Współwłaściciel lubelskiego CM Luxmed inwestuje w rewolucyjny startup medyczny
Dr n. med. Andrzej Miturski, ginekolog z Lublina i udziałowiec lubelskiego Centrum Medycznego Luxmed, zajmujący się leczeniem chorób metabolicznych kobiet, dołączył do zespołu polskiego startupu Walletmed, wspierając go finansowo i merytorycznie. Misją Walletmed jest stworzenie rewolucyjnego, zamkniętego ekosystemu opieki zdrowotnej, wykorzystując podskórny implant do monitorowania i diagnozowania chorób metabolicznych.
Celem startupu jest stworzenie czegoś więcej niż nowego urządzenia. Walletmed za swój priorytet obiera wykreowanie rewolucyjnego, zamkniętego ekosystemu opieki zdrowotnej, który oferuje kompleksowe rozwiązania medyczne od A do Z. Walletmed skupia się na opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie monitorowania polimetabolicznego. Obejmuje to możliwość wczesnego wykrywania chorób, spersonalizowanej diagnostyki, usprawnionej sprzedaży leków oraz zwiększonym dostępie do wiedzy i specjalistycznej opieki medycznej.
Jednym z najbardziej przełomowych projektów Walletmed jest opracowanie podskórnego implantu, który za pomocą zaawansowanych czujników optycznych będzie zbierał i przesyłał dane medyczne do dedykowanej aplikacji. Dzięki temu pacjenci będą mieli stały dostęp do wyników badań, możliwość zamówienia leków i umówienia się na wizytę u specjalisty.
Stanowisko Chief Medical Officer w Walletmed objął dr n. med. Andrzej Miturski, ginekolog i współwłaściciel lubelskiego Centrum Medycznego Luxmed. Postanowił on wesprzeć innowacyjny projekt nie tylko finansowo, ale przede wszystkim merytorycznie. Doktor Miturski zajmuje się leczeniem metabolicznym kobiet. W codziennej pracy spotyka się ze schorzeniami, których często można uniknąć m.in dzięki profilaktyce i regularnym pomiarom glukozy.
- Nie możemy ignorować oszałamiającej liczby zgonów z powodu chorób metabolicznych i innych chorób niezakaźnych, którym można było zapobiec, gdyby zostały wcześnie zdiagnozowane - mówi Andrzej Miturski. - Walletmed tworzy przyszłość, w której wczesne wykrywanie, dokładna diagnoza i holistyczna opieka są zintegrowane ze zmienionym w pełni wydajnym systemem opieki zdrowotnej. Cały zespół jest zdeterminowany, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki rozumiemy, zapobiegamy i leczymy te choroby, aby ratować życie i poprawić globalne statystyki. Innowacyjna technologia zaproponowana przez Walletmed ma potencjał przyczynić się do oszczędności rzędu 289 miliardów dolarów rocznie w globalnym systemie opieki zdrowotnej, jednocześnie ratując życie 15 milionów osób rocznie. Razem możemy wprowadzić naprawdę pozytywne zmiany w opiece zdrowotnej - dodaje Andrzej Miturski.
Działania Walletmed spotykają się już z ogromnym zainteresowaniem ze strony inwestorów, aniołów biznesu oraz środowisk akademickich. Aby zrealizować swoją ambitną wizję, firma pozyskuje fundusze na rozwój oprogramowania zdolnego do diagnozowania chorób metabolicznych, uwzględniającego czynniki metaboliczne, środowiskowe i genetyczne. Współpraca dr n. med. Andrzeja Miturskiego z Walletmed jest kolejnym krokiem w stronę rewolucji w dziedzinie opieki zdrowotnej i podkreśla znaczenie zaangażowania specjalistów w dążeniu do wyższych standardów medycyny i profilaktyki.
O Walletmed
Walletmed to pionierski startup biotechnologiczny tworzony przez zespół ekspertów, którzy połączyli swoje pasje, wiedzę i doświadczenie, aby przyczynić się do przełomowych rozwiązań w opiece zdrowotnej. Głównym celem jest przekształcenie opieki zdrowotnej dzięki wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań do monitorowania wielu metabolizmów i budowanie samowystarczalnego, zapętlonego, kompleksowego ekosystemu medycznego. Wykorzystując zaawansowane technologie, takie jak spektrometria Ramana, sztuczna inteligencja i NFC, Walletmed dostarczy pacjentom i lekarzom w czasie rzeczywistym narzędzia pozwalające na kompleksową i spersonalizowaną opiekę medyczną. Definiując na nowo sposób rozumienia i zarządzania zdrowiem, Walletmed zmieni system i umożliwi ludziom zapobieganie chorobom oraz ratowanie i poprawę jakości życia ludzi na całym świecie.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.