Pierwsze specjalistyczne powłoki do drewna w 100% utwardzane promieniami UV
Producenci okien, dzięki nowemu rozwiązaniu do natychmiastowego suszenia, mogą już teraz uczynić proces produkcyjny bardziej wydajnym i zrównoważonym.
Oferowany przez AkzoNobel produkt RUBBOL 100% UV z portfolio produktów do drewna pod marką Sikkens jest pierwszym produktem z takimi właściwościami w swoim segmencie. Dzięki temu, że czas schnięcia skrócił się do 16 godzin, producenci mogą znacznie zaoszczędzić czas produkcji i obniżyć koszty energii, zapewniając jednocześnie wysoką efektywność.
Ponieważ produkt jest zeroemisyjny i nie wymaga mieszania, sprawia, że proces produkcji jest bardziej zrównoważony, co jest kolejną ważną informacją dla wielu klientów.
– Wiemy, że przejście na linię produkcyjną UV wiąże się z poniesieniem określonych nakładów, bo jest to jednak duża inwestycja – mówi Simon Parker, Director of AkzoNobel’s Industrial Coatings. – Nasz 100% UV RUBBOL oferuje jednak znaczące oszczędności w połączeniu z doskonałą efektywnością. Tak więc nigdy nie było lepszego czasu na zmianę.
System powłokowy składa się z masy szpachlowej, podkładu i warstwy nawierzchniowej do drewnianych ram okiennych oraz powłoki nawierzchniowej do aplikacji okien PCV. Pomimo przyspieszonego procesu, produkty nadal spełniają wysokie wymagania marki Sikkens, czyli bardzo dobrą przyczepność, doskonałą trwałość i świetne parametry techniczne.
Nowa w 100% utwardzana seria UV jest częścią globalnego programu AkzoNobel w zakresie badań nad wpływem czynników atmosferycznych. Ze względu na fakt, iż ośrodki, które zajmują się tym tematem, zlokalizowane są w Europie, Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku, AkzoNobel jest w stanie przebadać ponad 200 000 próbek w różnych warunkach klimatycznych i monitorować ich długoterminową trwałość.
Więcej informacji: www.sikkens-wood-coatings.com

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Co roku ubywa na świecie około 10 mln hektarów lasów. Walka z wylesianiem i degradacją lasów jest koniecznością
Degradacja lasów i wylesianie stanowi jeden z ważniejszych czynników przyspieszających negatywne skutki zmian klimatycznych. Powstrzymanie tego procesu i regeneracja ekosystemów leśnych to jedne z najskuteczniejszych sposobów ograniczenia emisji CO2. Niezbędne są więc rozwiązania systemowe, które powstrzymają wylesienie, jak rozporządzenie EUDR czy certyfikacja gospodarki leśnej, która potwierdza najwyższe standardy w tym zakresie.
Transport
Drony mogą odgrywać większą rolę w sektorze bezpieczeństwa. Trwają prace nad włączeniem ich w system ochrony ludności

Finansowana z Funduszy Norweskich inicjatywa CoSky ma doprowadzić do zwiększenia efektywności wykorzystywania dronów w ochronie cywilnej w Polsce i Norwegii. W Norwegii bezzałogowce są z powodzeniem wykorzystywane m.in. do mapowania miejsc akcji ratowniczych. W Polsce pracują już koordynatorzy wojewódzcy bezzałogowych statków powietrznych, a jeszcze w tym roku drony mają być wykorzystywane przez każdą miejską i powiatową komendę Państwowej Straży Pożarnej.
Firma
Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników

Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.