Komunikaty PR

NSG Group poprawiła swój rating klimatyczny

2021-02-12  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl

NSG Group uzyskała ocenę Climate Change A- w ratingu prowadzonym przez organizację pozarządową CDP. Prośrodowiskowe działania zyskały uznanie CDP, która doceniła prowadzone przez Grupę reformy oraz jawność informacji w tym zakresie.

NSG Group od 2011 roku uczestniczy w prowadzonym przez CDP programie mierzenia wpływu i ryzyka związanego z zmianami klimatu. Otrzymanie rangi Climate Change A- oznacza, że Grupa swoimi działaniami wysuwa się na pozycję lidera w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu i ograniczania ich negatywnego wpływu. Ocena ta jest dla Grupy wyróżnieniem i dowodzi, że założone cele klimatyczne da się realizować bez szkody dla całej działalności.

W 2019 roku NSG Group przyjęło za cel zmniejszenie swojego wpływu na klimat oraz zwiększenie efektywności energetycznej. Jednym z najważniejszych zdań do zrealizowania jest redukcja emisji gazów cieplarnianych uwalnianych przez podmioty Grupy o 21% w stosunku do 2018 roku. Oprócz tego, Grupa aktywnie inwestuje w zmianę oświetlenia na LED oraz zwiększanie udziału energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. Plan na najbliższe lata zakłada całkowite przejście na energię odnawialną.

Oprócz inwestycji energetycznych, NSG Group aktywnie działa na rzecz ograniczenia zużycia wody i zwiększenia recyklingu używanych surowców. Dla przykładu, zakłady Pilkington w Chmielowie i Sandomierzu postawiły na zamknięty obieg wody, montując u siebie instalację do oczyszczania wody ze ścieku przemysłowego. Pozwala to odzyskać 6000 m3 wody miesięcznie. Dodatkowo, wzrósł udział stłuczki szklanej w procesie produkcyjnym zakładów – w 2018 roku odzyskano jej 26 tysięcy ton i wartość ta ciągle rośnie.

CDP od 2000 roku przygląda się działaniom tysięcy firm na świecie, żeby oceniać ich wpływ klimatyczny oraz proponować rozwiązania przeciwdziałające negatywnym skutkom zmian klimatu. W prowadzonym przez CDP ratingu Climate Change brane są pod uwagę takie czynniki jak ilość emitowanych gazów cieplarnianych czy podejmowane przez firmy działania zmierzające do minimalizacji emisji. CDP ocenia również politykę wodną spółek, jak też bada wpływ podmiotów gospodarczych na lasy.

KONIEC

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów Biuro prasowe
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.