Platforma MarTech SAS zintegrowana z generatywną sztuczną inteligencją
Klienci SAS z branży marketingowej mogą teraz korzystać z mocy generatywnej sztucznej inteligencji. Rozwiązanie SAS® Customer Intelligence 360 zyskało możliwość integracji z najnowszymi rozwiązaniami AI, co usprawni planowanie marketingowe, tworzenie treści i projektowanie doświadczeń klienta.
Klienci SAS mogą teraz wykorzystywać moc generatywnej sztucznej inteligencji na różnych etapach swojej pracy - od planowania działań marketingowych i identyfikacji odbiorców po projektowanie doświadczeń klienta i tworzenie kreacji dostosowanych dla różnych kanałów, na monitorowaniu i analizowaniu wyników kończąc.
W przeciwieństwie do innych rozwiązań dostępnych na rynku, oferta integracji narzędzi SAS z generatywną sztuczną inteligencją nie jest związana z konkretnym dostawcą technologii. Dzięki temu klienci firmy zyskują elastyczność w wyborze modeli generatywnej AI spomiędzy własnych rozwiązań, najpopularniejszych na rynku silników, takich jak OpenAI, czy hostowanych prywatnie systemów open source. Ponadto klienci sami decydują, które funkcje i w jakim stopniu zostaną zintegrowane z platformą, jak algorytmy zostaną wytrenowane i skonfigurowane oraz jak zostaną udostępnione zespołom marketingu – wszystko to dzięki dostosowanej do potrzeb struktury integracji.
„Generatywna AI to fascynujące rozwiązanie, które w naturalny sposób wzmacnia projekty marketingu angażującego” – powiedział Jonathan Moran, Head of Martech Solutions Marketing w SAS. „Korzystając z tej technologii w sposób odpowiedzialny marketerzy mogą optymalizować czas, zasoby i budżet. Platforma SAS Customer Intelligence 360 powstała po to, aby zwiększać wydajność oraz skuteczność działów marketingu i reklamy. Dlatego też integracja naszych zaufanych rozwiązań z generatywną sztuczną inteligencją jest tak istotne”.
Generatywna sztuczna inteligencja pomoże w tworzeniu planów marketingowych oraz identyfikowaniu i rozwijaniu dodatkowych segmentów biznesu oraz grup docelowych. Może również tworzyć sugerowaną treść wiadomości e-mail lub innych komunikatów angażujących klienta. W przypadku spersonalizowanego targetowania GAI zapewnia sugestie dotyczące zmiennych demograficznych, psychograficznych, behawioralnych i geograficznych, które należy uwzględnić w działaniach angażujących. Gdy wytyczne lub sugestie dotyczące tekstu lub obrazu są niezadawalające, informacje te można edytować. Wyniki mogą być mierzone, raportowane i udostępnione innym członkom zespołu.
Oferta zapewnia następujące możliwości:
- Integracja za pośrednictwem konektora SAS z dostawcami dużych modeli językowych (LLM), co pozwoli pracować nad strategiami nowatorskich kampanii;
- Stosowanie języka naturalnego do tworzenia grup docelowych;
- Przyspieszenie generowania treści przy użyciu niestandardowych modeli i baz wiedzy.
Generatywna sztuczna inteligencja jako element odpowiedzialnego marketingu
Według najnowszego raportu firmy Gartner „Predicting How Major Trends Will Shape Marketing's Future”, do 2025 r. 70 proc. dyrektorów marketingu uzna odpowiedzialność za etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w codziennej działalności za jedną z najważniejszych kwestii. Z tego samego raportu wynika, że do 2027 r. 80 proc. działów sprzedaży ustanowi dedykowaną komórkę ds. autentyczności treści w celu zwalczania dezinformacji i fałszywych materiałów.
„Dane te potwierdzają, że korzystanie przez marketerów z technologii takich jak generatywna sztuczna inteligencja w bezpieczny, rzetelny i uczciwy sposób jest i będzie w przyszłości priorytetem dla biznesu” – dodał Jonathan Moran.
Rozwój SAS Customer Intelligence 360 jest ściśle powiązany z wytycznymi określonymi przez dział SAS Data Ethics. Filary strategii bezpiecznego i odpowiedzialnego wprowadzania technologii generatywnej AI do środowisk marketingowych obejmują:
- Priorytetową ochronę danych – nie udostępnianie modelom wrażliwych danych firmy i klientów.
- Nadzór człowieka – treści generowane przez sztuczną inteligencję powinny być zawsze sprawdzane i zatwierdzane przez ludzi.
- Tworzenie interpretowalnych i przejrzystych wyników – dla marketerów zawsze powinno być jasne, w jaki sposób algorytm AI doszedł do swoich wniosków i zaleceń.
Dowiedz się więcej o rozwiązaniach SAS MarTech.
Informacja o SAS
SAS jest liderem w zakresie analityki i AI. Dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu i profesjonalnym usługom pomaga firmom na całym świecie zamieniać dane w wiedzę. SAS oferuje THE POWER TO KNOW®.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa
Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Konsument
GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny

Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.