Motorola uruchamia otwarty program beta testów moto ai. Dostępny także w Polsce
27 listopada 2024 r.: Motorola wystartowała z programem moto ai beta, który daje możliwość testowania najnowszych rozwiązań sztucznej inteligencji na wybranych modelach smartfonów producenta. Nadchodzące funkcje moto ai można sprawdzić także w Polsce – wystarczy zarejestrować się w programie.
Sztuczna inteligencja moto ai jest już dostępna na większości smartfonów Motorola. Odpowiada między innymi za ulepszanie zdjęć oraz za optymalizację wydajności baterii i pracy ekranu. Ułatwia również codzienne korzystanie z urządzeń, dostarczając użytkownikom choćby zaawansowane możliwości personalizacji. Wraz z kolejnymi odsłonami usługi wprowadzane są nowe funkcje, a program moto ai beta powstał po to, aby zaprezentować możliwości sztucznej inteligencji szerszemu gronu użytkowników i przyspieszyć jej rozwój.
Nowości w moto ai beta
Opinie i wrażenia zebrane w ramach beta testów moto ai będą mieć wpływ na kierunek rozwoju sztucznej inteligencji w smartfonach Motorola. Osoby, które zdecydują się zarejestrować w programie, jako pierwsze otrzymają dostęp do zaawansowanych funkcji moto ai - takich jak:
- Catch me up – funkcja, która pozwala być zawsze na bieżąco, dostarczając przygotowanego z pomocą sztucznej inteligencji podsumowania wiadomości oraz powiadomień. Niezależnie od tego na jak długo użytkownik odłoży swój smartfon, aby odpocząć od ekranu, otrzyma krótkie i treściwe podsumowanie tego, co w tym czasie się wydarzyło;
- Pay attention – rozwiązanie, które eliminuje konieczność robienia notatek podczas spotkań i prowadzonych rozmów, pomagając użytkownikowi skupić się na kluczowych wątkach. Po włączeniu nagrywania, moto ai rejestruje, a następnie podsumowuje spotkanie w formie łatwych do przyswojenia notatek i punktów;
- Remember this – inteligentny towarzysz oraz wirtualny asystent, który pozwala zapisać ważne momenty na smartfonie. Moto ai analizuje zdjęcia oraz zrzuty ekranu, interpretując je i zapisując w prywatnym dzienniku użytkownika. Dodając kolejne zdjęcia lub zrzuty ekranu można tworzyć szerszy kontekst, który pozwala sztucznej inteligencji na głębszą interpretację danego wątku.
Ulepszony interfejs i szybszy dostęp do informacji
Niezależnie od tego czy użytkownicy smartfonów Motorola wyszukują informacje korzystając z przeglądarki internetowej, czy też poprzez systemowego asystenta, w ramach moto ai beta mają do dyspozycji nowo zaprojektowany, łatwo dostępny pasek wyszukiwania. Pozwala on szybko znaleźć informacje w sieci oraz ułatwia korzystanie z aplikacji i kontaktów. Daje on również dostęp do nowych zakładek oraz dziennika użytkownika. Dzięki temu, wszystko znajduje się w jednym miejscu, a korzystanie ze smartfona staje się bardziej intuicyjne. Nowe funkcje moto ai można także wywołać za pomocą przyporządkowanego im nowego gestu moto.
Jak wziąć udział w otwartym programie beta testów moto ai?
Obecnie w programie moto ai beta mogą wziąć udział użytkownicy smartfonów: motorola edge 50 ultra, razr 50 ultra oraz razr 50. W pierwszej fazie beta testów usługa dostępna jest w trzech językach: angielskim, hiszpańskim oraz portugalskim – użytkownicy z Polski mogą więc testować nowe rozwiązania wybierając jeden z tych języków. Aby uzyskać szczegółowe informacje oraz zarejestrować się w programie wystarczy odwiedzić stronę moto ai beta.
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona programu moto ai beta: https://www.motorola.com/pl/moto-ai
- Przewodnik wideo po funkcji Catch me up: https://youtu.be/EMYqwH8e2Qo
- Przewodnik wideo po funkcji Pay attention: https://youtu.be/FsyX6kPFLeY
Przewodnik wideo po funkcji Remember this: https://youtu.be/py-pjqjgG5M

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.