Komunikaty PR

Włoska firma farmaceutyczna Fidia Farmaceutici weszła na rynek polski

2023-02-10  |  13:00
Biuro prasowe

Fidia Farmaceutici, włoska firma farmaceutyczna – światowy lider w badaniach, rozwoju i wiodący producent innowacyjnych produktów w okulistyce opartych na bazie naturalnego kwasu hialuronowego – weszła do Polski przejmując polski oddział amerykańskiej firmy Unipharm. To kolejny krok umacniania pozycji firmy na rynku europejskim.

Włoska firma farmaceutyczna Fidia Farmaceutici ogłosiła swoje wejście na polski rynek i utworzenie polskiego oddziału Fidia Pharma Polska. To uznany na świecie lider w opracowywaniu zróżnicowanych rozwiązań terapeutycznych na powszechnie występujące choroby mające istotny wpływ społeczny i ekonomiczny, zaburzenia związane z wiekiem i inne problemy zdrowotne.

Na przestrzeni lat, Fidia Farmeceutici zdobyła pozycję lidera w dziedzinie leczenia ran oraz terapii iniekcyjnej wewnątrzstawowej (wiskosuplementacji) w leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawów, a obecnie koncentruje się również na okulistyce, medycynie estetycznej i regeneracyjnej. W miarę jak wydłuża się średnia długość życia i wzrasta liczba przewlekłych, niekiedy ograniczających sprawność chorób, zapewnienie skutecznych i zróżnicowanych rozwiązań zarówno dla lekarzy jak i pacjentów, ma kluczowe znaczenie. Dlatego też Fidia opracowuje innowacyjne leki, urządzenia medyczne i produkty ochrony zdrowia oparte głównie na kwasie hialuronowym (HA) i jego pochodnych, zgodnie ze swoją misją, aby tworzyć rozwiązania poprawiające jakość życia ludzi.

Od ponad 75 lat, Fidia sukcesywnie rozszerza swoją obecność poprzez budowanie sieci oddziałów oraz współpracę z partnerami handlowymi i dystrybutorami w sektorze farmaceutycznym i biomedycznym. Obecnie działa na ponad 100 rynkach na całym świecie, mając w swoim portfolio szeroką gamę produktów, w większości opartych na naturalnym kwasie hialuronowym. Ma również ponad 1100 patentów obejmujących kwas hialuronowy o różnej masie cząsteczkowej, procesy przemysłowe, receptury farmaceutyczne. Niedawno włoska spółka utworzyła polską filię Fidia Pharma Polska przejmując część produktów do pielęgnacji oczu oraz suplement diety na bazie witaminy D wraz z polskim oddziałem firmy farmaceutycznej z siedzibą w USA Unipharm, specjalizującej się w opracowywaniu i wprowadzaniu na rynek leków bez recepty (OTC) oraz produktów żywieniowych.

Fidia jest włoskim liderem w dziedzinie okulistyki, a jej portfolio w tym obszarze terapeutycznym obejmuje produkty mające zastosowanie w leczeniu takich schorzeń oka jak – suchość oka, astenopia akomodacyjna, infekcje i stany zapalne oka, obrzęk rogówki, zaburzenia szklistości, zwyrodnienia plamki żółtej, retinopatia cukrzycowa, jaskra czy stożek rogówki.

 - Wejście na polski rynek to kolejny ważny krok w umacnianiu naszej pozycji na rynku europejskim. - mówi Carlo Pizzocaro, prezes zarządu Fidia Farmaceutici. - Cieszymy się, że możemy zainwestować w kraju o tak dużym potencjale, wysokim tempie rozwoju i stale rosnącej gospodarce. Jesteśmy przekonani, że nasza obecność w Polsce przyczyni się do poprawy dostępu do innowacyjnych terapii leczniczych zarówno dla lekarzy jak i pacjentów. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli zaoferować inne rozwiązania terapeutyczne.

Fidia Farmaceutici nieustannie angażuje się w badania i rozwój nowych możliwości terapeutycznych, aby dostarczać coraz bardziej innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony zdrowia. Obecnie firma pracuje nad przełomowym lekiem na raka in situ (CIS, zwanym inaczej rakiem nieinwazyjnym, przedinwazyjnym, umiejscowionym) pęcherza moczowego oraz złośliwego międzybłoniaka, któremu amerykańska Food and Drug Administration (FDA) przyznała status leku sierocego. Obecnie trwa trzecia faza badań klinicznych pod kątem raka in situ w ośrodkach doskonałości, w tym w wybranych placówkach w Polsce.

Fidia rozwija również terapię opartą na nowej kolagenazie z bakterii Vibrio alginolyticus, której również FDA przyznało status sierocy, do zastosowania w leczeniu przykurczu Dupuytrena i bada jej zastosowanie również w innych chorobach fibro-proliferacyjnych, takich jak choroba Peyroniego.

 

***

Fidia Farmaceutici

Włoska firma farmaceutyczna, prowadząca działalność badawczo-rozwojową, produkcyjną, marketingową i handlową oraz posiadająca bogate portfolio produktów opartych głównie na kwasie hialuronowym (HA) w dziedzinie pielęgnacji stawów, pielęgnacji skóry, pielęgnacji oczu, pielęgnacji estetycznej i pielęgnacji regeneracyjnej. Prawie 60 lat badań i rozwoju sprawiło, że Fidia stała się liderem w produkcji naturalnego i funkcjonalnego HA, o różnych zakresach masy cząsteczkowej (+1,100 patentów). Działalność produkcyjna - zlokalizowana we Włoszech - jest kontrolowana i autoryzowana przez główne międzynarodowe instytucje zdrowotne, w tym amerykańską i koreańską FDA, brazylijską ANVISA i G-MED Notified Body, oraz spełnia najsurowsze międzynarodowe regulacje i standardy bezpieczeństwa. Fidia rozszerza swój globalny zasięg poprzez lokalnych partnerów w ponad 100 krajach na całym świecie, jak również poprzez spółki zależne w USA, Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Francji, Rosji, Czechach, Słowacji, Rumunii, Polsce, Egipcie i na Bliskim Wschodzie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski Biuro prasowe
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Medycyna Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Medycyna Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.