Komunikaty PR

Polacy stawiają na e-biki

2022-11-23  |  11:00
Biuro prasowe

Badanie przeprowadzone wśród ponad 1000 osób w Polsce wykazało, że dodatkowa infrastruktura rowerowa zwiększająca bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych czynników zachęcających do zakupu i korzystania z e-bike'ów, w porównaniu z badaniem przeprowadzonym przed 12 miesiącami.

 

Badanie było częścią szerszego projektu obejmującego ponad 15 500 osób w 12 krajach Europy, realizowanego dla firmy Shimano, globalnego producenta komponentów rowerowych, które umożliwiają pokonywanie nieograniczonych dystansów. Wyniki wykazały również, że większość osób w Polsce (56%) uważa, że w ciągu ostatniego roku jakość infrastruktury rowerowej w ich okolicy uległa poprawie. Jest to korzystny wynik w porównaniu z opiniami mieszkańców całej Europy, gdzie średnio tylko 39% uważa, że lokalna infrastruktura uległa poprawie.

Pytani o czynniki, które teraz mogłyby stanowić większą zachętę do zakupu lub wypożyczenia e-bike'a w porównaniu do sytuacji sprzed 12 miesięcy, jako główne czynniki motywacyjne respondenci w Polsce wskazywali ułatwienie w formie dotacji do zakupu e-bike'a (48%), rosnące koszty utrzymania (45%) oraz dodatkową infrastrukturę (43%).

Badanie zostało przeprowadzone w celu sporządzenia tegorocznego wydania State of the Nation, corocznego raportu publikowanego przez Shimano, zawierającego analizę nastawienia mieszkańców Europy do e-bike'ów. Raport można znaleźć TUTAJ.

W całej Europie powody ekonomiczne, takie jak koszty utrzymania (47%) i dotacje do zakupu e-bike'ów (41%) były znacznie częściej wskazywane jako czynniki motywujące do częstszego korzystania z e-bike'a niż COVID-19 (18%). Stoi to w kontraście do ubiegłego roku, gdy 39% respondentów w całej Europie wskazywało, że rozważyłoby kupno lub użytkowanie e-bike'a, aby unikać transportu publicznego z powodu obaw związanych z Covid-19. Względy ekologiczne są wskazywane jako ważny czynnik motywujący przez 33% Europejczyków z krajów objętych badaniem.

Wśród osób wymieniających względy ekologiczne jako czynnik motywujący w całej Europie przewagę miały osoby w wieku 18-24 lata (37%), a także kobiety (36% w porównaniu z 30% wśród mężczyzn). Dużo większy odsetek takich osób był również widoczny we Włoszech (51%) i Hiszpanii (46%), co może mieć związek z ostatnimi anomaliami pogodowymi w obu krajach wywołanymi zmianami klimatu1.

Chcąc zrozumieć, jak ludzie postrzegają korzystanie z e-bike'ów, Shimano zadało następujące pytanie: Dla kogo Twoim zdaniem są przeznaczone e-bike'i? W Polsce bardzo duży odsetek badanych łączy je z osobami dojeżdżającymi do pracy, 63% w porównaniu ze średnim wynikiem 48% w całej Europie, a 62% uważa, że e-bike'i są przeznaczone dla osób obawiających się o środowisko naturalne. W Europie odsetek takich osób wyniósł średnio 52%.

Badanie wykazało również, że Polacy częściej niż przeciętnie w Europie oddają swój rower do serwisu, przy czym ponad jedna trzecia (36%) deklaruje, że zamierza to zrobić w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, a 56% z nich twierdzi, że jest to ważne, aby rower mógł służyć dłużej. Stosunkowo duża liczba Polaków wskazała, że jest właścicielem roweru — tylko 24% stwierdziło, że nie ma roweru (w porównaniu do średniej na poziomie 41%), co jest drugim wynikiem po Holandii, gdzie poziom posiadania jest bardzo wysoki.

— Z przyjemnością prezentujemy czwarty raport State of the Nation. Raport oparty na badaniach ankietowych przeprowadzonych wśród ponad 15 500 osób z całej Europy, a jego celem jest analiza czynników motywujących, którymi kierują się użytkownicy e-bike'ów oraz lepsze zrozumienie postaw wobec e-bike'ów i kolarstwa w szerszym ujęciu.

Wyniki są fascynujące i pozwalają nam zidentyfikować najważniejsze trendy na rynku. Świadomość osób, które mają kontakt z e-bike'ami (a nawet nastawienie wobec nich) w pewien sposób zmienia się na lepsze.

Mamy nadzieję, że ten raport będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich osób w branży rowerowej i nie tylko oraz nadal będzie odgrywał rolę w rozwoju sektora e-bike'ów — Jonathan Davis, kierownik ds. PR i komunikacji w Shimano Europe.

 

INFORMACJE DLA WYDAWCÓW:

Dane i raport: Wszystkie dane, o ile nie podano inaczej, pochodzą od firmy YouGov Plc. Całkowita wielkość próby wyniosła 15 792 osoby dorosłe w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Holandii, Włoszech, Austrii, Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Szwajcarii. Zbieranie informacji było prowadzone w okresie od 17 do 25 sierpnia 2022. Badanie zostało przeprowadzone online. Dla liczb uzyskanych z poszczególnych krajów przyjęto jednakową wagę, aby uzyskać wartość „średnią”.

Informacje o Shimano Europe: od założenia w 1921 roku Shimano pomaga klientom być bliżej natury, realizować marzenia i zmieniać styl życia. Misją firmy jest tworzenie wyjątkowych produktów do rowerów i odzieży rowerowej. Opierając się na ponad 100-letnim doświadczeniu w tworzeniu znanych na całym świecie komponentów rowerowych, Shimano z dumą opracowuje produkty, które nadal pomagają wielu sportowcom sięgać po zwycięstwa i umożliwiają pokonywanie nieograniczonej liczby kilometrów. Więcej informacji można znaleźć w witrynie lifestylebike.shimano.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów Biuro prasowe
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ochrona środowiska

Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce

Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.

Zdrowie

Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem

Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.