Komunikaty PR

Pokolenie Z chce pracować dla inspirujących liderów – ci oczekują partnerstwa

2024-11-22  |  08:10
Biuro prasowe
Do pobrania komunikat ( 0.08 MB )

Warszawa, listopad 2024 roku – Jakie jest wymarzone miejsce pracy osób z pokolenia Z, rozpoczynających karierę zawodową? Studentki i studenci mówią jasno: takie, w którym panuje dobra atmosfera, które wspiera rozwój zawodowy i dzielenie się pomysłami.

Pracodawca marzeń według GenZ

Młodzi oczekują przejrzystej komunikacji i otwarcia na różnorodność. Pracodawca ich marzeń działa w oparciu o idee zrównoważonego rozwoju i dba o równowagę pracowników między życiem zawodowym i prywatnym. Idealny lider to osoba zaangażowana, wspierająca, motywująca - zwłaszcza w trudnych momentach, udzielająca informacji zwrotnej, doceniająca zespół i jednostki. Młodzi cenią dostęp do nowoczesnych technologii, w tym wykorzystanie AI m.in. do automatyzacji pracy. Praca w zespole, zlokalizowanym w różnych częściach świata, jest dla nich czymś naturalnym. Doceniają możliwość pracy w domu, ale jednocześnie chcą mieć bezpośredni kontakt ze współpracownikami w przyjaźnie zaprojektowanych przestrzeniach.

W takim miejscu młodzi są gotowi angażować się, poszerzać kompetencje, nabywać nowe umiejętności, efektywnie pracować – i dbać o swoich liderów.

Rozwijające środowisko pracy

To wnioski ze spotkania skierowanego do pokolenia Z „InnFuture Sustainability Talks: Shaping Tomorrow’s Workplace”, zorganizowanego przez firmę Bayer. To już trzecie spotkanie z cyklu #SustaTalks w Warszawie i pierwsze zrealizowane równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i na Węgrzech. W tym roku zgromadziło 140 przedstawicieli pokolenia Z z 50 uczelni, dołączyło do nich 120 uczestników transmisji na platformie LinkedIn.

Podobnie, jak dotychczasowe spotkania, również tegoroczne było szansą na poznanie różnorodnych perspektyw zaproszonych ekspertów i gości reprezentujących różne pokolenia i odmienne punkty widzenia. Uczestnicy mieli możliwość bezpośrednich rozmów z liderami firmy Bayer, ekspertami środowiska start-upów, organizacji międzynarodowych i uczelni. W trakcie debat wysłuchali ciekawych wniosków o współtworzeniu i pracy w zespole, o tym jak przygotować się na porażki i zachować zaangażowanie. Ich głosem były reprezentantki pokolenia Z w każdym z paneli.

W tegorocznej edycji networking rozszerzono o platformę Linkedin, a dodatkowo uczestnikom stworzono możliwości indywidualnych konsultacji ze specjalistami HR i rekrutacji w specjalnej przestrzeni Marketplace. Elementem wydarzenia był warsztat, obejmujący pracę w grupach.

To była fantastyczna okazja do dyskusji o zrównoważonym środowisku pracy zarówno z perspektywy globalnej, jak i lokalnej. Takie inicjatywy podkreślają znaczenie działań na rzecz zrównoważonej przyszłości, zarówno w biznesie, jak i życiu codziennym – napisał Aleksander, student Uniwersytetu Łódzkiego, w serwisie LinkedIn. Ewa z Akademii Leona Koźmińskiego dodała: – Myślą, która szczególnie do mnie przemówiła, było zdanie: „Porażki i błędy nie istnieją – to są szanse do nauki i dalszego rozwoju”.

Szeroka perspektywa i inspirujący lider

Z międzypokoleniowych dyskusji, różnorodnych doświadczeń i punktów widzenia wyniknęło wiele wniosków:

  • szybkość podejmowania decyzji jest ważna, ale „szybko” może oznaczać co innego w dużej firmie, start-upie, organizacji międzynarodowej; 
  • młodzi oczekują natychmiastowej, łatwej do przyswojenia informacji, a eksperci podkreślają, że decyzje wymagają refleksji i szerokiej perspektywy: sięgania po wiarygodne (również globalne) źródła informacji np. ekonomiczne oraz poznania fundamentalnych osiągnięć, takich jak prawa człowieka – to są wartości budujące platformy pomiędzy pokoleniami;
  • młodzi muszą wykazać się poszukiwaniem i głęboką refleksją popartą wiarygodnymi źródłami;
  • młodzi postrzegają zespoły jako struktury zbudowane przez indywidualności i inspirowane przez wspierających liderów;
  • silny i odpowiedzialny lider potrafi pokierować zespołem także w kryzysie - takiego przywództwa oczekują młodzi w trudnej sytuacji.
  • w partnerstwie potrzeba równowagi, dlatego młodzi powinni nieustannie rozwijać się i uczyć, śledzić dyskurs społeczny, poszerzać horyzonty.

Kolejnymi wnioskami uczestnicy dzielą się na platformie LinkedIn pod hasztagiem #SustaTalks.

W części warsztatowej młodzi wyrażali swoje zdanie, opowiadając - w formie krótkiego wideo - o wymarzonym miejscu pracy. W efekcie powstało 11 realizacji, a największy aplauz zebrał film uczestników z Budapesztu – studentów uniwersytetu w Reutlingen; link: https://www.youtube.com/shorts/j-dZEnNBiTc.

Perspektywa zrównoważonego biznesu

Bardzo cenię kreatywność, różnorodne perspektywy i otwartość na innowacje, które charakteryzują pokolenie Z, co mieliśmy okazję zaobserwować podczas dyskusji i pracy w grupach. Zgadzamy się, że wizja inspirującego przywództwa, szybkiej adaptacji do zmian i otwartej komunikacji jest niezbędna.

W zdrowej debacie w różnorodnych grupach wszyscy zobowiązaliśmy się do ciągłego poszukiwania rozwiązań i uczenia się dla naszej wspólnej przyszłości – mówi Holger Pfeiffer, prezes firmy Bayer w Europie Środkowo-Wschodniej.

 

O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się na obszarach nauk life science, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Zgodnie z misją „Health for all, Hunger for none” jej produkty i usługi mają na celu przynoszenie korzyści ludziom i planecie poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się globalną populacją. Bayer angażuje się w zrównoważony rozwój i wywieranie pozytywnego wpływu poprzez swoją działalność. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2023 Grupa zatrudniała około 100 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 47,6 mld euro. Wydatki na badania i rozwój - przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych - wyniosły 5,8 mld euro. Więcej informacji na stronie www.bayer.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland Biuro prasowe
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową
Firma Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
2024-12-31 | 16:00

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024

Krakowska Izba Turystyczna przyznała wyróżnienie w konkursie ODYS 2024 twórcom aplikacji mobilnej Escapecity – firmie Gamescape. Uroczysta gala rozdania nagród w
Firma Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm
2024-12-23 | 15:50

Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm

Poleasingowe laptopy biznesowe to doskonałe rozwiązanie dla małych firm, oferując wydajność i niezawodność w przystępnej cenie. Dowiedz się, dlaczego warto rozważyć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne

Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji COoraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.

Handel

Europoseł PiS: Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle. Wszystko przez „kaganiec pseudoekologiczny”

– Donald Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle – uważa europoseł PiS Jacek Ozdoba, odnosząc się do wycofania się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Polityk krytykuje władze UE oraz przedstawicieli koalicji rządzącej w Polsce za negatywne oceny i wypowiedzi pod adresem nowego prezydenta USA, które mogą utrudnić współpracę.

Handel

Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa

Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.