Mondelez przyśpiesza realizację zobowiązań z zakresu CSR
- Mondelēz International, globalny leader w branży przekąsek ogłosił raport społecznej odpowiedzialności „Snacking made right”. Firma spełnia lub przekracza zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju na rok 2019 i jest na bardzo dobrej drodze do realizacji wszystkich ambitnych celów do roku 2025.
- Do najważniejszych osiągnięć należy zaliczyć 20% wzrost ilości ziaren kakaowca do produkcji czekolady, pozyskanych w sposób odpowiedzialny, jak również fakt, iż 93% opakowań produktów Mondelez nadaje się do recyklingu; docelowo będzie ich 100%.
Mondelēz International, producent takich marek jak Milka, Oreo, belVita, Delicje, Prince Polo czy Halls, od lat realizuje odpowiedzialne społecznie inicjatywy i na każdym etapie swojej działalności dba o środowisko naturalne, lokalną społeczność i konsumentów. Firma wyznaczyła sobie bardzo konkretne, liczbowe zobowiązania w każdym z tych obszarów i rok do roku rzetelnie je raportuje.
W maju br. Mondelēz International opublikował kolejny raport "Snacking Made Right", który przedstawia znaczący postęp firmy w realizacji celów wyznaczonych do 2025 roku. Działania Mondelēz w zakresie zrównoważonej produkcji oraz racjonalnej konsumpcji przekąsek potwierdzają nieustanne dążenie firmy do wyznaczania kierunku zmian w branży przekąsek na całym świecie.
Raport "Snacking Made Right" przedstawia flagowe programy społeczne Mondelēz International i szczegółowo opisuje podejście firmy do wzmacniania edukacji żywieniowej i dostępu do pożywnych przekąsek. Kiedy cały świat zmaga się z pandemią COVID-19, Mondelez wierzy, że ten cel nabrał szczególnego znaczenia.
„Teraz, bardziej niż kiedykolwiek przedtem ważne jest przyjęcie przez firmy strategii zrównoważonego rozwoju, która realnie odpowiada na potrzeby współczesnego świata” – mówi Dirk Van de Put, prezes Mondelēz International. Misją Mondelēz International jest kształtowanie przyszłości w kategorii przekąsek, poprzez oferowanie naszym konsumentom produktów dopasowanych do ich potrzeb, dostępnych dokładnie wtedy, kiedy ich potrzebują, wyprodukowanych z poszanowaniem środowiska naturalnego. Dlatego nasze podejście do zrównoważonego rozwoju opiera się na trosce o środowisko i wywieranie pozytywnego wpływu na społeczeństwo poprzez edukację żywieniową. Jestem dumny z postępów, jakie poczyniliśmy w 2019 roku. Wierzę, że postawiliśmy sobie właściwe cele, które planujemy osiągnąć do 2025 r." – dodaje Van de Put.
Wraz z rosnącym zainteresowaniem przekąskami wśród konsumentów, Mondelēz International realizuje swój cel odpowiedzialnie, wykorzystując globalną pozycję lidera do wprowadzania istotnych, trwałych i pozytywnych zmian na całym świecie. W 2019 roku firma poczyniła znaczące postępy w kierunku stworzenia elastycznych i zrównoważonych łańcuchów dostaw surowców, zmniejszenia ich wpływu na środowisko i wprowadzenia innowacji w zakresie opakowań. Raport przedstawia najważniejsze osiągnięcia firmy w 2019 roku, którymi są:
- Surowce pozyskiwane w sposób zrównoważony:
- 63% ziaren kakaowca wykorzystanych do produkcji czekolady Mondelez pozyskuje w sposób zrównoważony, w ramach flagowego programu firmy Cocoa Life (wzrost o 20% w porównaniu do 2018 r.);
- 65% pszenicy wykorzystywanej na terenie Europy do produkcji ciastek Mondelez pozyskuje
w sposób zrównoważony w ramach programu Harmony; - Firma w 100% utrzymała poziom dostaw oleju palmowego pozyskiwanego odpowiedzialnie, tj. zgodnie z wytycznymi Okrągłego Stołu ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (RSPO - Roundtable on Sustainable Palm Oil);
- Wpływ na środowisko
- O 15% firma zredukowała emisję CO2 w całej działalności produkcyjnej;
- O 27% Mondelez zmniejszył zużycie wody na obszarach, gdzie występują jej największe niedobory;
- O 21% firma zmniejszyła całkowitą liczbę odpadów produkcyjnych;
- Innowacje w zakresie opakowań
- 93% wszystkich opakowań (zarówno plastikowych, jak i nieplastikowych) Mondelez nadaje się aktualnie do recyklingu.
