Opera wprowadza wbudowanego Instagrama w pasku bocznym
W najnowszej wersji swojej przeglądarki na komputery (Opera 68), Opera dodaje wbudowanego Instagrama. Popularna przeglądarka, dostępna na Windowsie, Macu i Linuksie, ma już kilka wbudowanych messengerów na pasku bocznym: Facebook Messengera, WhatsAppa czy Telegrama.
W dniach społecznej izolacji rośnie rola mediów społecznościowych i komunikatorów jako głównego narzędzia służącego do kontaktów. Świadczą o tym dane o użyciu wbudowanych w przeglądarkę Opera komunikatorów. W Polsce w ciągu minionych dwóch i pół miesięcy popularność WhatsAppa wzrosła o 107%. W przypadku Facebook Messengera użycie wśród użytkowników Opery wzrosło o 130%.
Instagram kończy z byciem tylko mobilnym
Instagram nadal często uchodzi za wyłącznie mobilną platformę, ale firma stopniowo wypuszcza wszystkie funkcje dostępne na smartfonach również w wersji webowej: ostatnio dała użytkownikom dostęp do instastories czy wiadomości, o co prosiło wiele osób pracujących cały dzień na laptopie (czy komputerze stacjonarnym). Dzięki Operze dostęp do instagrama jest teraz dostępny niezależnie od urządzenia z jakiego korzystamy.
W najnowszej wersji przeglądarka Opera integruje wszystkie funkcje webowego Instagrama. Użytkownicy Opery zyskają dostęp do głównego kanału, funkcji eksploruj, oglądania instastories czy wysyłania bezpośrednich wiadomości.
– Użytkownicy cenią sobie wolność wyboru, liczy się dla nich dostęp do dowolnej platformy społecznościowej z każdego urządzenia. Dlatego postawiliśmy na integrację Instagrama z naszą przeglądarką. Chcemy zapewnić naszym użytkownikom wygodę korzystania z dużego ekranu oraz klawiatury w celu pisania komentarzy, czy korzystania z komunikatora w aplikacji. W obecnych czasach stały i ułatwiony kontakt naszych użytkowników z ich rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi jest głównym motywem naszego działania. – powiedział Maciej Kocemba, Product Director w Operze.
Przeglądanie w ramach pracy i czasu wolnego w jednym oknie dzięki funkcji kontekstów
Najnowsza wersja przeglądarki Opera zawiera także bardzo przydatne konteksty, narzędzie które pozwala użytkownikom organizować swoje zakładki zgodnie z kontekstami, zarówno związanymi z pracą, jak i czasem wolnym. W Operze można dodać do 5 kontekstów, nazwać je i wyróżnić je indywidualnymi ikonami. Umożliwia to korzystanie z kart do pracy, hobby czy innych projektów w osobnych grupach w tym samym oknie przeglądarki.
W 2019 r. liczba użytkowników Opery na komputery PC wzrosła o 11% i wyniosła 68 milionów (średnia miesięczna liczba użytkowników na miesiąc). Przeglądarka dalej cieszy się rosnącym powodzeniem i osiągnęła 73 miliony miesięcznych aktywnych użytkowników w marcu.

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.