Komunikaty PR

Na dachu VIVO! Stalowa Wola zamieszkały… pszczoły

2021-07-26  |  12:54
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Dach centrum handlowego VIVO! Stalowa Wola zaczął tętnić dodatkową energią. Wszystko za sprawą 200 tys. pszczół, które zamieszkały w Pasiece złożonej z 4 uli. Opiekę nad tymi pożytecznymi owadami sprawuje firma Pszczelarium, specjalizująca się w pszczelarstwie miejskim. 

Pomimo ogromnego rozwoju technologicznego, do tej pory nie udało się wymyśleć, w jaki sposób zautomatyzować proces zapylania roślin. Pszczoły przyczyniają się do powstawania 1/3 żywności spożywanej przez ludzkość. To dzięki nim kwitną m.in. jabłonie, wiśnie, ziemniaki, a nawet orzechy. Niestety z roku na rok na całym świecie masowo giną. To skutek uboczny stosowania pestycydów, które chronią uprawy przed szkodnikami, zatruwając przy tym nektar. Aby ratować te pożyteczne owady, powstają hodowle pszczół miodnych, gdzie zapewnia się im warunki do przetrwania.  Moda na miejskie pasieki trwa od kilku lat. Ule na stałe wpisały się w krajobraz wielu europejskich miast, takich jak Paryż czy Londyn. Stoją na dachach uniwersytetów, hoteli, biurowców, a także sal koncertowych. Również w Stalowej Woli, na dachu centrum handlowego VIVO!, w 4 ulach zamieszkało 200 tys. owadów.

W ostatnim czasie pracowite pszczoły z VIVO! Pasieki zbierały nektar spadziowy, z wiosennych kwiatów, a także z akcji i lipy. Dzięki temu podczas pierwszego miodobrania zebrano aż 50 kg miodu nektarowo-spadziowego! Słoiczki ze złotym przysmakiem będą rozdawane klientom w konkursach oraz podczas ekologicznych wydarzeń. Co ciekawe, miody z miejskich pasiek posiadają takie same wartości odżywcze, jak te z uli zlokalizowanych poza miastami.  

- Pasieka na dachu naszego centrum handlowego dała pszczołom nowy dom, jednocześnie chroniąc je przed wieloma zagrożeniami. Te pożyteczne owady wprowadzają harmonię pomiędzy naturą a miejską architekturą. Gwarantuj bioróżnorodność, prawidłowe funkcjonowanie środowiska, a także pyszny miód, który regularnie będziemy rozdawać klientom przy wielu okazjach – mówi Paweł Wojtkowski, Dyrektor VIVO! Stalowa Wola.

Marka VIVO! baczną uwagę zwraca na prowadzenie odpowiedzialnego biznesu, z poszanowaniem interesu społecznego i ochrony środowiska. Ostatnio wprowadziła nową strategię zrównoważonego rozwoju, a Pasieka na dachu obiektu w Stalowej Woli zamyka kolejny etap jej realizacji. Obecnie wszystkie centra handlowe VIVO! posiadają ule, a łącznie jest ich 15. Każdego dnia pracuje w nich niemal 800 tys. pszczół, wytwarzających ponad 200 kg miodu rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.