Pierwsza na świecie gamingowa przeglądarka Opera GX teraz z wbudowanym Instagram
Opera GX to pierwsza na świecie przeglądarka gamingowa, zaprojektowana specjalnie dla graczy. Ta dedykowana wersja Opery używana przez blisko 3,4 miliona graczy została zaktualizowana o wbudowany Instagram oraz szereg przydatnych i unikalnych funkcjonalności, wprowadzonych ostatnio w głównej przeglądarce Opery, w tym tzw. konteksty, które pozwalają użytkownikom organizować tematycznie karty przeglądarki.
Opera GX posiada wiele unikalnych funkcji, takich jak integracja z platformą Twitch, a także możliwość kontroli nad tym, jaka część zasobów sieci, procesora i pamięci RAM ma być dostępna dla przeglądarki. W tej wersji GX zyskał także nowe efekty dźwiękowe z rozszerzonymi ustawieniami.
Pełne “instagramowe” wsparcie
Wbudowany w przeglądarkę Instagram to jedna z najpopularniejszych funkcji ostatnio wprowadzonych do przeglądarki Opera. W ostatnim okresie użytkownicy Opery GX apelowali do twórców o dodanie tej funkcjonalności także do gamingowej wersji przeglądarki i te życzenia zostały spełnione. Opera GX ma już wbudowanego Telegrama, Facebook Messengera czy WhatsAppa. Integracja z platformą Twitch wysyła powiadomienia, gdy obserwowani przez użytkownika gracze rozpoczynają transmisję. Włączenie Instagrama do gamingowej Opery sprawia, iż popularna funkcja wysyłania bezpośrednich wiadomości jest dostępna dosłownie za pomocą jednego kliknięcia.
Użytkownicy Opery GX mogą uzyskać dostęp do głównego kanału Instagrama, a także do Instastories, funkcji eksploracji oraz wiadomości. Instagram jest wbudowany w pasek boczny przeglądarki, dzięki czemu użytkownicy nie muszą otwierać nowej karty, aby uzyskać wygodny dostęp do aplikacji z większego ekranu i dużej klawiatury.
“Daliśmy graczom o jeden powód mniej, aby oderwać się od zestawów gamingowych.” – powiedział Maciej Kocemba, Product Director w Operze.
Przeglądarka pierwszego wyboru dla milionów graczy
Opera GX dostępna zarówno na Windowsa, jak i na Maca, stała się przeglądarką pierwszego wyboru dla miłośników gier komputerowych. Od czasu premiery podczas targów gier komputerowych E3 w czerwcu 2019 r. społeczność użytkowników GX urosła do 3,4 miliona. – Cieszymy się, że tak ogromna rzesza graczy zdecydowała się przesiąść na Operę GX, przeglądarkę zaprojektowaną specjalnie dla nich. Aby mieć pewność, że wszystkie nasze funkcje pozostaną aktualne, dodaliśmy przy większości funkcji przeglądarki możliwość wyrażenia swojej opinii. Średnia ocena wynosi obecnie 4,7 na 5 punktów, co jest fantastyczne.” – dodaje Kocemba.
Aby uczcić pierwszą rocznicę powstania Opery GX, w czerwcu Opera doda do przeglądarki nowe funkcjonalności.
GX eliminuje duplikaty oraz porządkuje karty przeglądarki
W najnowszej wersji Opera GX zawiera także przydatną funkcję zarządzania kartami, znaną dotąd ze standardowej wersji Opery. GX został zaktualizowany o tzw. konteksty, narzędzie które pozwala organizować karty tematycznie, zarówno związanymi z pracą, jak i czasem wolnym. W Operze można dodać do 5 kontekstów oraz nazwać i wyróżnić je indywidualnymi ikonami.
Kolejną funkcją, która poprawia komfort przeglądania, jest możliwość wyszukiwania w kartach. Wystarczy kliknąć ikonę szkła powiększającego w prawym górnym rogu przeglądarki lub użyć kombinacji klawiszy „Ctrl + spacja. W wyskakującym okienku widoczna jest lista wszystkich otwartych kart (jeśli jest ich wiele, może być konieczne jej przewinięcie). Tam można znaleźć konkretną kartę, wpisując szukaną frazę, adres lub tytuł.
Nowa wersja przeglądarki GX zawiera również przydatne narzędzie, które wykrywa zduplikowane karty. Po najechaniu wskaźnikiem myszy na kartę, strony internetowe z tym samym adresem są podświetlane, co ułatwia ich wykrycie i zamykanie.

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.