Komunikaty PR

Motorola świętuje swoje 95-lecie

2023-10-20  |  09:00
Biuro prasowe

20 października 2023 r.: Motorola świętuje swoje 95-lecie. To doskonała okazja na przypomnienie najważniejszych momentów z historii firmy, której rozwiązania wpłynęły na historię ludzkości — od łączności między Księżycem a Ziemią, po rozwój osobistej komunikacji i tworzenie produktów o statusie ikony stylu. Motorola dzieli się też przemyśleniami na temat przyszłych rozwiązań w świecie telekomunikacji.

Wpływ na społeczeństwo

Motorola jest technologicznym pionierem od 1928 roku. Do najbardziej wyróżniających się osiągnięć z poprzednich dziesięcioleci należy lądowanie Apollo 11 na Księżycu, kiedy to wykorzystano technologię radiową opracowaną przez inżynierów firmy Motorola do nawiązania łączności między Ziemią a Księżycem. To dzięki tym rozwiązaniom Neil Armstrong mógł przekazać światu swoje słynne słowa: „To mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”.

Już po kilku latach Martin Cooper, były wiceprezes i dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Motorola, nawiązał pierwsze połączenie komórkowe zapoczątkowując prawdziwą rewolucję w komunikacji. Dziś smartfony, a więc następcy pierwszej komórki Coopera, pozwalają nam wszystkim na nieograniczony kontakt ze znajomymi, członkami rodziny oraz współpracownikami w dowolnej chwili i miejscu. Można śmiało powiedzieć, że nasz współczesny świat bez telefonii mobilnej wyglądałby zupełnie inaczej.

Oddziaływanie na kulturę

Na początku XXI wieku pojawił się RAZR V3, który zrewolucjonizował wzornictwo telefonów komórkowych. Dzięki jasnym kolorom oraz smukłej konstrukcji z klapką RAZR V3 zyskał kultowy status nie tylko w świecie technologii, ale również w świecie mody.

W 2019 roku Motorola wzięła sobie do serca potrzeby konsumentów dotyczące bardziej niezawodnej łączności i szybszego pobierania. Na podstawie tych obserwacji model moto z3 wraz z akcesorium 5G moto mod™ stał się pierwszym na świecie dostępnym w sprzedaży smartfonem łączącym się z siecią 5G. Od tego czasu priorytetem firmy Motorola jest upowszechnianie łączności 5G. W tym celu firma wprowadza funkcje 5G do modeli z podstawowej rodziny moto g, a duch poszukiwań i innowacyjności przejawia się także w aktualnej ofercie firmy.

Transformacja technologii

W tym roku Motorola obchodzi też 10-lecie rodziny smartfonów moto g, w której najnowsze rozwiązania mobilne są upowszechniane i dostępne dla jak najszerszego grona konsumentów. Moto g to smartfony, które w przystępnej cenie są w stanie oferować wyjątkowy design, szybkie ładowanie TurboPower™, wspomnianą już łączność 5G czy nowoczesne wyświetlacze OLED. Dzięki nim użytkownicy mogą zyskać dostęp do wielu innowacyjnych oraz dających komfort technologii – to wszystko za nieduże pieniądze.

.Podobną dynamikę wykazuje Motorola w rodzinie produktów edge. W zeszłym roku firma zapowiedziała swoje najsmuklejsze smartfony, pierwszą w branży matrycę aparatu głównego o rozdzielczości 200 MP (model edge 30 ultra) oraz przełomowe jeśli chodzi o design oraz kolorystykę smartfonów partnerstwo z firmą PANTONE™. Seria edge popularyzuje również innowacyjne podejście do jakościowego wykończenia telefonu – szeroko wykorzystując takie materiały jak wegańską skórę, która jest nie tylko piękna, ale także praktyczna.

Motorola wprowadziła w ostatnich latach swojej oferty nową generację składanych smartfonów serii razr – odległych następców wspomnianego wcześniej modelu RAZR V3. Motorola razr 40 ultra to najnowsze wcielenie legendarnej serii. Podobnie jak poprzednicy stara się być maksymalnie innowacyjna – stąd największy i najbardziej funkcjonalny na rynku zewnętrzny wyświetlacz, który pozwala użytkownikowi korzystać z aplikacji mobilnych bez otwierania urządzenia. Kompaktowa konstrukcja wyróżnia się stylem, a razr 40 ultra po złożeniu mieści się w zarówno w męskiej kieszeni, jak i w damskiej torebce. Motorola stara się też zwiększać dostępność składanych smartfonów poprzez oferowanie nie tylko flagowego razr 40 ultra, ale także bardziej przystępnego modelu razr 40.

Nowe smartfony razr umożliwiają użytkownikom wyróżnianie się dzięki ikonicznemu designowi, który łączy technologię z modą. Z przeprowadzonej w tym roku przez firmę Motorola ankiety NPS wynika, że prawie 40% konsumentów wzięłoby pod uwagę składane urządzenie jako swój następny smartfon, a 20% nabywców nowego telefonu razr poprzednio używało urządzenia innej czołowej marki smartfonów.

Kolejne 95 lat innowacji

Motorola jest dumna ze swojej historii, koncentruje się na teraźniejszości, ale też spogląda w przyszłość. Takie podejście procentuje - Motorola odnotowała wzrost na rynkach całego świata, szczególnie w przypadku rodzin produktów klasy premium i oferty dla firm. Wśród nich są usługi, rozwiązania i specjalne biznesowe wersje urządzeń - smartfon ThinkPhone by Motorola. Podstawą tych osiągnięć jest między innym współpraca z kultową marką laptopów ThinkPad należącą do Lenovo.  

Motorola rewolucjonizuje rynek, wprowadzając urządzenia klasy premium oraz zupełnie przełomowe w swojej klasie rozwiązania - mówi Sergio Buniac, prezes firmy Motorola - Zgodnie z dążeniem Lenovo do oferowania wszystkim inteligentniejszych technologii zapewniamy konsumentom coraz więcej naprawdę innowacyjnych rozwiązań. To podejście się sprawdza. Spodziewamy się dwukrotnego powiększenia naszego biznesu w ciągu kolejnych trzech lat.

Dążąc do tego celu, Motorola rozwija współpracę z Lenovo w obszarze B2B, także na nowych rynkach i odkrywa nowe sposoby umocnienia marki oraz jej relacji z konsumentami. Ponadto firma będzie wprowadzać innowacje związane z rozwojem urządzeń wspieranych sztuczną inteligencją (AI), a także zupełnie nowych formatów urządzeń (np. składanych czy rozwijanych), czy też zupełnie nowe funkcje oprogramowania czy jeszcze wydajniejszą łączność. Dzięki tej strategii Motorola jest gotowa na kolejne 95 lat innowacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Emitel - operator infrastruktury nadawczej - we współpracy z Telewizją Puls rozpoczął w Warszawie testową emisję sygnału w technologii 5G Broadcast. To pierwszy tego
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.

Prawo

Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.

Konsument

GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny

Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.