Najnowsza książka Charlesa Duhigga „Siła komunikacji” już na rynku.
„Każdy może się skutecznie komunikować i każdy może wyrobić w sobie tę umiejętność” – mówi Charles Duhigg, laureat Pulitzera, w dniu światowej i polskiej premiery swojej najnowszej książki „Siła komunikacji”. To bardzo pomocne w sytuacjach towarzyskich, zawodowych, w związkach, relacjach z nastolatkiem czy mocno dojrzałym rodzicem. Często stajemy przed wyzwaniem trudnej rozmowy z szefową, byłym małżonkiem czy przed grupą podenerwowanych rodziców – jak sobie radzić w takich sytuacjach, jak prowadzić rozmowę, żeby nie przerodziła się w awanturę?
Zdaniem Duhigga, komunikacji można się nauczyć, tylko trzeba zrozumieć jej mechanizm. Pierwsza i najważniejsza rzecz, jaką możemy natychmiast zastosować, to zadawać więcej pytań. Jednak nie chodzi tu o jakiekolwiek pytania; tu chodzi o konkretny ich rodzaj, a mianowicie pytania pogłębione, np. o powody swoich decyzji. W wywiadzie dla stacji CNBC autor podał przykład: „Hej, a więc jesteś dziennikarzem. A co cię skłoniło do tego, że wybrałeś ten zawód? Co w swojej pracy lubisz najbardziej? To są pytania pogłębiające. Pytam o coś, co naprawdę cię dotyczy, skłaniając do pomyślenia o sobie i zadania mi podobnych pytań. Tak buduje się więź w rozmowie. Zaczynamy się dopasowywać emocjonalnie. Kiedy ludzie wiedzą o sobie więcej, ich komunikacja wkracza na zupełnie inny poziom niż tylko wypowiedzenie własnego zdania. Podobnie w sytuacjach zawodowych, biznesowych czy podczas negocjacji. Odruchowo patrzymy na rozmówcę i zadajemy sobie w głowie pytanie, czy na pewno mnie słucha, czy czeka na swoją kolej, żeby coś powiedzieć. Jeśli udowodnimy, że słuchamy, natychmiast przestawiamy rozmowę na inny tor. Zaczynamy również być słuchani. Jest bardzo dobry sposób na to, by udowodnić, że słuchasz: po prostu powtórz swoimi słowami, co usłyszałeś przed chwilą, i zapytaj, czy to się zgadza. To najprostsza metoda, ucząca jednocześnie słuchać”.
Więcej na temat tego, jak pracować nad skuteczną komunikacją, dowiecie się, sięgając po lekturę „Siły komunikacji”. Książka już jest w księgarniach. Po dużym sukcesie „Siły nawyku” i „Mądrzej, szybciej, lepiej”, polscy czytelnicy mogą wziąć do ręki kolejny hit Duhigga, który jest dostępny zarówno w księgarniach stacjonarnych, jak i internetowych oraz na stronie polskiego wydawcy Wydawnictwa PWN.
Książka ta jest szczególnie ważna w czasach pogłębiających się różnic, sporów politycznych, pokoleniowych czy religijnych. Złość, agresja, frustracja wynikająca z bezsilności wobec rozmówcy odbiera nam możliwość jakiegokolwiek porozumienia. W ciągu ostatniej dekady liczba Amerykanów, którzy twierdzą, że są „wściekli” na drugą stronę sceny politycznej, wynosi prawie 70% wyborców. Mniej więcej połowa Amerykanów uważa, że osoby o odmiennych przekonaniach politycznych są „niemoralne”, „leniwe”, „nieuczciwe” i „nieinteligentne”. Mniej więcej 4 na 10 samozwańczych liberałów i 3 na 10 konserwatystów usunęło kogoś z listy znajomych lub zablokowało kogoś w mediach społecznościowych z powodu czegoś, co powiedział. Ponad 80 proc. pracowników w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że doświadcza konfliktów w miejscu pracy. Pogłębiający się, destrukcyjny konflikt to poważny problem, który dotyczy nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale każdego z nas. Duhigg w swojej książce oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Między innymi Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, który werbował szpiegów, zwolennikom i przeciwnikom dostępu do broni palnej oraz scenarzystom „Teorii wielkiego podrywu”. Z ich relacji wynika, że każda znacząca rozmowa składa się z niezliczonej liczby drobnych wyborów, ulotnych chwil, a właściwe pytanie, osobiste wyznanie lub pełne empatii słowo mogą całkowicie zmienić jej przebieg.
O autorze: Charles Duhigg jest dziennikarzem śledczym, laureatem nagrody Pulitzera i autorem światowych bestsellerów „Siła nawyku” i „Mądrzej, szybciej, lepiej”. Jest absolwentem Harvard Business School i Yale College, laureatem nagród National Academies of Sciences, National Journalism i George Polk. Pisze między innymi dla The New Yorker. Jest też emerytowanym gospodarzem podcastu Slate."
Dialog i Technologia: przyszłość muzeów
Rewolucja AI na trawniku. Innowacyjna platforma i nowe roboty koszące od Husqvarna
Wyjątkowa szansa dla startupów z branży budowlanej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Firma
Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
Szanse i zagrożenia związane z nowymi technologiami, w szczególności rozwój sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa oraz zrównoważonego rozwoju i zmienność geopolityczna – to te tematy zyskują na znaczeniu na agendzie zarządów oraz rad nadzorczych działających w Europie spółek giełdowych. Jak wskazuje Raport Board Monitor Europe 2024, rola tych organów w firmach rośnie. Podobnie jak zaangażowanie pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.