Pierwsza na świecie gamingowa przeglądarka Opera GX teraz z wbudowanym Instagram
Opera GX to pierwsza na świecie przeglądarka gamingowa, zaprojektowana specjalnie dla graczy. Ta dedykowana wersja Opery używana przez blisko 3,4 miliona graczy została zaktualizowana o wbudowany Instagram oraz szereg przydatnych i unikalnych funkcjonalności, wprowadzonych ostatnio w głównej przeglądarce Opery, w tym tzw. konteksty, które pozwalają użytkownikom organizować tematycznie karty przeglądarki.
Opera GX posiada wiele unikalnych funkcji, takich jak integracja z platformą Twitch, a także możliwość kontroli nad tym, jaka część zasobów sieci, procesora i pamięci RAM ma być dostępna dla przeglądarki. W tej wersji GX zyskał także nowe efekty dźwiękowe z rozszerzonymi ustawieniami.
Pełne “instagramowe” wsparcie
Wbudowany w przeglądarkę Instagram to jedna z najpopularniejszych funkcji ostatnio wprowadzonych do przeglądarki Opera. W ostatnim okresie użytkownicy Opery GX apelowali do twórców o dodanie tej funkcjonalności także do gamingowej wersji przeglądarki i te życzenia zostały spełnione. Opera GX ma już wbudowanego Telegrama, Facebook Messengera czy WhatsAppa. Integracja z platformą Twitch wysyła powiadomienia, gdy obserwowani przez użytkownika gracze rozpoczynają transmisję. Włączenie Instagrama do gamingowej Opery sprawia, iż popularna funkcja wysyłania bezpośrednich wiadomości jest dostępna dosłownie za pomocą jednego kliknięcia.
Użytkownicy Opery GX mogą uzyskać dostęp do głównego kanału Instagrama, a także do Instastories, funkcji eksploracji oraz wiadomości. Instagram jest wbudowany w pasek boczny przeglądarki, dzięki czemu użytkownicy nie muszą otwierać nowej karty, aby uzyskać wygodny dostęp do aplikacji z większego ekranu i dużej klawiatury.
“Daliśmy graczom o jeden powód mniej, aby oderwać się od zestawów gamingowych.” – powiedział Maciej Kocemba, Product Director w Operze.
Przeglądarka pierwszego wyboru dla milionów graczy
Opera GX dostępna zarówno na Windowsa, jak i na Maca, stała się przeglądarką pierwszego wyboru dla miłośników gier komputerowych. Od czasu premiery podczas targów gier komputerowych E3 w czerwcu 2019 r. społeczność użytkowników GX urosła do 3,4 miliona. – Cieszymy się, że tak ogromna rzesza graczy zdecydowała się przesiąść na Operę GX, przeglądarkę zaprojektowaną specjalnie dla nich. Aby mieć pewność, że wszystkie nasze funkcje pozostaną aktualne, dodaliśmy przy większości funkcji przeglądarki możliwość wyrażenia swojej opinii. Średnia ocena wynosi obecnie 4,7 na 5 punktów, co jest fantastyczne.” – dodaje Kocemba.
Aby uczcić pierwszą rocznicę powstania Opery GX, w czerwcu Opera doda do przeglądarki nowe funkcjonalności.
GX eliminuje duplikaty oraz porządkuje karty przeglądarki
W najnowszej wersji Opera GX zawiera także przydatną funkcję zarządzania kartami, znaną dotąd ze standardowej wersji Opery. GX został zaktualizowany o tzw. konteksty, narzędzie które pozwala organizować karty tematycznie, zarówno związanymi z pracą, jak i czasem wolnym. W Operze można dodać do 5 kontekstów oraz nazwać i wyróżnić je indywidualnymi ikonami.
Kolejną funkcją, która poprawia komfort przeglądania, jest możliwość wyszukiwania w kartach. Wystarczy kliknąć ikonę szkła powiększającego w prawym górnym rogu przeglądarki lub użyć kombinacji klawiszy „Ctrl + spacja. W wyskakującym okienku widoczna jest lista wszystkich otwartych kart (jeśli jest ich wiele, może być konieczne jej przewinięcie). Tam można znaleźć konkretną kartę, wpisując szukaną frazę, adres lub tytuł.
Nowa wersja przeglądarki GX zawiera również przydatne narzędzie, które wykrywa zduplikowane karty. Po najechaniu wskaźnikiem myszy na kartę, strony internetowe z tym samym adresem są podświetlane, co ułatwia ich wykrycie i zamykanie.

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.