Pierwsze specjalistyczne powłoki do drewna w 100% utwardzane promieniami UV
Producenci okien, dzięki nowemu rozwiązaniu do natychmiastowego suszenia, mogą już teraz uczynić proces produkcyjny bardziej wydajnym i zrównoważonym.
Oferowany przez AkzoNobel produkt RUBBOL 100% UV z portfolio produktów do drewna pod marką Sikkens jest pierwszym produktem z takimi właściwościami w swoim segmencie. Dzięki temu, że czas schnięcia skrócił się do 16 godzin, producenci mogą znacznie zaoszczędzić czas produkcji i obniżyć koszty energii, zapewniając jednocześnie wysoką efektywność.
Ponieważ produkt jest zeroemisyjny i nie wymaga mieszania, sprawia, że proces produkcji jest bardziej zrównoważony, co jest kolejną ważną informacją dla wielu klientów.
– Wiemy, że przejście na linię produkcyjną UV wiąże się z poniesieniem określonych nakładów, bo jest to jednak duża inwestycja – mówi Simon Parker, Director of AkzoNobel’s Industrial Coatings. – Nasz 100% UV RUBBOL oferuje jednak znaczące oszczędności w połączeniu z doskonałą efektywnością. Tak więc nigdy nie było lepszego czasu na zmianę.
System powłokowy składa się z masy szpachlowej, podkładu i warstwy nawierzchniowej do drewnianych ram okiennych oraz powłoki nawierzchniowej do aplikacji okien PCV. Pomimo przyspieszonego procesu, produkty nadal spełniają wysokie wymagania marki Sikkens, czyli bardzo dobrą przyczepność, doskonałą trwałość i świetne parametry techniczne.
Nowa w 100% utwardzana seria UV jest częścią globalnego programu AkzoNobel w zakresie badań nad wpływem czynników atmosferycznych. Ze względu na fakt, iż ośrodki, które zajmują się tym tematem, zlokalizowane są w Europie, Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku, AkzoNobel jest w stanie przebadać ponad 200 000 próbek w różnych warunkach klimatycznych i monitorować ich długoterminową trwałość.
Więcej informacji: www.sikkens-wood-coatings.com

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.