Miovision wybiera TomTom
TomTom (TOM2) został wybrany przez Miovision, światowego lidera w dziedzinie technologii zarządzania ruchem, aby ulepszyć jego analizy sygnałów drogowych oraz rozwiązania w pojazdach. Pomoże to zmniejszyć korki i emisje, a także poprawić bezpieczeństwo na drogach.
Miovision umożliwia korzystanie z produktów takich jak Audi Traffic Light Information. Jest to pierwsza w swoim rodzaju technologia, która pomaga kierowcom określić optymalną prędkość, aby uniknąć czerwonych świateł. Dane o ruchu drogowym TomTom wzbogacą rozwiązania Miovision o informacje w czasie rzeczywistym i historyczne dane o natężeniu ruchu na skrzyżowaniach.
Wykorzystując ulepszony produkt TomTom Junction Analytics, Miovision może precyzyjnie określić liczbę pojazdów przejeżdżających przez skrzyżowanie, zidentyfikować ich kierunki jazdy i dokładnie przewidzieć czas zielonego światła. Informacje te są przekazywane kierowcom za pośrednictwem standardowych zestawów komunikatów, dając im pewność i zaufanie niezbędne do bezpiecznego zbliżania się do skrzyżowań. Działając w oparciu o w pełni zanonimizowane dane TomTom o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pochodzące z milionów pojazdów connected oraz urządzeń na całym świecie, Miovision poprawił funkcjonalność i dokładność swoich produktów.
„Ponieważ Miovision chce rozszerzyć zasięg i zakres usług, cieszymy się, że możemy współpracować z TomTom, światowym liderem w dziedzinie informacji o ruchu drogowym i analityki”, powiedział Thomas Bauer, General Manager, V2X and Connected Vehicles Strategy and Go-to-Market, Miovision. „Korzystając z najlepszych w swojej klasie aktualnych i historycznych danych o ruchu drogowym TomTom, jesteśmy w stanie znacznie skrócić czas gromadzenia danych, jednocześnie zwiększając nasz globalny zasięg. Pozwala nam to lepiej analizować trendy i dostarczać zaawansowane dane analityczne naszym klientom z sektora motoryzacyjnego, nawigacyjnego, dostaw żywności, dostaw flotowych i inteligentnych miast”.
„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy partnerem Miovision, wiodącego dostawcy technologii dla pojazdów connected i sygnalizacji świetlnej”, powiedział Ralf-Peter Schäfer, Vice President for Traffic & Travel Information, TomTom. „Łącząc nasze wiodące w branży produkty do analizy ruchu drogowego z ich inteligentnymi rozwiązaniami trafficowymi, umożliwiamy kierowcom podejmowanie bardziej świadomych decyzji, torując drogę do inteligentniejszych, bezpieczniejszych i bardziej wydajnych sieci drogowych”.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.