NIEMIECKA STACJA BENZYNOWA WYPOSAŻONA W SYSTEMY PANASONIC ESL ZDOBYŁA NAGRODĘ!
Firma team energie, która jest klientem Panasonic Connect Europe, została wyróżniona prestiżową nagrodą „Stacja Paliw Roku” w kategorii „Bistro” za swoją placówkę w Peelwatt znajdującą się na północy Niemiec. Ta renomowana nagroda jest przyznawana co dwa lata przez czasopismo branżowe Tankstelle we współpracy z Federalnym Stowarzyszeniem Niezależnych Stacji Paliw (BFT) oraz Stowarzyszeniem Zakupów Niezależnych Stacji Paliw (EFT), które reprezentują około 3000 stacji paliw w całych Niemczech.
Każda nominowana do tytułu stacja paliw została poddana ocenie przez jury składające się z doświadczonych ekspertów branżowych. Podczas oceny brano pod uwagę innowacyjność usług, zaangażowanie w ochronę środowiska, asortyment, przyjazny personel oraz jakość doradztwa świadczonego przez pracowników. Oficjalna ceremonia wręczenia nagrody odbyła się 14 czerwca podczas gali Tankstellenmesse Essen, która zgromadziła 1000 gości. To wynik wspaniałej współpracy między pracownikami stacji benzynowych, zespołem Petrol Station Business Unit, a także wszystkimi zaangażowanymi dostawcami i usługodawcami, podsumował zwycięstwo Arnd Luther, szef działu zarządzania w zespole team energie.
Przekonujący pakiet – od usług po ceny
W sklepie klientów przywitać mogą podświetlone diodami LED stanowiska kasowe, a także lokalna panorama Flensburga, widoczna na zadaszeniu nad obszarem kas i bistro. Te regionalne elementy personalizują zakupy, tworząc unikatową atmosferę, która jest obecna w całym budynku.
Wykorzystanie rozwiązania Panasonic Electronic Shelf Labelling (ESL) stanowi dodatkowy czynnik zapewniający pozytywne doświadczenia klientów. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, sklep może bezprzewodowo połączyć się ze scentralizowanym systemem punktów sprzedaży (POS), co umożliwia automatyczną aktualizację wyświetlanych cen w sklepie oraz wprowadzanie na bieżąco nowatorskich kampanii marketingowych, zwiększenie sprzedaż, redukcję błędów cenowych oraz optymalizację czasu pracy personelu. Sklep korzysta również z elementów cyfrowej reklamy na regałach i przy kasach, a także z ekranu dotykowego, na którym prezentowane są miesięczne zmiany w ofercie sklepu. Nowoczesny moduł sklepowy promuje również najnowsze i najbardziej popularne produkty, podkreślając tym samym innowacyjny charakter sklepu.
Kiedy mówimy o kategorii „Bistro”, niezwykle ważna jest obsługa klienta, czystość i porządek, dodaje Luther. Doświadczenie klienta było oceniane za pomocą tajnego testu zakupowego, którego wyniki były kluczowe do zdobycia tej nagrody.
Rozwiązanie ESL przyczyniło się do zdobycia nagrody w dwóch istotnych aspektach. Po pierwsze, system ten znacząco oszczędza czas, dzięki czemu pracownicy mają większą swobodę w obsłudze klientów i spełnianiu ich potrzeb. Po drugie, tego typu rozwiązanie ułatwia organizację i kontrolę poziomów zapasów, nawet wtedy, gdy kierownictwo nie jest dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, podkreśla Jens-Michael Pohl, Head of Engineering w firmie Panasonic Connect Europe.
Stacja paliw Peelwatt przeszła proces cyfryzacji w zaledwie jeden dzień! W tym czasie zainstalowano na niej ponad 800 elektronicznych etykiet (ESL), głownie o rozmiarze 2,2 cala, ale także w rozmiarach 2,6 i 4,2 cala.
Więcej informacji na temat pierwszej stacji paliw team energie wyposażonej w system Panasonic można znaleźć na stronie internetowej PCOEU.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.