Komunikaty PR

Na czym polega inteligentne parkowanie?

2022-11-28  |  03:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.05 MB )

Sektor zautomatyzowanych technologii sukcesywnie rośnie, a automatyzacja jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju firm. Przedsiębiorstwa świadome nadchodzących wyzwań przyspieszają przebieg swoich inicjatyw biznesowych w zakresie cyfryzacji po kryzysie gospodarczym wywołanym pandemią COVID-19. Jeszcze przed tym czasem długoterminowe i ambitne procesy cyfryzacyjne przeprowadzały głównie duże podmioty z branży IT. W Polsce do tej grupy dołączają dziś także małe i średnie firmy – ich właściciele zdają sobie sprawę, że nowe technologie dają możliwość optymalizacji biznesu w krótkim czasie i przy relatywnie niewielkich kosztach.

Niezależnie od tempa cyfryzacji otaczającej rzeczywistości, nowe rozwiązania technologiczne przyczyniają się do automatyzacji codziennych doświadczeń konsumenckich zarówno w przestrzeni internetowej – boty obsługujące klientów, wirtualne przymierzalnie ubrań lub obuwia, jak i w rzeczywistości offline – cyfrowe parkingi, bezobsługowe sklepy itd.

Cyfrowe parkingi jako nowy obszar rozwoju małych, średnich i dużych firm

Podmioty, które decydują się na cyfrową transformację, zyskują pozycję liderów na rynku. Relatywnie nowym obszarem do rozwoju automatyzacji codziennych doświadczeń w mieście jest tzw. inteligentne parkowanie. Na czym polega działanie cyfrowych parkingów?  Odpowiednio zaprojektowane oprogramowanie i zainstalowany sprzęt na danym parkingu sprawia, że kierowca – wraz z użyciem aplikacji lub odpowiedniej strony internetowej – ma możliwość pozostawienia samochodu w bezpiecznym miejscu, bez stania w kolejkach po papierowy bilet i krążenia po mieście w poszukiwaniu wolnej przestrzeni postojowej.

Cyfrowe parkingi dają także możliwość korzystania z dobrodziejstw szybkich płatności mobilnych. Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest aplikacja NaviPay oraz portal cyfrowyparking.pl. Inteligentne parkingi w sposób bezpieczny gromadzą dane w czasie rzeczywistym, by wspierać komfort kierowców i zarządców obiektu. Aplikacje wspierane przez sztuczną inteligencję umożliwiają kierowcom uzyskanie informacji o zajętości miejsc postojowych oraz prowadzą ich bezpośrednio do celu.

Skuteczność cyfrowego parkingu

Korzystanie z cyfrowych parkingów nie jest domeną jedynie dużych firm czy potężnych aglomeracji miejskich. Automatyzacja procesów parkingowych może być łatwo wdrożona na przykład na przestrzeni postojowej w centrum handlowym czy na parkingu administrowanym przez spółdzielnię mieszkaniową.

Proces cyfryzacji parkingu umożliwia maksymalne wykorzystanie zasobów przestrzeni postojowej poprzez udostępnianie użytkownikom aplikacji mobilnej i managera webowego, który zawiera informacje o dostępności i zajętości pobliskich parkingów w czasie rzeczywistym. Dodatkowe ułatwienie stanowią mobilne płatności. Wjazd i wyjazd z parkingu odbywa się w pełni bezdotykowo, dzięki technologii rozpoznawania tablic rejestracyjnych.

Dla wielu kierowców parkowanie jest bardzo stresującym doświadczeniem. Czas przeznaczony na znalezienie właściwego miejsca do pozostawienia pojazdu mogliby poświęcić na zupełnie inne czynności. Punktem wyjścia do realnego zwiększenia poczucia komfortu na wielu etapach jest synergia pomiędzy aplikacjami parkingowymi, integracją danych oraz inteligentnym zarządzaniem przestrzenią.

Marek Stawiński

CEO

NaviParking

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Firma

Duża część zużytych opon trafia do spalenia. Jednak 85 proc. surowców z nich dałoby się ponownie wykorzystać

W Polsce co roku na rynek trafia między 280 tys. a 350 tys. ton opon. Tylko część z nich po zużyciu idzie do przetworzenia, choć krajowe zakłady recyklingu mogłyby zagospodarować całość. Coraz popularniejszy jest recykling materiałowy oraz chemiczny. W procesie pirolizy powstają wartościowe produkty, takie jak sadza techniczna, olej popirolityczny czy stal, które mogą zastąpić surowce pierwotne przy produkcji nowych opon.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.