Pompa ciepła i hydrobox - duet idealny
Pompa ciepła jest wydajnym i ekonomicznym urządzeniem pod warunkiem, że jej montaż zostanie przeprowadzony poprawnie i według wytycznych producenta. Z tej przyczyny warto rozważyć zakup hydroboxu, urządzenia, które ułatwia montaż pompy. Co warto o nich wiedzieć?
Jak działa hydrobox?
Moduły hydrauliczne (tak zwane hydroboxy) to urządzenia, które nie wpływają bezpośrednio na pracę pompy ciepła, jednak pośrednio mogą mieć pozytywny wpływ na jej działanie. Jak to możliwe? Hydrobox pozwala nie tylko usprawnić pracę instalatora, ale - co jeszcze ważniejsze, eliminuje ryzyko popełnienia błędu przez instalatora, dzięki czemu pompa maksymalnie wykorzystuje swój grzewczy potencjał.
Moduł hydrauliczny T-BOX
T-Box usprawnia pracę instalatora. Wszystkie niezbędne komponenty umieszczone są w jednej obudowie, co zapewnia oszczędność miejsca, a kompaktowe wymiary umożliwiają montaż nawet w małych pomieszczeniach. Sama konstrukcja jest przyjazna dla instalatora poprzez łatwy dostęp z przodu urządzenia do wszystkich podzespołów. W T-Boxie zastosowano najwyższej klasy komponenty, co wpływa na długą żywotność urządzenia. Warto również podkreślić, że obudowa jest malowana proszkowo, dzięki czemu jest odporna na korozję oraz wilgoć. Co więcej, urządzenie występuje w kilku konfiguracjach, co sprawia, że instalator może bez problemu dobrać model do danej instalacji grzewczej oraz wymagań inwestora.
Wybierając T-BOX można poprawić pracę pompy ciepła, ponieważ wydajność pompy obiegowej, przekroje rur oraz armatury są dobrane do wymagań konkretnego urządzenia, a to pozwala wyeliminować często pojawiające się błędy montażowe.
Więcej na: https://www.termet.com.pl/
Organizacje pozarządowe apelują do premiera. Chodzi o Krajowy Plan Energii i Klimatu oraz transformację energetyczno-klimatyczną
Inbank sfinansuje zieloną transformację tysięcy Polaków
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Prawo
Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.