Pierwsza na świecie gamingowa przeglądarka Opera GX teraz z wbudowanym Instagram
Opera GX to pierwsza na świecie przeglądarka gamingowa, zaprojektowana specjalnie dla graczy. Ta dedykowana wersja Opery używana przez blisko 3,4 miliona graczy została zaktualizowana o wbudowany Instagram oraz szereg przydatnych i unikalnych funkcjonalności, wprowadzonych ostatnio w głównej przeglądarce Opery, w tym tzw. konteksty, które pozwalają użytkownikom organizować tematycznie karty przeglądarki.
Opera GX posiada wiele unikalnych funkcji, takich jak integracja z platformą Twitch, a także możliwość kontroli nad tym, jaka część zasobów sieci, procesora i pamięci RAM ma być dostępna dla przeglądarki. W tej wersji GX zyskał także nowe efekty dźwiękowe z rozszerzonymi ustawieniami.
Pełne “instagramowe” wsparcie
Wbudowany w przeglądarkę Instagram to jedna z najpopularniejszych funkcji ostatnio wprowadzonych do przeglądarki Opera. W ostatnim okresie użytkownicy Opery GX apelowali do twórców o dodanie tej funkcjonalności także do gamingowej wersji przeglądarki i te życzenia zostały spełnione. Opera GX ma już wbudowanego Telegrama, Facebook Messengera czy WhatsAppa. Integracja z platformą Twitch wysyła powiadomienia, gdy obserwowani przez użytkownika gracze rozpoczynają transmisję. Włączenie Instagrama do gamingowej Opery sprawia, iż popularna funkcja wysyłania bezpośrednich wiadomości jest dostępna dosłownie za pomocą jednego kliknięcia.
Użytkownicy Opery GX mogą uzyskać dostęp do głównego kanału Instagrama, a także do Instastories, funkcji eksploracji oraz wiadomości. Instagram jest wbudowany w pasek boczny przeglądarki, dzięki czemu użytkownicy nie muszą otwierać nowej karty, aby uzyskać wygodny dostęp do aplikacji z większego ekranu i dużej klawiatury.
“Daliśmy graczom o jeden powód mniej, aby oderwać się od zestawów gamingowych.” – powiedział Maciej Kocemba, Product Director w Operze.
Przeglądarka pierwszego wyboru dla milionów graczy
Opera GX dostępna zarówno na Windowsa, jak i na Maca, stała się przeglądarką pierwszego wyboru dla miłośników gier komputerowych. Od czasu premiery podczas targów gier komputerowych E3 w czerwcu 2019 r. społeczność użytkowników GX urosła do 3,4 miliona. – Cieszymy się, że tak ogromna rzesza graczy zdecydowała się przesiąść na Operę GX, przeglądarkę zaprojektowaną specjalnie dla nich. Aby mieć pewność, że wszystkie nasze funkcje pozostaną aktualne, dodaliśmy przy większości funkcji przeglądarki możliwość wyrażenia swojej opinii. Średnia ocena wynosi obecnie 4,7 na 5 punktów, co jest fantastyczne.” – dodaje Kocemba.
Aby uczcić pierwszą rocznicę powstania Opery GX, w czerwcu Opera doda do przeglądarki nowe funkcjonalności.
GX eliminuje duplikaty oraz porządkuje karty przeglądarki
W najnowszej wersji Opera GX zawiera także przydatną funkcję zarządzania kartami, znaną dotąd ze standardowej wersji Opery. GX został zaktualizowany o tzw. konteksty, narzędzie które pozwala organizować karty tematycznie, zarówno związanymi z pracą, jak i czasem wolnym. W Operze można dodać do 5 kontekstów oraz nazwać i wyróżnić je indywidualnymi ikonami.
Kolejną funkcją, która poprawia komfort przeglądania, jest możliwość wyszukiwania w kartach. Wystarczy kliknąć ikonę szkła powiększającego w prawym górnym rogu przeglądarki lub użyć kombinacji klawiszy „Ctrl + spacja. W wyskakującym okienku widoczna jest lista wszystkich otwartych kart (jeśli jest ich wiele, może być konieczne jej przewinięcie). Tam można znaleźć konkretną kartę, wpisując szukaną frazę, adres lub tytuł.
Nowa wersja przeglądarki GX zawiera również przydatne narzędzie, które wykrywa zduplikowane karty. Po najechaniu wskaźnikiem myszy na kartę, strony internetowe z tym samym adresem są podświetlane, co ułatwia ich wykrycie i zamykanie.
ZTE Z1320 – stabilne i niezawodne WiFi
Co trzeci Polak uważa, że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla rozwoju kariery
Zyxel Networks wprowadza na rynek inteligentne przełączniki zarządzalne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.