Pierwsze specjalistyczne powłoki do drewna w 100% utwardzane promieniami UV
Producenci okien, dzięki nowemu rozwiązaniu do natychmiastowego suszenia, mogą już teraz uczynić proces produkcyjny bardziej wydajnym i zrównoważonym.
Oferowany przez AkzoNobel produkt RUBBOL 100% UV z portfolio produktów do drewna pod marką Sikkens jest pierwszym produktem z takimi właściwościami w swoim segmencie. Dzięki temu, że czas schnięcia skrócił się do 16 godzin, producenci mogą znacznie zaoszczędzić czas produkcji i obniżyć koszty energii, zapewniając jednocześnie wysoką efektywność.
Ponieważ produkt jest zeroemisyjny i nie wymaga mieszania, sprawia, że proces produkcji jest bardziej zrównoważony, co jest kolejną ważną informacją dla wielu klientów.
– Wiemy, że przejście na linię produkcyjną UV wiąże się z poniesieniem określonych nakładów, bo jest to jednak duża inwestycja – mówi Simon Parker, Director of AkzoNobel’s Industrial Coatings. – Nasz 100% UV RUBBOL oferuje jednak znaczące oszczędności w połączeniu z doskonałą efektywnością. Tak więc nigdy nie było lepszego czasu na zmianę.
System powłokowy składa się z masy szpachlowej, podkładu i warstwy nawierzchniowej do drewnianych ram okiennych oraz powłoki nawierzchniowej do aplikacji okien PCV. Pomimo przyspieszonego procesu, produkty nadal spełniają wysokie wymagania marki Sikkens, czyli bardzo dobrą przyczepność, doskonałą trwałość i świetne parametry techniczne.
Nowa w 100% utwardzana seria UV jest częścią globalnego programu AkzoNobel w zakresie badań nad wpływem czynników atmosferycznych. Ze względu na fakt, iż ośrodki, które zajmują się tym tematem, zlokalizowane są w Europie, Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku, AkzoNobel jest w stanie przebadać ponad 200 000 próbek w różnych warunkach klimatycznych i monitorować ich długoterminową trwałość.
Więcej informacji: www.sikkens-wood-coatings.com
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Prezent komunijny dla małego gracza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.