Komunikaty PR

Nowoczesne rozwiązania dla branży automotive - etykiety RFID

2021-05-21  |  13:00
Biuro prasowe

Czy Etykiety RFID nadają się do znakowania przewodów hydraulicznych i wiązek kablowych?

 

Technologia RFID (Radio Frequency Identification) cieszy się coraz większą popularnością i uznaniem w coraz liczniejszych branżach. Jedną z gałęzi przemysłu, która już dawno zauważyła korzyści płynące z jej zastosowania, jest przemysł samochodowy. Kolejne firmy z tej branży wdrażają rozwiązania usprawniające śledzenie komponentów w swoich procesach produkcyjnych, chcąc usprawnić i ułatwić identyfikację, oraz sprawniej nią zarządzać. Czy wszędzie da się wykorzystać do tego etykiety RFID? Sprawdźmy.

 

Etykiety RFID na trudnych powierzchniach

O ile klejenie etykiet na powierzchniach płaskich zwykle nie jest wielkim wyzwaniem (choć i tu bywa różnie), to w przypadku powierzchni obłych, o nieregularnych kształtach, zdecydowanie nie jest to już takie proste. Stopień skomplikowania zdecydowanie wzrasta, gdy do oznaczenia są np. przewody, rurki, czy wiązki kabli. - Trudność wyraża się tutaj w dwóch aspektach. Po pierwsze jest nią specyficzna powierzchnia. Problematyczny jest również brak wystarczającej ilości miejsca do aplikacji oznaczeń. – wymienia Dariusz J. Kawecki, menedżer produktu odpowiedzialny za rozwiązania dotyczącej automatycznej identyfikacji w firmie ETISOFT.

 

Jednym z przykładów, gdy znakowanie może być utrudnione, jest aplikacja i oznaczanie przewodów hydraulicznych, pneumatycznych czy wiązek kablowych. W przypadku etykiet RFID dodatkowym czynnikiem, który należy uwzględnić, jest obecność metalu. Jak wiadomo nie jest on sprzymierzeńcem tej technologii. Naklejenie standardowych oznaczeń RFID na powierzchnie metalowe czy też zawierające w sobie ten pierwiastek, może skutkować brakiem odczytu lub znacznym zmniejszeniem jego zasięgu.

 

Łatwe do naklejenia, trudne do odklejenia?

Do znakowania kabli czy przewodów dobrze sprawdza się tzw. „etykieta flaga”. Musi jednak spełniać swoje zadanie. Stosowanie łatwych do aplikacji, a jednocześnie trudnych do odklejenia czy rozerwania etykiet, aplikowanych na tzw. „owijkę”, z oddaloną od właściwego produktu częścią zawierająca znacznik RFID, to rozwiązanie, jakie wypracowała z jednym ze swoich klientów firma ETISOFT. - Taka „etykieta flaga” pozwala nie tylko łatwo odczytywać zawartość, zapisaną w pamięci taga RFID. Dajemy także klientowi więcej miejsca na wydruk kodu, czy dodatkowych informacji tekstowych. – wyjaśnia Dariusz J. Kawecki.

 

Jakie kwestie należało uwzględnić przy projektowaniu rozwiązania? Z pewnością były to dobór właściwego materiału, odpowiedniego kleju, czy najbardziej optymalnego kształtu etykiety. Równie ważnym elementem był dobór odpowiedniego znacznika RFID, bezproblemowo działającego w środowisku klienta, a jednocześnie spełniającego wymogi końcowego odbiorcy. W przypadku producentów wiodących marek samochodowych, zadruk i kodowanie etykiet odbywa się najczęściej według ustalonych, specyfikowanych standardów. Te aspekty również należy uwzględnić na etapie projektowania etykiety. W tym przypadku - dzięki aktywnej współpracy z klientem - powstało uniwersalne rozwiązanie, możliwe do zastosowania na produktach o różnej średnicy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.