Popularna lokalizacja i sprawdzony deweloper - tak wybieramy nieruchomość
O zdolności kredytowej decydują liczby – zgłaszamy się do placówki bankowej (choć coraz częściej klienci korzystają z pomocy ekspertów finansowych porównujących różne oferty kredytowe), informujemy o swoich dochodach, wydatkach w budżecie domowym. Dowiadujemy się, na jakie zobowiązanie możemy sobie pozwolić. W konsekwencji, determinuje to, jaką nieruchomość kupimy. Rzecz jasna oprócz ceny liczy się też lokalizacja nowego osiedla i jego inwestor. W przypadku rynku nieruchomości nie można mówić o chwilowej modzie na dane miejsce do zamieszkania, ale o trendach z pewnością tak. W przypadku Poznania, widzimy od kilkunastu lat, że mieszkańcy przenoszą się do gmin ościennych. - Od ponad 15 lat klienci na rynku deweloperskim przeprowadzają się na zachodnią stronę przedmieść, a to rozwiązanie ma niezaprzeczalne atuty. Kierują się popularnością poszczególnych inwestycji, chociażby w Dąbrówce. Od kilku lat to samo zauważamy w gminie Swarzędz. Zalasewo i Rabowice to miejscowości, gdzie powstaje sporo osiedli deweloperskich, a niemal wszystkie mieszkania są sprzedawane jeszcze przed ukończeniem budowy – analizuje sytuację na rynku Kinga Błaszkowiak, specjalista ds. sprzedaży i marketingu Greenbud Development. Deweloper zrealizował osiedle Zielone Rabowice i jego kontynuację, Zielone Rabowice II (z etapami I – III, a czwarta część w budowie). – Zaufało nam ponad 130 rodzin, które wybrały swój lokal w zabudowie bliźniaczej. Jesteśmy rozpoznawalni, klienci wiedzą, czego się spodziewać, jak budujemy. Zauważamy, że to zdecydowanie ułatwia im podjęcie ostatecznej decyzji – podkreśla Kinga Błaszkowiak.
Podążając za trendem i… deweloperem
Rabowice w gminie Swarzędz, po wschodniej stronie poznańskich przedmieść, to lokalizacja, którą w zasadzie odkrył Greenbud Development i zdecydował się na niemałą inwestycję. Z każdym miesiącem coraz większa liczba rodzin przekonywała się do tego, by zamieszkać na osiedlu Zielone Rabowice. – Przychodząc do naszego biura, klienci pytali np. ile rodzin już zamieszkało, jak idzie sprzedaż, jakie mamy plany, czy zostajemy w Rabowicach na dłużej jako deweloper – podkreśla Kinga Błaszkowiak z firmy Greenbud. Część osób podążała za trendem, a część… za deweloperem. Greenbud podczas jesiennych Targów Mieszkań i Domów w Poznaniu zaprezentował premierowo osiedle Nowy Jasin (gmina Swarzędz), wprowadzając nowy typ budynku (siedem domów w zabudowie czterolokalowej), w zupełnie nowej lokalizacji. O sukcesie sprzedażowym decydowała nie tylko nowa, ciekawa oferta, ale też marka dewelopera, to stanowi gwarancję spokoju. - Jesteśmy na niemal każdych Targach Mieszkań i Domów w Poznaniu, regularnie organizujemy drzwi otwarte. Marka i rozpoznawalność to nasze atuty w komunikacji z klientami, ale i przewaga konkurencyjna – podsumowuje Kinga Błaszkowiak.
Ekipy budowlane pracują aktualnie zarówno na inwestycji Nowy Jasin, jak i Zielone Rabowice II – etap IV. W Jasinie pierwsze odbiory zaplanowano na wrzesień 2020, a w Rabowicach klienci odbiorą klucze do swoich domów w I kwartale 2021. Tymczasem biuro sprzedaży, razem z inwestorami, ze względu na dużą popularność osiedli, planuje rozszerzyć ofertę mieszkaniową.

Energia słoneczna a zimowa pora. Czy fotowoltaika jest opłacalna przez cały rok?

BERGER Bau zmodernizuje drogi gminne w Podolszu i Zatorze

Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.