Komunikaty PR

Na co zwracać uwagę przy zakładaniu e-sklepu

2021-11-15  |  19:00
Biuro prasowe

­­­­­

Krajowy rynek e-commerce prężnie się rozwija - według wskazań PwC w 2020 roku liczba polskich sprzedawców internetowych wyniosła 150 tysięcy, z czego 80 tysięcy prowadziło własne sklepy internetowe. By nadążyć za rosnącym rynkiem, stale poszukują oni nowych rozwiązań dla e-sklepu, a także atrakcyjnych rynków zbytu. Jest kilka podstawowych rzeczy, o których należy pamiętać.

 

Zadbaj o podstawy

Przede wszystkim warto zadbać o wydajny serwer i hosting, które sprawdzą się nie tylko na co dzień, ale także w czasie zwiększonego ruchu - chociażby w najbliższych tygodniach, przed świętami. Dziś szybka i responsywna strona www to dla konsumenta podstawa. Gdy się zawiesza lub za długo ładuje - to prosta i pewna droga do utraty zamówienia. Kolejna rzecz to kwestia optymalizacji strony, także pod kątem wyszukiwarek internetowych. Innymi słowy, poza samym jej wyglądem, musi być ona widoczna w sieci po wpisaniu tzw. fraz kluczowych, czyli zoptymalizowana pod kątem SEO. Wydawałoby się to dziś rzeczą oczywistą, jednak nie każdy o tym pamięta. Co więcej, strona bez względu na to, czy będzie otwierana na komputerze czy urządzeniu mobilnym, nie powinna ładować się dłużej niż przez 2 sekundy. Jak wskazuje raport firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2021”, ponad dwie na trzy wizyty w sklepach odbywają się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. Przy tym najbardziej scyfryzowaną grupą wiekową pozostają osoby młode - do 24 lat, ale wart podkreślenia jest wzrost korzystania z narzędzi cyfrowych wśród starszych kategorii wiekowych: 35-54 lata. Zatem wspomaganie się technologią w trakcie zakupów nie jest już tylko domeną młodych ludzi. Co ciekawe, wskaźnik wpływu cyfrowego zwiększa się wraz z dochodem, ale niekoniecznie jest związany z miejscem zamieszkania – wieś nie odstaje od miasta (60 proc. vs 62 proc.).

 

A może za granicę?

Jednak same parametry e-sklepu to nie wszystko. Jak podaje PwC, w 2020 roku, po gwałtownym wzroście spowodowanym pandemią COVID-19, rynek e-commerce w Polsce był wart 100 mld zł. Prognozy zakładają, że w 2026 roku jego wartość wyniesie 162 mld zł, co daje średni roczny wzrost na poziomie 12%. Ze względu na powszechny dostęp do internetu, e-commerce jest dziś globalnym targowiskiem, do którego każdy ma dostęp. To doskonała okazja do poszukiwania nowych miejsc zbytu – poza macierzystym, krajowym rynkiem. Przed rozpoczęciem zagranicznej ekspansji warto jednak zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim należy zacząć od sprawdzenia danego rynku, np. pod kątem kosztów i terminów dostaw oraz zwrotów. Konsumenci zwracają uwagę na atrakcyjne i elastyczne formy dostawy, które  różnią się od siebie na poszczególnych rynkach. Z naszych obserwacji wynika, że np. w Czechach największą popularnością cieszą się dostawy do automatów paczkowych Z-BOX i  punktów odbioru, znajdujących się w dogodnych lokalizacjach, zaś w Rumuni – zdecydowanie dostawa na adres wskazany przez klienta  . Analogicznie wygląda sytuacja z preferowanymi formami płatności za przesyłkę – raz będzie dominować opcja za pobraniem, a kiedy indziej opłacenie jej z góry. W tym przypadku, ważny będzie wybór integratora płatności, który powinien być przyjazny i intuicyjny dla użytkownika. Prawo wyboru i elastyczność to czynniki mające znaczący wpływa na ponowny wybór przez klienta danego sklepu.

 

Wszystko w jednym miejscu

Pamiętajmy o tym, że każdy rynek jest inny, więc ścieżka dostarczenia przesyłki do klienta będzie wyglądała w poszczególnych krajach zupełnie inaczej. Dlatego też, prowadząc e-sklep, warto wybrać partnera oferującego usługi umożliwiające obsługę płatności oraz zarządzanie dostawami i zwrotami z poziomu jednego interfejsu – API, a także dysponującego rozbudowanym i zautomatyzowanym systemem logistycznym, który zapewni sprawną dostawę przesyłek. Dzięki takiemu rozwiązaniu e-sklep nie musi samodzielnie szukać dostawców na poszczególnych rynkach, weryfikować jakości i standardów ich usług czy zasięgu działania, negocjować cen z wieloma potencjalnymi partnerami, podpisywać wielu umów, co jest nie tylko czasochłonne, ale też generuje koszty. Dlatego warto podjąć współpracę z partnerem, który może dostarczyć e-sklepowi niezbędną infrastrukturę, wsparcie oraz elastyczne formy dostawy w przystępnych cenach i  jednym, zintegrowanym module, który wystarczy tylko uruchomić.

 

 

Autorem komentarza jest Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Polska, cyfrowej platformie e-commerce, ułatwiającej sklepom internetowym zagraniczną ekspansję. Packeta zapewnia e-sklepom rozwiązanie oparte o jeden interfejs (API), w ramach którego mogą zarządzać całym procesem dostaw i płatności, również w różnych walutach.

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma e-commerce. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zasikovna. W ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 8 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 8 000 własnych punktów odbioru, 92 000 punktów partnerskich i współpracuje z ponad 30 000 sklepów internetowych. W 2020 roku obsłużyła 40,5 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024 Biuro prasowe
2024-12-31 | 16:00

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024

Krakowska Izba Turystyczna przyznała wyróżnienie w konkursie ODYS 2024 twórcom aplikacji mobilnej Escapecity – firmie Gamescape. Uroczysta gala rozdania nagród w
Firma Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm
2024-12-23 | 15:50

Zalety poleasingowych laptopów biznesowych dla małych firm

Poleasingowe laptopy biznesowe to doskonałe rozwiązanie dla małych firm, oferując wydajność i niezawodność w przystępnej cenie. Dowiedz się, dlaczego warto rozważyć
Firma Xtreme Fitness Gyms stawia na innowacje
2024-12-20 | 01:00

Xtreme Fitness Gyms stawia na innowacje

Xtreme Fitness Gyms, lider na polskim rynku fitness, ogłasza strategiczne partnerstwo z ABC Fitness, globalnym dostawcą innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla branży fitness. W ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.