Komunikaty PR

Na co zwracać uwagę przy zakładaniu e-sklepu

2021-11-15  |  19:00
Biuro prasowe

­­­­­

Krajowy rynek e-commerce prężnie się rozwija - według wskazań PwC w 2020 roku liczba polskich sprzedawców internetowych wyniosła 150 tysięcy, z czego 80 tysięcy prowadziło własne sklepy internetowe. By nadążyć za rosnącym rynkiem, stale poszukują oni nowych rozwiązań dla e-sklepu, a także atrakcyjnych rynków zbytu. Jest kilka podstawowych rzeczy, o których należy pamiętać.

 

Zadbaj o podstawy

Przede wszystkim warto zadbać o wydajny serwer i hosting, które sprawdzą się nie tylko na co dzień, ale także w czasie zwiększonego ruchu - chociażby w najbliższych tygodniach, przed świętami. Dziś szybka i responsywna strona www to dla konsumenta podstawa. Gdy się zawiesza lub za długo ładuje - to prosta i pewna droga do utraty zamówienia. Kolejna rzecz to kwestia optymalizacji strony, także pod kątem wyszukiwarek internetowych. Innymi słowy, poza samym jej wyglądem, musi być ona widoczna w sieci po wpisaniu tzw. fraz kluczowych, czyli zoptymalizowana pod kątem SEO. Wydawałoby się to dziś rzeczą oczywistą, jednak nie każdy o tym pamięta. Co więcej, strona bez względu na to, czy będzie otwierana na komputerze czy urządzeniu mobilnym, nie powinna ładować się dłużej niż przez 2 sekundy. Jak wskazuje raport firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2021”, ponad dwie na trzy wizyty w sklepach odbywają się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. Przy tym najbardziej scyfryzowaną grupą wiekową pozostają osoby młode - do 24 lat, ale wart podkreślenia jest wzrost korzystania z narzędzi cyfrowych wśród starszych kategorii wiekowych: 35-54 lata. Zatem wspomaganie się technologią w trakcie zakupów nie jest już tylko domeną młodych ludzi. Co ciekawe, wskaźnik wpływu cyfrowego zwiększa się wraz z dochodem, ale niekoniecznie jest związany z miejscem zamieszkania – wieś nie odstaje od miasta (60 proc. vs 62 proc.).

 

A może za granicę?

Jednak same parametry e-sklepu to nie wszystko. Jak podaje PwC, w 2020 roku, po gwałtownym wzroście spowodowanym pandemią COVID-19, rynek e-commerce w Polsce był wart 100 mld zł. Prognozy zakładają, że w 2026 roku jego wartość wyniesie 162 mld zł, co daje średni roczny wzrost na poziomie 12%. Ze względu na powszechny dostęp do internetu, e-commerce jest dziś globalnym targowiskiem, do którego każdy ma dostęp. To doskonała okazja do poszukiwania nowych miejsc zbytu – poza macierzystym, krajowym rynkiem. Przed rozpoczęciem zagranicznej ekspansji warto jednak zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim należy zacząć od sprawdzenia danego rynku, np. pod kątem kosztów i terminów dostaw oraz zwrotów. Konsumenci zwracają uwagę na atrakcyjne i elastyczne formy dostawy, które  różnią się od siebie na poszczególnych rynkach. Z naszych obserwacji wynika, że np. w Czechach największą popularnością cieszą się dostawy do automatów paczkowych Z-BOX i  punktów odbioru, znajdujących się w dogodnych lokalizacjach, zaś w Rumuni – zdecydowanie dostawa na adres wskazany przez klienta  . Analogicznie wygląda sytuacja z preferowanymi formami płatności za przesyłkę – raz będzie dominować opcja za pobraniem, a kiedy indziej opłacenie jej z góry. W tym przypadku, ważny będzie wybór integratora płatności, który powinien być przyjazny i intuicyjny dla użytkownika. Prawo wyboru i elastyczność to czynniki mające znaczący wpływa na ponowny wybór przez klienta danego sklepu.

