Nestlé Polska i GoldenPeaks Capital: umowa na energię słoneczną
Nestlé Polska i fundusz GoldenPeaks Capital podpisują umowę PPA na odbiór energii elektrycznej z elektrowni słonecznych
Jedna trzecia energii elektrycznej, zasilającej wszystkie fabryki Nestlé w Polsce, będzie wkrótce pochodzić z farm fotowoltaicznych, zlokalizowanych w naszym kraju.
Przełomowa umowa podpisana przez polski oddział Nestlé oraz globalny fundusz GoldenPeaks Capital zakłada dostarczanie 44 GWh energii elektrycznej pochodzenia słonecznego rocznie przez kolejne lata. Energia dla 7 polskich fabryk Nestlé popłynie z 22 wysokowydajnych farm fotowoltaicznych zlokalizowanych w północno-zachodniej i zachodniej części kraju. Pierwsze dostawy pochodzącego z nich prądu rozpoczęły się na przełomie sierpnia i września br.
– Inwestycja w odnawialne źródła energii ma dla nas strategiczne znaczenie. To oczywiście element dywersyfikacji dostaw i źródeł energii, bo już wcześniej wszystkie lokalne fabryki korzystały z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, nabywanej u autoryzowanych dostawców, z gwarancją pochodzenia w postaci odpowiednich certyfikatów. To także istotny krok na drodze realizacji planu zerowej emisyjności firmy – mówi Artur Jankowski, Prezes Zarządu Nestlé Polska. – Nestlé w skali globalnej podejmuje kroki, które do 2030 roku pozwolą nam ograniczyć emisję CO2 o połowę i osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku. Pochodzący ze słońca prąd będzie zasilał wszystkie nasze fabryki w Polsce: w Kaliszu, Kargowej, Toruniu, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej i Rzeszowie.
Porozumienie Nestlé Polska i GoldenPeaks Capital zakłada dołączenie do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego farm fotowoltaicznych o mocy, która wystarczyłaby do zasilenia energią ze źródeł odnawialnych ok. 17 tys. gospodarstw domowych przez cały rok.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Agnieszka Bieńko | Tel.: +48 600 040 315 | agnieszka.bienko@pl.nestle.com | |||

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.