Nowość od Wawelu – czekolada tylko z trzech składników
Na rynku debiutuje Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu z 74% zawartością ziaren kakaowca. To pierwsza z serii czekolad o oryginalnym, regionalnym pochodzeniu ziarna kakaowego i krótkiej liście składników – w składzie znajdziemy jedynie miazgę kakaową, tłuszcz kakaowy i cukier.
Limitowana edycja Czekolady Gorzkiej z Kamerunu jest kontynuacją i kolejnym krokiem strategii Wawelu, który od 2017 roku produkuje swoje słodycze zgodnie z ideą Dobrych Składników. Ze składów produktów firmy wyeliminowane zostały m.in. barwniki
i sztuczne aromaty oraz emulgator E476. Nowa propozycja to produkt o najkrótszej liście składników w ofercie firmy i jeden z niewielu takich produktów na polskim rynku.
„Coraz liczniejsza grupa klientów szuka produktów bez zbędnych dodatków. Krótka lista składników jest dla nich synonimem wysokiej jakości i troski o sam produkt” – wyjaśnia Dorota Piwowarska, Category Manager w firmie Wawel. „Stawiając zaś na ziarno kakaowca z jednego tylko regionu, odpowiadamy na kolejny trend – potrzebę oryginalności i wyjątkowości kupowanych produktów” – dodaje.
Nowy produkt powstaje na bazie wysokiej jakości ziarna kakaowca Forastero
z regionalnych plantacji w Kamerunie. Dzięki udoskonalonemu procesowi produkcji
– dłuższemu konszowaniu oraz zastosowaniu młynów kulowych przy mieleniu miazgi – możliwe jest stworzenie czekolady bez dodatków i emulgatorów. Produkt powstaje
z trzech składników - miazgi kakaowej, tłuszczu kakaowego i cukru. „Czysty skład” czekolady podkreśla także tradycyjne papierowe opakowanie.
Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu zapoczątkuje limitowaną serię czekolad „z trzech składników”, z wykorzystaniem ziarna kakaowca tylko z jednego regionu świata.
Do czekolady z Kamerunu już za kilka tygodni dołączy Czekolada Gorzka Wawel
z ziarnem kakaowym z Wenezueli. Ta z kolei oparta będzie o ziarno kakaowca z regionu Sur del Lago w Wenezueli o kwiatowo-owocowej nucie, w której dominuje odmiana Trinitario połączona z Criollo.
Nowa czekolada dostępna jest w limitowanej serii w wybranych sieciach handlowych i sklepach spożywczych, a także w sklepach firmowych Wawel
i serwisie slodkiwawel.pl. Rekomendowana cena detaliczna to 8,99 zł za tabliczkę 100 g.
Dodatkowe informacje:
W jaki sposób możliwe jest stworzenie czekolady tylko z trzech składników?
Ciemna czekolada, dzięki specyficznej proporcji miazgi kakaowej, tłuszczu kakaowego i cukru oraz zastosowaniu określonych procesów produkcyjnych, może otrzymać pożądaną konsystencję i strukturę bez dodatku emulgatorów. Zmienione receptury oraz wcześniejsze inwestycje firmy Wawel w linie technologiczne sprawiają, iż czekolada ta, podobnie jak wszystkie produkty firmy, powstaje zgodnie z ideą Dobrych Składników – czyli m.in. bez sztucznych aromatów czy emulgatora E476. Wysoka zawartość podstawowego składnika – ziarna kakaowca – sprzyja stworzeniu produktu o prostym składzie, a równocześnie najmocniej czekoladowym smaku.
Trzy składniki nowej czekolady – miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i cukier - to
w rzeczywistości jedynie dwa surowce. Tłuszcz kakaowy i miazga kakaowa powstają bowiem z ziarna kakaowego.
Czym jest ziarno Forastero?
Forastero to jedna z trzech głównych odmian kakaowca, najczęściej uprawiana
i wykorzystywana do produkcji czekolady. Ma głęboki i wyrazisty smak i aromat. Wybór jednego gatunku kakaowca z plantacji tylko jednego kraju nadaje produktowi oryginalny charakter.
Na czym polega udoskonalony proces produkcji?
Czekolada Gorzka z ziarna kakaowego z Kamerunu, podobnie jak inne Czekolady Premium z Wawelu, powstaje na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej m.in. najnowszej generacji młyn kulowy i konsze. Dokładne rozdrobnienie masy kakaowej pozwala uzyskać cząstki rzędu 10 mikronów. To, w połączeniu z wydłużonym czasem konszowania, zapewnia wyjątkową gładkość i jednolitą strukturę czekolady.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.