Komunikaty PR

Nowość od Wawelu – czekolada tylko z trzech składników

2020-06-29  |  15:00
Biuro prasowe

Na rynku debiutuje Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu z 74% zawartością ziaren kakaowca. To pierwsza z serii czekolad o oryginalnym, regionalnym pochodzeniu ziarna kakaowego i krótkiej liście składników – w składzie znajdziemy jedynie miazgę kakaową, tłuszcz kakaowy i cukier.

Limitowana edycja Czekolady Gorzkiej z Kamerunu jest kontynuacją i kolejnym krokiem strategii Wawelu, który od 2017 roku produkuje swoje słodycze zgodnie z ideą Dobrych Składników. Ze składów produktów firmy wyeliminowane zostały m.in. barwniki
i sztuczne aromaty oraz emulgator E476. Nowa propozycja to produkt o najkrótszej liście składników w ofercie firmy i jeden z niewielu takich produktów na polskim rynku.

„Coraz liczniejsza grupa klientów szuka produktów bez zbędnych dodatków. Krótka lista składników jest dla nich synonimem wysokiej jakości i troski o sam produkt” – wyjaśnia Dorota Piwowarska, Category Manager w firmie Wawel. „Stawiając zaś na ziarno kakaowca z jednego tylko regionu, odpowiadamy na kolejny trend – potrzebę oryginalności i wyjątkowości kupowanych produktów” – dodaje.

Nowy produkt powstaje na bazie wysokiej jakości ziarna kakaowca Forastero
z regionalnych plantacji w Kamerunie. Dzięki udoskonalonemu procesowi produkcji
– dłuższemu konszowaniu oraz zastosowaniu młynów kulowych przy mieleniu miazgi – możliwe jest stworzenie czekolady bez dodatków i emulgatorów. Produkt powstaje
z trzech składników - miazgi kakaowej, tłuszczu kakaowego i cukru. „Czysty skład” czekolady podkreśla także tradycyjne papierowe opakowanie.

Czekolada Gorzka Wawel z Kamerunu zapoczątkuje limitowaną serię czekolad „z trzech składników”, z wykorzystaniem ziarna kakaowca tylko z jednego regionu świata.

Do czekolady z Kamerunu już za kilka tygodni dołączy Czekolada Gorzka Wawel
z ziarnem kakaowym z Wenezueli. Ta z kolei oparta będzie o ziarno kakaowca z regionu Sur del Lago w Wenezueli o kwiatowo-owocowej nucie, w której dominuje odmiana Trinitario połączona z Criollo.

Nowa czekolada dostępna jest w limitowanej serii w wybranych sieciach handlowych i sklepach spożywczych, a także w sklepach firmowych Wawel
i serwisie slodkiwawel.pl. Rekomendowana cena detaliczna to 8,99 zł za tabliczkę 100 g.

 

Dodatkowe informacje:

 

W jaki sposób możliwe jest stworzenie czekolady tylko z trzech składników?

Ciemna czekolada, dzięki specyficznej proporcji miazgi kakaowej, tłuszczu kakaowego i cukru oraz zastosowaniu określonych procesów produkcyjnych, może otrzymać pożądaną konsystencję i strukturę bez dodatku emulgatorów. Zmienione receptury oraz wcześniejsze inwestycje firmy Wawel w linie technologiczne sprawiają, iż czekolada ta, podobnie jak wszystkie produkty firmy, powstaje zgodnie z ideą Dobrych Składników – czyli m.in. bez sztucznych aromatów czy emulgatora E476. Wysoka zawartość podstawowego składnika – ziarna kakaowca – sprzyja stworzeniu produktu o prostym składzie, a równocześnie najmocniej czekoladowym smaku.

Trzy składniki nowej czekolady – miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i cukier - to
w rzeczywistości jedynie dwa surowce. Tłuszcz kakaowy i miazga kakaowa powstają bowiem z ziarna kakaowego.

Czym jest ziarno Forastero?

Forastero to jedna z trzech głównych odmian kakaowca, najczęściej uprawiana
i wykorzystywana do produkcji czekolady. Ma głęboki i wyrazisty smak i aromat. Wybór jednego gatunku kakaowca z plantacji tylko jednego kraju nadaje produktowi oryginalny charakter.

 

Na czym polega udoskonalony proces produkcji?

Czekolada Gorzka z ziarna kakaowego z Kamerunu, podobnie jak inne Czekolady Premium z Wawelu, powstaje na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej m.in. najnowszej generacji młyn kulowy i konsze. Dokładne rozdrobnienie masy kakaowej pozwala uzyskać cząstki rzędu 10 mikronów. To, w połączeniu z wydłużonym czasem konszowania, zapewnia wyjątkową gładkość i jednolitą strukturę czekolady.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.