Motorola świętuje swoje 95-lecie
20 października 2023 r.: Motorola świętuje swoje 95-lecie. To doskonała okazja na przypomnienie najważniejszych momentów z historii firmy, której rozwiązania wpłynęły na historię ludzkości — od łączności między Księżycem a Ziemią, po rozwój osobistej komunikacji i tworzenie produktów o statusie ikony stylu. Motorola dzieli się też przemyśleniami na temat przyszłych rozwiązań w świecie telekomunikacji.
Wpływ na społeczeństwo
Motorola jest technologicznym pionierem od 1928 roku. Do najbardziej wyróżniających się osiągnięć z poprzednich dziesięcioleci należy lądowanie Apollo 11 na Księżycu, kiedy to wykorzystano technologię radiową opracowaną przez inżynierów firmy Motorola do nawiązania łączności między Ziemią a Księżycem. To dzięki tym rozwiązaniom Neil Armstrong mógł przekazać światu swoje słynne słowa: „To mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”.
Już po kilku latach Martin Cooper, były wiceprezes i dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Motorola, nawiązał pierwsze połączenie komórkowe zapoczątkowując prawdziwą rewolucję w komunikacji. Dziś smartfony, a więc następcy pierwszej komórki Coopera, pozwalają nam wszystkim na nieograniczony kontakt ze znajomymi, członkami rodziny oraz współpracownikami w dowolnej chwili i miejscu. Można śmiało powiedzieć, że nasz współczesny świat bez telefonii mobilnej wyglądałby zupełnie inaczej.
Oddziaływanie na kulturę
Na początku XXI wieku pojawił się RAZR V3, który zrewolucjonizował wzornictwo telefonów komórkowych. Dzięki jasnym kolorom oraz smukłej konstrukcji z klapką RAZR V3 zyskał kultowy status nie tylko w świecie technologii, ale również w świecie mody.
W 2019 roku Motorola wzięła sobie do serca potrzeby konsumentów dotyczące bardziej niezawodnej łączności i szybszego pobierania. Na podstawie tych obserwacji model moto z3 wraz z akcesorium 5G moto mod™ stał się pierwszym na świecie dostępnym w sprzedaży smartfonem łączącym się z siecią 5G. Od tego czasu priorytetem firmy Motorola jest upowszechnianie łączności 5G. W tym celu firma wprowadza funkcje 5G do modeli z podstawowej rodziny moto g, a duch poszukiwań i innowacyjności przejawia się także w aktualnej ofercie firmy.
Transformacja technologii
W tym roku Motorola obchodzi też 10-lecie rodziny smartfonów moto g, w której najnowsze rozwiązania mobilne są upowszechniane i dostępne dla jak najszerszego grona konsumentów. Moto g to smartfony, które w przystępnej cenie są w stanie oferować wyjątkowy design, szybkie ładowanie TurboPower™, wspomnianą już łączność 5G czy nowoczesne wyświetlacze OLED. Dzięki nim użytkownicy mogą zyskać dostęp do wielu innowacyjnych oraz dających komfort technologii – to wszystko za nieduże pieniądze.
.Podobną dynamikę wykazuje Motorola w rodzinie produktów edge. W zeszłym roku firma zapowiedziała swoje najsmuklejsze smartfony, pierwszą w branży matrycę aparatu głównego o rozdzielczości 200 MP (model edge 30 ultra) oraz przełomowe jeśli chodzi o design oraz kolorystykę smartfonów partnerstwo z firmą PANTONE™. Seria edge popularyzuje również innowacyjne podejście do jakościowego wykończenia telefonu – szeroko wykorzystując takie materiały jak wegańską skórę, która jest nie tylko piękna, ale także praktyczna.
Motorola wprowadziła w ostatnich latach swojej oferty nową generację składanych smartfonów serii razr – odległych następców wspomnianego wcześniej modelu RAZR V3. Motorola razr 40 ultra to najnowsze wcielenie legendarnej serii. Podobnie jak poprzednicy stara się być maksymalnie innowacyjna – stąd największy i najbardziej funkcjonalny na rynku zewnętrzny wyświetlacz, który pozwala użytkownikowi korzystać z aplikacji mobilnych bez otwierania urządzenia. Kompaktowa konstrukcja wyróżnia się stylem, a razr 40 ultra po złożeniu mieści się w zarówno w męskiej kieszeni, jak i w damskiej torebce. Motorola stara się też zwiększać dostępność składanych smartfonów poprzez oferowanie nie tylko flagowego razr 40 ultra, ale także bardziej przystępnego modelu razr 40.
Nowe smartfony razr umożliwiają użytkownikom wyróżnianie się dzięki ikonicznemu designowi, który łączy technologię z modą. Z przeprowadzonej w tym roku przez firmę Motorola ankiety NPS wynika, że prawie 40% konsumentów wzięłoby pod uwagę składane urządzenie jako swój następny smartfon, a 20% nabywców nowego telefonu razr poprzednio używało urządzenia innej czołowej marki smartfonów.
Kolejne 95 lat innowacji
Motorola jest dumna ze swojej historii, koncentruje się na teraźniejszości, ale też spogląda w przyszłość. Takie podejście procentuje - Motorola odnotowała wzrost na rynkach całego świata, szczególnie w przypadku rodzin produktów klasy premium i oferty dla firm. Wśród nich są usługi, rozwiązania i specjalne biznesowe wersje urządzeń - smartfon ThinkPhone by Motorola. Podstawą tych osiągnięć jest między innym współpraca z kultową marką laptopów ThinkPad należącą do Lenovo.
- Motorola rewolucjonizuje rynek, wprowadzając urządzenia klasy premium oraz zupełnie przełomowe w swojej klasie rozwiązania - mówi Sergio Buniac, prezes firmy Motorola - Zgodnie z dążeniem Lenovo do oferowania wszystkim inteligentniejszych technologii zapewniamy konsumentom coraz więcej naprawdę innowacyjnych rozwiązań. To podejście się sprawdza. Spodziewamy się dwukrotnego powiększenia naszego biznesu w ciągu kolejnych trzech lat.
Dążąc do tego celu, Motorola rozwija współpracę z Lenovo w obszarze B2B, także na nowych rynkach i odkrywa nowe sposoby umocnienia marki oraz jej relacji z konsumentami. Ponadto firma będzie wprowadzać innowacje związane z rozwojem urządzeń wspieranych sztuczną inteligencją (AI), a także zupełnie nowych formatów urządzeń (np. składanych czy rozwijanych), czy też zupełnie nowe funkcje oprogramowania czy jeszcze wydajniejszą łączność. Dzięki tej strategii Motorola jest gotowa na kolejne 95 lat innowacji.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.