roślinności, która ma porastać zielony dach, a także określić powierzchnię zagospodarowania. Po uzupełnieniu podstawowych danych projektant otrzymuje dokładne wyniki obliczeń, schemat ułożenia warstw dachu oraz propozycje materiałów do zastosowania przy inwestycji – tłumaczy Piotr Pytel, doradca techniczny firmy Dorken Delta, która jest jednym z partnerów projektu WaterFolder.
Dane z wielu źródeł
Serwis WaterFolder powstał z inicjatywy spółki Retencja.pl, ale stoi za nim cały szereg branżowych partnerów, którzy wsparli go swoją wiedzą i doświadczeniem. Wartość platformy podnosi dodatkowo zastosowanie narzędzia jakim jest Polski Atlas Natężeń Deszczów, czyli najbardziej miarodajne źródło informacji o natężeniach deszczów w Polsce. Połączenie wiedzy ekspertów, nowoczesnych narzędzi oraz danych od producentów ma zapewnić wysoką skuteczność serwisu, którego celem jest odpowiadać na aktualne i rzeczywiste potrzeby projektantów.
Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.
Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
Win-win-win. Innowacyjny model współpracy oświaty i biznesu
Niemal jedna piąta Polaków przeciwko 4-dniowemu tygodniowi pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.