Komunikaty PR

Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu

2023-04-07  |  01:00
Biuro prasowe

Nałęczowianka wprowadziła na rynek nowe butelki o pojemności 1l. Wyróżnia je to, że są w całości wykonane z recyklingowego PETu, czyli rPETu. Dodatkowo nadają się do recyklingu, a po przetworzeniu mogą z nich powstać kolejne butelki. Pojawienie się produktu na półkach zbiegło się ze Światowym Dniem Wody, co podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju w działalności marki.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem w działaniach Nałęczowianki, która zobowiązała się, że do 2025 roku udział tworzywa z recyklingu we wszystkich jej butelkach PET sięgnie 50%, a do 2030 roku będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. Naturalnym następstwem tej strategii jest najnowsze opakowanie w portfolio marki – butelka 1 L wykonana w 100% z rPETu. Premiera produktu zbiegła się w czasie ze Światowym Dniem Wody. Święto to ma na celu szerzenie świadomości na temat prawidłowej gospodarki wodnej oraz ekologicznej. Obie te kwestie są ważną częścią zrównoważonej misji Nałęczowianki pod hasłem „Jak nie NAŁ to kiedy?”.

Jak nie NAŁ to kiedy?

PET jest obecnie preferowanym opakowaniem w branży napojów, gdyż łączy w sobie lekkość, wytrzymałość oraz przezroczystość, a przede wszystkim w pełni nadaje się do recyklingu. Wyrzucone w prawidłowy sposób butelki – do żółtego pojemnika na odpady – mogą więc otrzymać „nowe życie”, a po przetworzeniu stać się kolejnymi opakowaniami.

Także pojemność nowej butelki została wybrana nie bez przyczyny – format 1 L dynamicznie zdobywa popularność, dzięki czemu ma szansę pogłębiać wiedzę konsumentów na temat recyklingu oraz realnie utrwalać ich nawyki.

Wprowadzając do naszej oferty butelki wykonane z materiałów wtórnych, chcemy pokazać, że dbałość o środowisko może iść w parze z biznesem. Opakowania z plastiku PET z recyklingu gwarantują wytrzymałość i bezpieczeństwo, ale ponad wszystko są cennym surowcem, który nie powinien kończyć swojej drogi jako odpad. Na ten moment nowe rozwiązanie obejmuje poręczne butelki 1 L, ale nie jest to nasze ostatnie słowo w tym temacie. Naszą ambicją jest, aby własnym przykładem promować założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Już teraz obieg zamknięty został wprowadzony w warszawskim biurze oraz w fabryce w Nałęczowie. Dzięki temu pracownicy każdego dnia mogą mieć swój wkład w dbanie o planetę – mówi Karolina Cyburt, PR Koordynator Nestlé Waters.

Wspólnie dla Ziemi

Istotność odpowiedniej segregacji butelek jest podkreślana we wszystkich działaniach marki, np. w ramach kampanii „Uwierz w recykling”. Nałęczowianka, jako pierwsza marka wody w Polsce, wprowadziła dla wszystkich swoich formatów niegazowanych butelki wykonane w 50% z przetworzonego plastiku. Swoją misję realizuje także poprzez edukację najmłodszych – przedszkolaki z Nałęczowa zostały zaangażowane w sadzenie drzew, warsztaty z sortowania odpadów oraz recyklingu, a na wszystkich sponsorowanych przez markę eventach pojawiają się kosze ułatwiające prawidłowe pozbycie się butelek. Budowanie nawyków związanych z recyklingiem może mieć pozytywny wpływ na nasze najbliższe otoczenie, a w rezultacie na całą planetę.

Butelki PET powinno wrzucać się do właściwego kosza przeznaczonego na tworzywa sztuczne, oznaczonego kolorem żółtym. Stamtąd trafiają one do specjalnych zakładów, które oczyszczają opakowania i przetwarzają je na granulat. Następnie może być on wykorzystany przy produkcji kolejnych butelek. Wszystko w ramach modelu gospodarki obiegu zamkniętego.

Nowe butelki 100% rPET są już dostępne w szerokiej dystrybucji na terenie całej Polski.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Media i PR

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.