Komunikaty PR

Oryginalne smaki i krótki skład -nowe Czekolady Premium „Ziarna Świata” z Wawelu

2020-10-05  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania wawel ( 1.35 MB )

Marka Wawel wprowadza do swojego portfolio nową linię gorzkich Czekolad Premium „Ziarna Świata”. Czekolady powstają z jedynie trzech składników i zamknięte są w eleganckich kartonikowych opakowaniach. W nowej linii znajdziemy 4 egzotyczne warianty z ziaren kakaowca pochodzących z regionalnych plantacji w Kamerunie, Wenezueli i Ghanie.

Nowe produkty to odpowiedź na oczekiwania polskich konsumentów – 53,4% badanych* deklaruje, iż ceni sobie różnorodność i możliwość wyboru różnych wariantów smakowych produktów.

Oryginalne pochodzenie i krótka lista składników

Dla ponad 55% badanych, prosty skład produktu to ważne kryterium wyboru podczas zakupów. Nowe czekolady z Wawelu trafiają tu dobrze w gusta kupujących - powstają bowiem wyłącznie z trzech składników: miazgi kakaowej, cukru i tłuszczu kakaowego. Nie zawierają dodatków
i emulgatorów. Wysoka, 74% zawartość kakao oznacza pełny, wytrawny smak i pozwala wydobyć subtelne różnice pomiędzy poszczególnymi produktami.

Każda z czekolad powstaje bowiem w oparciu o ziarno kakaowca z tylko jednego regionu - plantacji w Kamerunie, Ghanie i Wenezueli. Oryginalne pochodzenie oraz zastosowane różne odmiany kakaowca nadają każdemu z produktów indywidualny charakter, smak i aromat. Czekolady pakowane są w eleganckie, matowe kartoniki z orientalnymi wzorami.

Nowości, które ekscytują

Polscy konsumenci lubią nowości i chętnie sięgają po nowe warianty smakowe. Jak wynika
z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy Wawel, 41,6% ankietowanych twierdzi, iż „lubi eksperymentować i odkrywać nowe smaki produktów spożywczych”. Im jesteśmy młodsi, tym bardziej otwarci na nowości – prawie połowa konsumentów do 24 roku życia deklaruje chęć odkrywania nowych smaków produktów spożywczych, a aż 61% z nich w swoich decyzjach zakupowych zwraca uwagę na różnorodność wariantów smakowych. Kolejne 33,6% badanych twierdzi, iż ważna jest dla nich autentyczność wynikająca z oryginalnego pochodzenia produktów.

- Limitowana seria Czekolad Premium „Ziarna Świata” to nasza odpowiedź na oczekiwania współczesnego miłośnika słodyczy. Polacy cenią sobie różnorodność i możliwość wyboru, dlatego zaproponowaliśmy 4 zupełnie nowe produkty, które pozwolą odkrywać smaki z różnych stron świata. Każda z czekolad tworzona jest w oparciu o ziarno z regionalnych plantacji, co jest gwarancją niepowtarzalnych doznań smakowych – mówi Dorota Piwowarska, Category Manager w firmie Wawel.

Czekolada z ziarnem z Kamerunu swój głęboki smak zawdzięcza miazdze kakaowej uzyskiwanej z wyselekcjonowanych gatunków ziarna kakaowca Forastero. Czekolada z Wenezueli o kwiatowo-owocowej nucie to z kolei efekt wykorzystania w niej ziaren kakaowca, stanowiących mieszankę gatunków Trinitario i Criollo z plantacji regionu Sur del Lago,
a czekolada z Ghany została stworzona w oparciu o ziarna Forastero pozyskiwane
z nasłonecznionych afrykańskich plantacji. Ta ostatnia dostępna jest także w wariancie
z dodatkiem soli himalajskiej.

Wprowadzając kolekcję „Ziarna Świata”, Wawel wzmacnia swoją ofertę czekolad gorzkich. „To kategoria, która stale rośnie na rynku i w której Wawel ma bardzo mocną pozycję” – wyjaśnia Dorota Piwowarska. „Nasza Czekolada Gorzka 70% cocoa należy do bestsellerów w całej kategorii. Z kolei spośród naszych Czekolad Premium największą popularnością cieszy się ta o 90% zawartości ziarna kakaowego. To pokazuje, jak doceniane i modne stały się wytrawne smaki czekolad” – dodaje.

Siła tkwi w prostocie

Czekolady „Ziarna Świata” powstają z tylko trzech składników, nawiązują więc mocno do trendu „clean label”. To jedne z niewielu takich produktów w swojej kategorii na polskim rynku. Tymczasem już ponad połowa badanych uznaje prosty, pozbawiony zbędnych dodatków skład za ważne kryterium przy wyborze produktów spożywczych. Największymi zwolenniczkami produktów bez dużej ilości dodatków są kobiety. Krótki skład ceni sobie aż 62% ankietowanych pań – w przypadku mężczyzn liczba ta spada do 48%.

Dobre składniki - dobrze opakowane

Czekolady „Ziarna Świata” oferowane są w matowych, kartonikowych opakowaniach
z charakterystycznymi motywami nawiązującymi do regionów pochodzenia. Podobna zmiana dotknie także Czekolady Premium – 70% cocoa, 90% cocoa oraz 70% cocoa z dodatkiem skórki pomarańczy, cząstkami miętowymi i drobinkami kawy i kakaowca. Wszystkie ciemne Czekolady Premium dostępne będą w eleganckich kartonikach.

Jak wynika z badań, aż 42,8% konsumentów uważa za ważne, by kupowane przez nich opakowania produktów spożywczych nadawały się do ponownego przetworzenia. W prośrodowiskowych postawach przodują kobiety. Na kwestie te zwraca uwagę 46,3% procent pań.

Liczy się styl

Postawienie na stylizowane, matowe opakowania z błyszczącymi zdobieniami to także odpowiedź na rosnące oczekiwania Polaków w zakresie produktów premium. Trend ten widoczny jest szczególnie wśród ludzi młodych. W grupie wiekowej poniżej 24 lat, 26,5% badanych potwierdza, iż mając do wyboru dwa porównywalne produkty spożywcze, chętniej wybierze ten o atrakcyjniejszym opakowaniu. Również co piąta młoda osoba przyznaje, że zależy jej, by na jej stole pojawiały się przedmioty atrakcyjnie wizualnie, a blisko 30% młodych ludzi przyznaje, że „lubi otaczać się ładnymi rzeczami”.

* - Badanie zostało przeprowadzone w dniach 21-24 września 2020 roku przez SW RESEARCH - Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów online, na liczącej ponad 1000 osób reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy? Biuro prasowe
2024-11-27 | 13:10

Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?

Rusza zimowa edycja Chef’s Menu, czyli MaverickFest – wyjątkowe wydarzenie stworzone przez twórców RestaurantWeekⓇ, które pozwala odkrywać najlepsze, starannie
Handel Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel – podaruj słodkie chwile na Święta!
2024-11-20 | 15:00

Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel – podaruj słodkie chwile na Święta!

Limitowana edycja to nie tylko pyszny pomysł na prezent, ale i sposób, by dodać magii każdej chwili spędzonej z bliskimi – z nutą ciepła, radości i zimowego
Handel Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?
2024-11-20 | 08:30

Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?

Jak wzmocnić komunikację z klientem? Jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej oraz rozwiązania technologiczne, by być bliżej konsumentów? Jak zachować bezpieczeństwo

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Ochrona środowiska

Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje

Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.