Pomagaj Bardziej z Fundacją Poland Business Run i BLIKIEM
Pomagaj Bardziej z Fundacją Poland Business Run i BLIKIEM
Fundacja Poland Business Run od 12 lat organizuje największą charytatywna sztafetę biznesową, aby pomagać osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi i po mastektomii. W tym roku można zaangażować się w inicjatywę nie tylko poprzez udział w biegu. Dzięki współpracy z BLIKIEM każdy może przekazać na numer telefonu 519 815 815 dowolną kwotę na rzecz podopiecznych Fundacji.
Poland Business Run to cykliczne wydarzenie łączące firmy, organizacje i prywatne osoby w jednym celu – pomocy charytatywnej. W tym roku 3 września ponad 35 000 biegaczy na całym świecie pobiegnie po protezy, wózki i rehabilitację dla beneficjentów biegu. Tylko w ubiegłym roku udało się w ten sposób pomóc 137 osobom, a kwota dofinansowań sięgnęła miliona złotych.
– Cieszymy się, że dzięki BLIKOWI możemy zaprosić do wsparcia naszej idei kolejne osoby i budować wielowymiarową sztafetę pomocy, nie tylko w dosłownym, biegowym znaczeniu. Wierzymy, że dzięki tak prostemu rozwiązaniu będziemy mogli razem pomóc jeszcze bardziej, zgodnie z nazwą akcji. A potrzeby są ogromne, ponieważ co roku w Polsce przybywa osób po amputacji – komentuje Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.
Według danych NFZ w 2021 r. w Polsce wykonano prawie 11,5 tys. zabiegów odjęcia kończyny. Co istotne, amputacje w wyniku urazów i wypadków to tylko 1 na 10 przypadków. Większość pacjentów traci kończynę z powodu chorób przewlekłych, np. miażdżycy czy cukrzycy. Rośnie również liczba innych amputacji – zabiegów mastektomii.
Rak piersi jest aktualnie najczęstszym nowotworem złośliwym wśród kobiet w Polsce. Według danych w 2020 r. liczba zachorowań przekroczyła 24 000 przypadków. To wzrost o 10 000 w ciągu 20 lat. Pacjentki, które wygrały z rakiem, mierzą się m.in. z bólem czy obrzękami ręki i potrzebują rehabilitacji. Fundacja Poland Business Run pomaga właśnie w takich przypadkach, dofinansowując protezy, wózki, rehabilitację czy pomoc psychologiczną. Łącznie od pierwszej edycji biegu udało się wesprzeć prawie 900 osób.
– Chętnie wspieramy charytatywne inicjatywy, dostarczając nowoczesnych rozwiązań bezgotówkowych, tak aby umożliwiać pomaganie na jeszcze większa skalę. BLIK to narzędzie, dzięki któremu zgodnie z naszym hasłem możemy Żyć Bardziej, ale również Pomagać Bardziej! Dodatkowo zaangażowaliśmy się w Poland Business Run również biegowo – jesteśmy partnerem głównym i wystawiamy swoje firmowe sztafety! – podkreśla Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Dla kogo zbieramy w tym roku?
Pieniądze zebrane z opłat startowych oraz z akcji Pomagaj Bardziej pomogą m.in Robertowi, który uległ ciężkiemu wypadkowi w czasie pracy w kopalni – stracił nogę na wysokości uda. Dziś walczy o powrót do pełnej sprawności. Wsparcie w postaci rehabilitacji po amputacji piersi z powodu nowotworu otrzyma Jolanta. Nowy wózek trafi do 17-letniego Mykoli, który uciekł przed wojną w Ukrainie, a w Polsce zaczął rozwijać się sportowo – trenować paraboks i koszykówkę na wózkach. Co istotne, nadal można składać wnioski o wsparcie do Fundacji Poland Business Run.
Pomagaj Bardziej!
Wszyscy, którzy chcą zaangażować się w inicjatywę na rzecz osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i po mastektomii, mogą jeszcze dołączyć do biegu Poland Business Run 2023 w formule wirtualnej (już tylko w ramach pakietu Virtual Eco) lub wysłać BLIKA z dowolną kwotą na numer telefonu 519 815 815.
Szczegółowe informacje na stronie organizatora - patrz poniżej w "WIĘCEJ INFORMACJI".
Dialog i Technologia: przyszłość muzeów
Rewolucja AI na trawniku. Innowacyjna platforma i nowe roboty koszące od Husqvarna
Wyjątkowa szansa dla startupów z branży budowlanej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.