Motorola prezentuje moto g85 5G
25 czerwca 2024 r.: Wraz z kolejną generacją składanych smartfonów z serii razr, Motorola zaprezentowała najnowszego lidera z rodziny moto g. Nowością w moto g85 5G jest ekran o zakrzywionych krawędziach, który nie tylko oferuje znakomitą szczegółowość oraz głębię kolorów wyświetlanego obrazu, ale sprawia, że smartfon zyskuje na smukłości.
Moto g85 5G został zainspirowany wzornictwem droższych urządzeń z serii edge, ale wciąż dowodzi zaangażowania firmy Motorola w demokratyzację technologii i udostępnianie najwyższej klasy rozwiązań w przystępnej cenie. Topowy model z rodziny moto g otrzymał wyświetlacz pOLED FHD+ o przekątnej 6,7” i odświeżaniu 120 Hz[1], który chroniony jest teraz szkłem Corning Gorilla Glass 5. Wyróżnia się również wysoką maksymalną jasnością sięgającą 1600 nitów – co jest rzadko spotykaną cechą wśród smartfonów z segmentu do 1500 złotych.
Wśród nowości na pokładzie moto g85 5G znalazł się przeprojektowany moduł głównego aparatu – oparty na 50 Mpx (f/1.79) matrycy LYTIA 600 firmy Sony. Pozwala on na wykonywanie ostrzejszych zdjęć przy słabym oświetleniu, co jest kolejnym ukłonem w kierunku urządzeń ze zdecydowanie wyższej półki. Dzięki stabilizacji optycznej (OIS) zdjęcia można robić również z ręki. Moduł główny jest wspierany przez ultraszerokokątną matrycę 8 Mpx służącą też do wykonywania zdjęć makro, a przedni aparat w moto g85 5G to warty uwagi sensor 32 Mpx (f/2.4).
Nowy smartfon z serii moto g napędzany jest ośmiordzeniowym procesorem Qualcomm Snapdragon 6s Gen 1 wspieranym przez 12 GB pamięci RAM (z możliwością jej rozszerzenia poprzez funkcję RAM Boost). Do dyspozycji użytkownika producent oddaje 256 GB pamięci wewnętrznej UFS 2.2, którą można rozbudować nawet o dodatkowy 1 TB wykorzystując kartę microSD[2]. Smartfon zasilany jest baterią o pojemności 5000 mAh wspierającą szybkie ładowanie TurboPower 30 W. Z wartych uwagi funkcji multimedialnych – w obudowie znalazły się głośniki stereo Dolby Atmos o dużej mocy, będące w stanie wygenerować nawet 4x silniejszy bass w stosunku do poprzedniej generacji. Smartfon wspiera również standard eSIM (fizyczna karta SIM + eSIM).
Kontynuując zapoczątkowaną w ubiegłym roku tradycję zastosowania w serii moto g tej samej klasy wykończenia co w droższej serii edge, moto g85 5G trafia na rynek w wariantach z pleckami z wegańskiej skóry. Użytkownicy mogą wybierać spośród trzech wersji kolorystycznych inspirowanych barwami Pantone: szarej (szkło akrylowe - PMMA), oliwkowej oraz fioletowej (skóra wegańska).
Moto g85 5G w Polsce: cena i dostępność
Smartfon motorola moto g85 5G (12/256 GB) w Polsce będzie dostępny już w nadchodzących dniach, w rekomendowanej cenie detalicznej 1499 zł. Można go będzie zakupić w sieciach sprzedaży: RTV EURO AGD, Media Expert, Media Markt, x-kom, Komputronik i Neonet, ale również na stronach sprzedaży eLenovo oraz Sferis. Moto g85 5G trafi także do oferty operatorów: Play, Orange i T-Mobile.
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
[1] Rzeczywista częstotliwość odświeżania może być niższa (od 60 do 120 Hz) i zmieniać się w zależności od ograniczeń związanych z aplikacjami i zawartością, a także wymagań, ustawień trybu urządzenia i innych czynników.
[2] Dostępna ilość pamięci jest mniejsza ze względu na system operacyjny, oprogramowanie i inne funkcje. Może się zmieniać wraz z aktualizacjami oprogramowania. Funkcje różnią się w zależności od rynku. Funkcja rozszerzonej pamięci operacyjnej RAM Boost wykorzystuje pamięć wewnętrzną telefonu jako wirtualną pamięć operacyjną, zmniejszając pojemność pamięci masowej, dlatego podczas korzystania z niej zmniejsza się ilość dostępnej pamięci dla użytkownika. Funkcja ta jest domyślnie włączona, ale można ją wyłączyć.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.