Nowe eko murale i specjaliści IT ratujący planetę. Kampania No Fluff Jobs
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Zmiana myślenia o branży IT
Celem realizowanej przez No Fluff Jobs kampanii jest przybliżenie świata IT osobom, które na co dzień nie są związane z branżą technologiczną oraz pokazanie, w jaki sposób osoby w niej pracujące przyczyniają się do podnoszenia jakości życia i kreują nowe, potrzebne rozwiązania. Do akcji zgłosili się specjaliści IT pracujący nad różnorodnymi projektami – od tych, pozwalających lepiej zadbać o ludzkie zdrowie i poprawiających jakość życia, jak i wspierających środowisko naturalne. W akcji wzięło udział około 60 firm z sektora IT – od największych jak Intel, Atlassian, EPAM czy Dynatrace aż po kilkuosobowe start-upy.
Lech Wikaryjczyk, szef działu marketingu podkreśla, że za pomocą kampanii, firma chce również walczyć ze szkodliwymi stereotypami na temat branży IT i pracujących w niej specjalistów.
– Jako firma wspierająca swoimi usługami branżę IT widzimy, jak bardzo ona się zmienia i jednocześnie jak wiele powiela się na jej temat stereotypów. Stąd chęć ich odczarowania za pomocą kampanii „IT Heroes”. Pokazujemy wkład pracy programistek i programistów, zarówno jeśli chodzi o kwestie ekonomiczne, naukowe, jak i o dobrostan psychiczny społeczeństwa. Szczególnie w pandemii, podczas której zwiększyło się zapotrzebowanie na cyfrowe rozwiązania – mówi Lech Wikaryjczyk, szef działu marketingu w No Fluff Jobs. – Cieszy także fakt, że wśród zgłoszonych do akcji pojawili się również specjaliści IT, którzy biorą udział w projektach proekologicznych, takich jak ochrona populacji wielorybów, optymalizacja transportu morskiego w celu minimalizacji emisji CO2 czy aplikacje pozwalające dać ubraniom drugie życie. To pokazuje, jak wiele branża IT może zmienić na lepsze i jak bardzo pracujący w niej specjaliści są potrzebni, nie tylko ludziom, ale i samej planecie. O branży IT mówi się przeważnie w kontekście atrakcyjnego wynagrodzenia i rynku pracownika. Jako firma chcemy również pokazać, że zarobki to nie wszystko, a za krzywdzącym stereotypem „programisty 15k” kryją się ludzie pełni pasji, którzy chcą wykorzystać swoją wiedzę, by zmieniać świat na lepsze.
Artystyczne, pochłaniające dwutlenek węgla murale
Do pierwszego ekologicznego muralu, który powstał w Gdyni w ramach akcji „IT Heroes”, dołączyły dwa kolejne – w Krakowie na rogu Pawiej i Kurniki oraz Poznaniu przy ulicy Niedziałkowskiego o powierzchni kolejno 65 i 150 m2. Według szacunków, przez najbliższe 2 miesiące będą one oczyszczać powietrze w sposób porównywalny do parku składającego się z ponad 210 drzew.
Każda z kreacji została wykonana przy użyciu specjalnej farby Airlite z powłoką antysmogową. Usuwa ona bakterie, brzydkie zapachy i zanieczyszczenia powietrza (NOX, SOX, CO, NH3, formaldehyd czy benzen). Użycie Airlite na 100 metrowej powierzchni muralu działa na środowisko tak samo pozytywnie jak posadzenie 100 drzew. Potwierdzają to badania naukowe realizowane przez renomowane ośrodki badawcze (Uniwersytety w Rzymie i Belfaście). Murale zamówione przez No Fluff Jobs mają łącznie ponad 360 m2, co można łatwo przeliczyć na drzewa, lub podejść od strony motoryzacyjnej: kampania zredukuje spaliny wydalane przez 143 samochody benzynowe Euro 6 każdego dnia. Wszystkie malowidła zostały zaprojektowane przez pochodzącego z Opola artystę – Marka Szymczaka, zaś za całą wizualną stronę kampanii odpowiedzialny był Michał Rogoziński, senior graphic designer w No Fluff Jobs.
– Użycie muralu, jako środka wyrazu artystycznego, jest o niebo bardziej ekologicznym i plastycznie pojemnym rozwiązaniem od klasycznej reklamy wielkoformatowej. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę walkę z betonozą i zanieczyszczeniem wizualnym miast, tym bardziej taka forma się sprawdza – mówi Michał Rogoziński, senior graphic designer w No Fluff Jobs. – Praca nad muralami z Markiem Szymczakiem była prawdziwą przyjemnością i cieszę się, że udało mu się oddać w nowoczesny i niewyświechtany sposób tradycyjne symbole miast – smoka i koziołki.
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.