Komunikaty PR

PERRIER w innowacyjnej butelce

2021-08-16  |  14:00
Biuro prasowe

Francuska marka gazowanej naturalnej wody mineralnej PERRIER zaprezentowała swoją pierwszą butelkę wykonaną w 100% z przetworzonego tworzywa PET, uzyskanego dzięki przełomowej metodzie recyklingu enzymatycznego. Innowacyjna technologia pozwala przetwarzać każdy rodzaj PET niemal bez ograniczeń przy zachowaniu jego najwyższej jakości, w efekcie pozwalając na zwiększenie ilości poddanego recyklingowi plastiku. To prawdziwy kamień milowy na drodze marki w poszukiwaniu zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych.

PERRIER nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonych opakowań, współpracując w tym celu z zewnętrznymi ekspertami oraz wspierając start-upy, które mogą mieć istotny wkład w sprostaniu temu wyzwaniu. Jako część Nestlé Waters, marka dołączyła także do globalnego konsorcjum z Carbios – francuską spółką z sektora biotechnologii i ochrony środowiska, pracującą nad innowacyjną metodą recyklingu enzymatycznego.

Rewolucyjna technologia Carbios wykorzystuje enzymy pochodzące z naturalnie występujących mikroorganizmów, które rozkładają PET na części składowe. Ten przełomowy proces umożliwia wielokrotne przetwarzanie każdego tworzywa PET, niezależnie m.in. od jego barwy (w tym tworzywa, które z różnych względów nie mogą być poddane recyklingowi mechanicznemu, a więc mogłyby np. trafić na składowisko). Tak uzyskiwany PET z recyklingu pod względem właściwości i jakości odpowiada materiałowi pierwotnemu oraz może być wykorzystany do produkcji nowych butelek na wodę i napoje, które również nadają się do przetworzenia. W ten sposób tworzy się nieskończony, w pełni zamknięty obieg tego materiału, pozwalający na znaczące zwiększenie ilości plastiku poddanego recyklingowi.

W centrum badawczo-rozwojowym Nestlé we Francji, poszukującym rozwiązań dla biznesu Waters, technologię opracowaną przez Carbios wykorzystano do wyprodukowania pierwszych prototypowych butelek PERRIER o pojemności 0,5 L. Opakowania przeszły restrykcyjne badania oraz w najwyższym stopniu spełniły oczekiwania – zarówno pod względem jakości i bezpieczeństwa, jak i wytrzymałości na ciśnienie wody z bąbelkami, które są nieodłącznym elementem PERRIER. Zadbano również o zachowanie charakterystycznego designu i zielonego koloru butelki tej ikonicznej marki.

Oprócz partnerstwa z Carbios, marka PERRIER wspiera także inne projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju, m.in.: Biotic, którego celem jest stworzenie bio-plastiku z odpadów rolniczych czy Plastiskul, gdzie plastik jest przetwarzany w przedmioty codziennego użytku, np. meble.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów Biuro prasowe
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.