Ponadto, w 2019 r. firma Mondelēz International poczyniła znaczne postępy, dostosowując swoje portfolio do współczesnych potrzeb konsumentów, zachęcając ich do bardziej świadomej konsumpcji poprzez wprowadzenie czytelnych oznaczeń na opakowaniach oraz umożliwiając wybór wielkości porcji:
- 16% przychodów netto firmy stanowią produkty oferowane w indywidualnie pakowanych, mniejszych porcjach;
- Mondelez ujednolicił także sposób oznaczenia wielkości porcji z przodu opakowania na całym świecie.
Raport "Snacking Made Right" potwierdza również postępy w realizacji ambitnych, długoterminowych celów, które obejmują:
- Rozwój programu Cocoa Life, tak aby do 2025 r. wszystkie produkty czekoladowe wykorzystywały ziarna kakaowca pozyskane w sposób zrównoważony;
- Rozwój programu Harmony, który do 2022 r. ma zapewnić, że 100% pszenicy wykorzystywanej do produkcji ciastek na terenie Europy będzie pozyskana w sposób przyjazny środowisku, z zachowaniem bioróżnorodności;
- Utrzymanie poziomu pozyskiwania oleju palmowego zgodnie z wytycznymi Okrągłego Stołu ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (RSPO - Roundtable on Sustainable Palm Oil) w 100%;
- Kontynuowanie współpracy z międzynarodowymi i lokalnymi organizacjami na rzecz rozwoju programów, których celem jest monitorowanie i zapobieganie wykorzystywaniu pracy dzieci, tak aby do 2025 r. objęły one 100% społeczności, skupionych w ramach programu Cocoa Life w Afryce Zachodniej.
- Rozwój inicjatyw na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznymi oraz zmniejszenia wpływu na środowisko naturalne:
- Wyznaczenie opartych na badaniach naukowych celów ograniczenia całkowitej emisji CO2 o 10% do 2025 r., ze szczególnym naciskiem na ochronę i odbudowę lasów.
- Wspieranie innowacji w zakresie opakowań i walka z odpadami z tworzyw sztucznych:
- Do 2025 r. 100% opakowań Mondelez ma nadawać się do recyklingu i być odpowiednio oznakowane;
- Zaangażowanie i stałe wsparcie wielostronnej współpracy w zakresie zwalczania odpadów z tworzyw sztucznych.
- Dostosowanie portfolio do współczesnych potrzeb konsumentów i zachęcanie do budowania ich świadomych nawyków żywieniowych:
- 20% przychodów netto firmy pochodzących z produktów oferowanych
w indywidualnie pakowanych porcjach do 2025 r. - 100% opakowań produktów oznaczonych etykietą Snack Mindfully na całym świecie do 2025 r.
- 20% przychodów netto firmy pochodzących z produktów oferowanych
“Konsumenci są coraz bardziej świadomi wpływu, jaki ich wybory zakupowe mają na otaczającą rzeczywistość” – mówi Christine Montenegro McGrath, wiceprezes oraz lider ds. zrównoważonego rozwoju w Mondelēz International. “Zależy nam, aby produkcja naszych przekąsek odbywała się w sposób odpowiedzialny, czyli z troską o środowisko naturalne oraz lokalne społeczności. Opublikowany dziś raport "Snacking Made Right" jest ważnym krokiem naprzód, który ukazuje postępy firmy w realizacji założonych celów”. - dodaje.
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.