Ponad 5 milionów złotych dla EpicVR na rozwiązanie dla "Metaverse"
EpicVR – producent gier Virtual Reality (VR) oraz doświadczony twórca technologii i aplikacji VR/AR podpisał umowę na finansowanie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). W ramach projektu "Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR" – krakowska spółka otrzyma ponad 5 milionów złotych. Środki te zostaną przeznaczone na stworzenie narzędzia dedykowanego twórcom i użytkownikom „Metaverse”.
– Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie, chcemy stworzyć innowacyjne narzędzie wpisujące się w koncepcję zapowiadanego głośno w ostatnim czasie „Metaverse”, czyli trójwymiarowej przestrzeni zacierającej granice między światem wirtualnym a realnym. Nasz produkt będzie wieloplatformowy i znacznie ułatwi tworzenie i wdrażanie rozwiązań wieloosobowych w projektach VR – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Na koncie firmy są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla tak uznanych firm, jak Procter&Gamble, FedEx, PGE, Mitsubishi Motors czy Arcelor Mittal. Spółka zajmuje się także tworzeniem rozwiązań szkoleniowych oraz wspierających sprzedaż i marketing. Obecnie pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”. Jego prototyp powstanie w ciągu 2 lat.
– Dzięki naszemu otwartemu rozwiązaniu wszelkie aktywności, które jesteśmy w stanie wykonywać w świecie Virtual Reality, nie będą miały żadnych barier dla użytkowników. Narzędzie będzie można wykorzystywać zarówno w celach rozrywkowych - grając w wieloosobowe gry VR, ale też edukacyjnych czy biznesowych biorąc udział w szkoleniach, eventach czy spotkaniach w przestrzeni wirtualnej – dodaje Adrian Łapczyński.
Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR. Od chwili pojawienia się Grupy PlayWay w strukturze udziałowców EpicVR, spółka we współpracy z giełdowym Live Motion Games pracuje nad adaptacją w VR gry „Builder Simulator”.
– W pierwszej kolejności zaprezentujemy trailer gry i zamierzamy budować dalszą społeczność wokół niej na platformie Steam. Zarys tytułu oraz wysoka wishlista Builder Simulator stwarza również duży potencjał do odniesienia sukcesu w sferze VR – nadmienia Adrian Łapczyński.
Kolejną grą, jaką zamierza stworzyć zespół EpicVR, jest „Reptile Park VR”. Gra ma być survivalową produkcją utrzymaną w realiach współczesności z uwzględnieniem elementów sci-fi.
EpicVR stale rozwija swoje kompetencje w obszarze szkoleniowym. Wyspecjalizowani eksperci firmy dostarczają zaawansowane rozwiązania m.in. dla branży lotniczej, motoryzacyjnej i medycznej.
Jak wynika z najnowszych raportów rynek rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości VR / AR ma przed sobą olbrzymi potencjał, zwłaszcza po zmianach nazwy Facebook na Meta. Według TechNavio w 2021 r. jego wartość wzrosła o jedną czwartą. Szacunki pokazują, że do 2025 r. rynek VR będzie rósł średnio w tempie 46 proc. rocznie.
EpicVR w dalszym ciągu zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku giełdowym NewConnect.
***
O EpicVR:
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej, czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Konkurencyjność firm wśród najważniejszych zadań dla kolejnego budżetu UE. Komisja szuka nowych źródeł dochodów
Przed budżetem na kolejną siedmioletnią perspektywę stoi szereg wyzwań. Jednym z nich są potrzeby zwiększania wydatków na obronność i zbrojenia oraz na wsparcie konkurencyjności europejskich firm. Jednocześnie dla zaspokojenia rosnących potrzeb w priorytetowych obszarach konieczne są nowe źródła dochodów.
Transport
Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny czy porty udział ten wzrasta do 11 proc. – wynika z danych Massachusetts Institute of Technology. Transformacja sektora transportowego ma więc istotne znaczenie dla redukcji emisji, a wśród kluczowych działań przewoźników jest elektryfikacja ich flot. Firma logistyczna DACHSER wprowadza w Polsce zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw i uruchamia dostawy elektrykiem w centrum Warszawy.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.