Komunikaty PR

Opera wprowadza wbudowanego Instagrama w pasku bocznym

2020-04-24  |  13:00
Biuro prasowe

W najnowszej wersji swojej przeglądarki na komputery (Opera 68), Opera dodaje wbudowanego Instagrama. Popularna przeglądarka, dostępna na Windowsie, Macu i Linuksie, ma już kilka wbudowanych messengerów na pasku bocznym: Facebook Messengera, WhatsAppa czy Telegrama.

W dniach społecznej izolacji rośnie rola mediów społecznościowych i komunikatorów jako głównego narzędzia służącego do kontaktów. Świadczą o tym dane o użyciu wbudowanych w przeglądarkę Opera komunikatorów. W Polsce w ciągu minionych dwóch i pół miesięcy popularność WhatsAppa wzrosła o 107%. W przypadku Facebook Messengera użycie wśród użytkowników Opery wzrosło o 130%.

Instagram kończy z byciem tylko mobilnym

Instagram nadal często uchodzi za wyłącznie mobilną platformę, ale firma stopniowo wypuszcza wszystkie funkcje dostępne na smartfonach również w wersji webowej: ostatnio dała użytkownikom dostęp do instastories czy wiadomości, o co prosiło wiele osób pracujących cały dzień na laptopie (czy komputerze stacjonarnym). Dzięki Operze dostęp do instagrama jest teraz dostępny niezależnie od urządzenia z jakiego korzystamy.

W najnowszej wersji przeglądarka Opera integruje wszystkie funkcje webowego Instagrama. Użytkownicy Opery zyskają dostęp do głównego kanału, funkcji eksploruj, oglądania instastories czy wysyłania bezpośrednich wiadomości.

– Użytkownicy cenią sobie wolność wyboru, liczy się dla nich dostęp do dowolnej platformy społecznościowej z każdego urządzenia. Dlatego postawiliśmy na integrację Instagrama z naszą przeglądarką. Chcemy zapewnić naszym użytkownikom wygodę korzystania z dużego ekranu oraz klawiatury w celu pisania komentarzy, czy korzystania z komunikatora w aplikacji. W obecnych czasach stały i ułatwiony kontakt naszych użytkowników z ich rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi jest głównym motywem naszego działania. – powiedział Maciej Kocemba, Product Director w Operze.

Przeglądanie w ramach pracy i czasu wolnego w jednym oknie dzięki funkcji kontekstów

Najnowsza wersja przeglądarki Opera zawiera także bardzo przydatne konteksty, narzędzie które pozwala użytkownikom organizować swoje zakładki zgodnie z kontekstami, zarówno związanymi z pracą, jak i czasem wolnym. W Operze można dodać do 5 kontekstów, nazwać je i wyróżnić je indywidualnymi ikonami. Umożliwia to korzystanie z kart do pracy, hobby czy innych projektów w osobnych grupach w tym samym oknie przeglądarki.

W 2019 r. liczba użytkowników Opery na komputery PC wzrosła o 11% i wyniosła  68 milionów (średnia miesięczna liczba użytkowników na miesiąc). Przeglądarka dalej cieszy się rosnącym powodzeniem i osiągnęła 73 miliony miesięcznych aktywnych użytkowników w marcu.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Internet SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu Biuro prasowe
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Internet Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
Internet UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

  Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.