Komunikaty PR

PERRIER w innowacyjnej butelce

2021-08-16  |  14:00
Biuro prasowe

Francuska marka gazowanej naturalnej wody mineralnej PERRIER zaprezentowała swoją pierwszą butelkę wykonaną w 100% z przetworzonego tworzywa PET, uzyskanego dzięki przełomowej metodzie recyklingu enzymatycznego. Innowacyjna technologia pozwala przetwarzać każdy rodzaj PET niemal bez ograniczeń przy zachowaniu jego najwyższej jakości, w efekcie pozwalając na zwiększenie ilości poddanego recyklingowi plastiku. To prawdziwy kamień milowy na drodze marki w poszukiwaniu zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych.

PERRIER nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonych opakowań, współpracując w tym celu z zewnętrznymi ekspertami oraz wspierając start-upy, które mogą mieć istotny wkład w sprostaniu temu wyzwaniu. Jako część Nestlé Waters, marka dołączyła także do globalnego konsorcjum z Carbios – francuską spółką z sektora biotechnologii i ochrony środowiska, pracującą nad innowacyjną metodą recyklingu enzymatycznego.

Rewolucyjna technologia Carbios wykorzystuje enzymy pochodzące z naturalnie występujących mikroorganizmów, które rozkładają PET na części składowe. Ten przełomowy proces umożliwia wielokrotne przetwarzanie każdego tworzywa PET, niezależnie m.in. od jego barwy (w tym tworzywa, które z różnych względów nie mogą być poddane recyklingowi mechanicznemu, a więc mogłyby np. trafić na składowisko). Tak uzyskiwany PET z recyklingu pod względem właściwości i jakości odpowiada materiałowi pierwotnemu oraz może być wykorzystany do produkcji nowych butelek na wodę i napoje, które również nadają się do przetworzenia. W ten sposób tworzy się nieskończony, w pełni zamknięty obieg tego materiału, pozwalający na znaczące zwiększenie ilości plastiku poddanego recyklingowi.

W centrum badawczo-rozwojowym Nestlé we Francji, poszukującym rozwiązań dla biznesu Waters, technologię opracowaną przez Carbios wykorzystano do wyprodukowania pierwszych prototypowych butelek PERRIER o pojemności 0,5 L. Opakowania przeszły restrykcyjne badania oraz w najwyższym stopniu spełniły oczekiwania – zarówno pod względem jakości i bezpieczeństwa, jak i wytrzymałości na ciśnienie wody z bąbelkami, które są nieodłącznym elementem PERRIER. Zadbano również o zachowanie charakterystycznego designu i zielonego koloru butelki tej ikonicznej marki.

Oprócz partnerstwa z Carbios, marka PERRIER wspiera także inne projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju, m.in.: Biotic, którego celem jest stworzenie bio-plastiku z odpadów rolniczych czy Plastiskul, gdzie plastik jest przetwarzany w przedmioty codziennego użytku, np. meble.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.