#MocDobroci za #MocDobroci od Wawel
Z okazji Dnia Dobrych Uczynków, który świętujemy 19 maja, producent słodyczy – marka Wawel – przeprowadza wyjątkową akcję #MocDobroci. W ramach tej wyjątkowej akcji pamięta o osobach niosących pomoc innym i obdarowuje je słodkościami.
Wawel – zgodnie ze swoim hasłem: Czujesz się dobrze, czynisz dobrze – od lat celebruje Dzień Dobrych Uczynków. Zeszłoroczna akcja skupiała się na wsparciu ochrony zdrowia w obliczu pandemii koronawirusa. W tym roku dziękuje osobom, które bezinteresownie pomagają innym.
Dobre uczynki są wpisane w DNA naszej marki – nie tylko w słowach, ale i w działaniach. Od 13 lat prowadzimy Fundację „Wawel z Rodziną” powołaną przez firmę Wawel SA, która otacza opieką dzieci, młodzież i całe rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej – zapewnia Sylwia Warnecka, CSR Manager w firmie Wawel. Wiemy też, jak ważne jest docenienie gestów życzliwości, to sprawia, że dobro może nieść się dalej – dodaje.
I właśnie to będzie robił Wawel w akcji #MocDobroci. Śledząc doniesienia medialne i media społecznościowe, firma odszukała tych, którzy w ostatnim czasie angażowali się w szeroko rozumiane czynienie dobra. Do tych właśnie osób, które pomagają innym, marka wyśle 19 maja słodkie upominki w podziękowaniu za ich wielkie serca. Obdarowani będą mogli wskazać kolejne osoby warte docenienia, krótko opowiadając o ich dokonaniach. W ten sposób #MocDobroci pójdzie w świat, inspirując innych do działania.
Na tym jednak świętowanie się nie skończy. W Social Mediach marki Wawel wystartuje również akcja, w ramach którego będzie można podzielić się historią osób zasługujących na wyróżnienie za swoje dobre uczynki. Wybrane osoby otrzymają od producenta słodkości pyszny upominek. Konkurs jest więc szansą na docenienie tych, którzy na co dzień wspierają słabszych i podziękowanie im za ich wyjątkową postawę.
Dzień Dobrych Uczynków obchodzony jest w firmie Wawel już od kliku lat. W 2018 i 2019 roku celebrowany był z mieszkańcami Krakowa, w ramach organizowanych wspólnie z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji akcji.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.