Odpowiedzialność społeczna i ciągłe podnoszenie standardów
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Jak wynika z raportu „Odpowiedzialny e-commerce”, ponad połowa kupujących online, wybierając sklep internetowy, bierze pod uwagę to, czy ma do czynienia z firmą odpowiedzialną społecznie. E-konsumenci chętniej też kupują w sposób „zielony” – dla 71% Polaków ma znaczenie, czy przesyłka, jaką otrzymują, jest zapakowana w sposób ekologiczny, a 49% dopłaciłoby za takie rozwiązanie. Dobre praktyki liderów rodzimego rynku e-commerce z zakresu ESG obejmują między innymi odpowiedzialną produkcję, troskę o czyste powietrze i środowisko naturalne, racjonalne używanie zasobów czy dbałość o wygląd miast.
E-commerce ma ogromną moc kształtowania rzeczywistości we wszystkich obszarach ESG (ang. environmental, social, governance). Firmy stają obecnie przed koniecznością jasnego określenia priorytetów etycznych w procesie budowania wartości ekonomicznej organizacji. Zyskują wówczas realny mandat do tego, aby brać odpowiedzialność za kształtowanie postaw konsumenckich, rozwijając produkty i usługi z myślą o potrzebach klientów, sukcesie swoich organizacji i zrównoważonym rozwoju.
Inwestycje w innowacje
Kluczowe wartości w kontekście ESG uwzględniają na przykład inwestycje w innowacje w zakresie ochrony środowiska naturalnego, dbałość o różnorodność i inkluzywność w miejscu pracy, współpracę z lokalnymi społecznościami na rzecz integracji i edukacji czy ciągłe podnoszenie standardów ładu korporacyjnego. Jednym z wiodących elementów strategii globalnych liderów e-commerce jest minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. Dążenie do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w swojej działalności dla wszystkich sygnatariuszy Deklaracji Klimatycznej od lat jest codzienną praktyką.
Kolejnym aspektem społecznej odpowiedzialności biznesu są inwestycje w rozwiązania optymalizujące transport oraz opakowania, w celu redukcji śladu węglowego podczas realizacji zamówień. Od momentu, gdy klient zakupi towar, do chwili, gdy paczka dotrze do jego domu, proces dostawy musi być możliwie najbardziej zrównoważony. Dynamicznym krokiem naprzód jest elektryfikacja floty dostawczej, czyli elektryczne ciężarówki, skutery lub rowery.
Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność
Świadomość odpowiedzialności za środowisko wśród polskich konsumentów rośnie z roku na rok. W wyborze e-sklepu i produktów w nim sprzedawanych coraz większą rolę odgrywają czynniki związane z zasadami zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. Coraz bardziej odpowiedzialne zakupy, to zrównoważony rozwój w e-commerce. Badanie „Odpowiedzialny e-commerce” wskazuje, że skutecznym sposobem na budowanie wizerunku odpowiedzialnej firmy jest też edukowanie konsumentów o swoich działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju. Polscy konsumenci są otwarci na pogłębianie wiedzy w tym obszarze, wyrażają także aprobatę dla wprowadzania różnych eko-rozwiązań, ale tylko jeśli będą one dostępne od razu podczas zakupów.
Do udziału w badaniu zostali również zaproszeni przedsiębiorcy. Zdecydowana większość z nich stwierdziła, że odnosi korzyści ze stosowania się do zasad zrównoważonego rozwoju i CSR. Przede wszystkim są to korzyści wizerunkowe – wskazało je 9 na 10 przedstawicieli firm z branży e-commerce, wobec 70% w roku ubiegłym – choć strategiczne i rozwojowe dla marki, a także ekonomiczne również otrzymały sporo wskazań – odpowiednio 77% i 65%.
Działania ESG nie tylko wpływają korzystnie na wizerunek firmy, ale również przynoszą realne korzyści biznesowe, wspierają zarządzanie ryzykiem i mogą prowadzić do osiągnięcia lepszych wyników finansowych. Firmy, które nie uwzględniają aspektów ESG w swojej strategii, mogą z kolei spotkać się z wyzwaniami rynkowymi i tracić konkurencyjność w coraz bardziej świadomym otoczeniu.
Łukasz Łukasiewicz
Operations Manager
SwipBox Polska
DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Startuje MaverickFest – wydarzenie twórców RestaurantWeekⓇ! Czym zaskoczy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.