 

Wszystko w jednym miejscu

Pamiętajmy o tym, że każdy rynek jest inny, więc ścieżka dostarczenia przesyłki do klienta będzie wyglądała w poszczególnych krajach zupełnie inaczej. Dlatego też, prowadząc e-sklep, warto wybrać partnera oferującego usługi umożliwiające obsługę płatności oraz zarządzanie dostawami i zwrotami z poziomu jednego interfejsu – API, a także dysponującego rozbudowanym i zautomatyzowanym systemem logistycznym, który zapewni sprawną dostawę przesyłek. Dzięki takiemu rozwiązaniu e-sklep nie musi samodzielnie szukać dostawców na poszczególnych rynkach, weryfikować jakości i standardów ich usług czy zasięgu działania, negocjować cen z wieloma potencjalnymi partnerami, podpisywać wielu umów, co jest nie tylko czasochłonne, ale też generuje koszty. Dlatego warto podjąć współpracę z partnerem, który może dostarczyć e-sklepowi niezbędną infrastrukturę, wsparcie oraz elastyczne formy dostawy w przystępnych cenach i  jednym, zintegrowanym module, który wystarczy tylko uruchomić.

 

 

Autorem komentarza jest Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Polska, cyfrowej platformie e-commerce, ułatwiającej sklepom internetowym zagraniczną ekspansję. Packeta zapewnia e-sklepom rozwiązanie oparte o jeden interfejs (API), w ramach którego mogą zarządzać całym procesem dostaw i płatności, również w różnych walutach.

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma e-commerce. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zasikovna. W ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 8 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 8 000 własnych punktów odbioru, 92 000 punktów partnerskich i współpracuje z ponad 30 000 sklepów internetowych. W 2020 roku obsłużyła 40,5 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Niemal jedna piąta Polaków przeciwko 4-dniowemu tygodniowi pracy Biuro prasowe
2024-03-20 | 06:00

Niemal jedna piąta Polaków przeciwko 4-dniowemu tygodniowi pracy

Nawet co trzeci respondent uważa, że zmniejszenie obecnego wymiaru tygodnia pracy o jeden dzień mogłoby zwiększyć liczbę zadań służbowych, które mamy do wykonania w trakcie doby.
Firma Zjawisko zdalnego feminizmu – nowy wymiar równości w świecie pracy?
2024-03-07 | 14:30

Zjawisko zdalnego feminizmu – nowy wymiar równości w świecie pracy?

W czasach postępującej cyfryzacji i zmieniającego się krajobrazu zawodowego praca zdalna i hybrydowa stały się szansą na większą równość płci. Wykluczenie komunikacyjne, sztywne
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-02-08 | 01:00

Zielona energia w Grupie Tubądzin

W 2024 roku Grupa Tubądzin, dla której priorytetem są inwestycje w zrównoważony rozwój, planuje zrealizować nowe projekty – budowę dwóch farm fotowoltaicznych o łącznej wartości ponad 15

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Polityka

Poparcie Europejczyków dla Ukrainy pozostaje silne. Bardziej kontrowersyjna jest kwestia jej wejścia do NATO

Silne poparcie dla Ukrainy w Europie sprawia, że politycy prezentujący odmienną wizję nie mają przestrzeni na próby wykorzystywania prorosyjskich postaw w kształtowaniu polityki zagranicznej. Badania naukowców z Uniwersytetu w Exeter przeprowadzone w kilkunastu europejskich krajach wskazują, że poparcie dla Ukrainy i polityki skupiającej się na pomocy zaatakowanemu krajowi jest szerokie, ale najsilniejsze w państwach mających doświadczenia z polityką Kremla w czasach Związku Radzieckiego. Najsilniejsza polaryzacja nastrojów w Europie jest zauważalna w kwestii ewentualnego przystąpienia Ukrainy do Paktu Północnoatlantyckiego.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.