Motorola świętuje swoje 95-lecie
20 października 2023 r.: Motorola świętuje swoje 95-lecie. To doskonała okazja na przypomnienie najważniejszych momentów z historii firmy, której rozwiązania wpłynęły na historię ludzkości — od łączności między Księżycem a Ziemią, po rozwój osobistej komunikacji i tworzenie produktów o statusie ikony stylu. Motorola dzieli się też przemyśleniami na temat przyszłych rozwiązań w świecie telekomunikacji.
Wpływ na społeczeństwo
Motorola jest technologicznym pionierem od 1928 roku. Do najbardziej wyróżniających się osiągnięć z poprzednich dziesięcioleci należy lądowanie Apollo 11 na Księżycu, kiedy to wykorzystano technologię radiową opracowaną przez inżynierów firmy Motorola do nawiązania łączności między Ziemią a Księżycem. To dzięki tym rozwiązaniom Neil Armstrong mógł przekazać światu swoje słynne słowa: „To mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”.
Już po kilku latach Martin Cooper, były wiceprezes i dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Motorola, nawiązał pierwsze połączenie komórkowe zapoczątkowując prawdziwą rewolucję w komunikacji. Dziś smartfony, a więc następcy pierwszej komórki Coopera, pozwalają nam wszystkim na nieograniczony kontakt ze znajomymi, członkami rodziny oraz współpracownikami w dowolnej chwili i miejscu. Można śmiało powiedzieć, że nasz współczesny świat bez telefonii mobilnej wyglądałby zupełnie inaczej.
Oddziaływanie na kulturę
Na początku XXI wieku pojawił się RAZR V3, który zrewolucjonizował wzornictwo telefonów komórkowych. Dzięki jasnym kolorom oraz smukłej konstrukcji z klapką RAZR V3 zyskał kultowy status nie tylko w świecie technologii, ale również w świecie mody.
W 2019 roku Motorola wzięła sobie do serca potrzeby konsumentów dotyczące bardziej niezawodnej łączności i szybszego pobierania. Na podstawie tych obserwacji model moto z3 wraz z akcesorium 5G moto mod™ stał się pierwszym na świecie dostępnym w sprzedaży smartfonem łączącym się z siecią 5G. Od tego czasu priorytetem firmy Motorola jest upowszechnianie łączności 5G. W tym celu firma wprowadza funkcje 5G do modeli z podstawowej rodziny moto g, a duch poszukiwań i innowacyjności przejawia się także w aktualnej ofercie firmy.
Transformacja technologii
W tym roku Motorola obchodzi też 10-lecie rodziny smartfonów moto g, w której najnowsze rozwiązania mobilne są upowszechniane i dostępne dla jak najszerszego grona konsumentów. Moto g to smartfony, które w przystępnej cenie są w stanie oferować wyjątkowy design, szybkie ładowanie TurboPower™, wspomnianą już łączność 5G czy nowoczesne wyświetlacze OLED. Dzięki nim użytkownicy mogą zyskać dostęp do wielu innowacyjnych oraz dających komfort technologii – to wszystko za nieduże pieniądze.
.Podobną dynamikę wykazuje Motorola w rodzinie produktów edge. W zeszłym roku firma zapowiedziała swoje najsmuklejsze smartfony, pierwszą w branży matrycę aparatu głównego o rozdzielczości 200 MP (model edge 30 ultra) oraz przełomowe jeśli chodzi o design oraz kolorystykę smartfonów partnerstwo z firmą PANTONE™. Seria edge popularyzuje również innowacyjne podejście do jakościowego wykończenia telefonu – szeroko wykorzystując takie materiały jak wegańską skórę, która jest nie tylko piękna, ale także praktyczna.
Motorola wprowadziła w ostatnich latach swojej oferty nową generację składanych smartfonów serii razr – odległych następców wspomnianego wcześniej modelu RAZR V3. Motorola razr 40 ultra to najnowsze wcielenie legendarnej serii. Podobnie jak poprzednicy stara się być maksymalnie innowacyjna – stąd największy i najbardziej funkcjonalny na rynku zewnętrzny wyświetlacz, który pozwala użytkownikowi korzystać z aplikacji mobilnych bez otwierania urządzenia. Kompaktowa konstrukcja wyróżnia się stylem, a razr 40 ultra po złożeniu mieści się w zarówno w męskiej kieszeni, jak i w damskiej torebce. Motorola stara się też zwiększać dostępność składanych smartfonów poprzez oferowanie nie tylko flagowego razr 40 ultra, ale także bardziej przystępnego modelu razr 40.
Nowe smartfony razr umożliwiają użytkownikom wyróżnianie się dzięki ikonicznemu designowi, który łączy technologię z modą. Z przeprowadzonej w tym roku przez firmę Motorola ankiety NPS wynika, że prawie 40% konsumentów wzięłoby pod uwagę składane urządzenie jako swój następny smartfon, a 20% nabywców nowego telefonu razr poprzednio używało urządzenia innej czołowej marki smartfonów.
Kolejne 95 lat innowacji
Motorola jest dumna ze swojej historii, koncentruje się na teraźniejszości, ale też spogląda w przyszłość. Takie podejście procentuje - Motorola odnotowała wzrost na rynkach całego świata, szczególnie w przypadku rodzin produktów klasy premium i oferty dla firm. Wśród nich są usługi, rozwiązania i specjalne biznesowe wersje urządzeń - smartfon ThinkPhone by Motorola. Podstawą tych osiągnięć jest między innym współpraca z kultową marką laptopów ThinkPad należącą do Lenovo.
- Motorola rewolucjonizuje rynek, wprowadzając urządzenia klasy premium oraz zupełnie przełomowe w swojej klasie rozwiązania - mówi Sergio Buniac, prezes firmy Motorola - Zgodnie z dążeniem Lenovo do oferowania wszystkim inteligentniejszych technologii zapewniamy konsumentom coraz więcej naprawdę innowacyjnych rozwiązań. To podejście się sprawdza. Spodziewamy się dwukrotnego powiększenia naszego biznesu w ciągu kolejnych trzech lat.
Dążąc do tego celu, Motorola rozwija współpracę z Lenovo w obszarze B2B, także na nowych rynkach i odkrywa nowe sposoby umocnienia marki oraz jej relacji z konsumentami. Ponadto firma będzie wprowadzać innowacje związane z rozwojem urządzeń wspieranych sztuczną inteligencją (AI), a także zupełnie nowych formatów urządzeń (np. składanych czy rozwijanych), czy też zupełnie nowe funkcje oprogramowania czy jeszcze wydajniejszą łączność. Dzięki tej strategii Motorola jest gotowa na kolejne 95 lat innowacji.
Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Prawo
Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.