Włoska firma farmaceutyczna Fidia Farmaceutici weszła na rynek polski
Fidia Farmaceutici, włoska firma farmaceutyczna – światowy lider w badaniach, rozwoju i wiodący producent innowacyjnych produktów w okulistyce opartych na bazie naturalnego kwasu hialuronowego – weszła do Polski przejmując polski oddział amerykańskiej firmy Unipharm. To kolejny krok umacniania pozycji firmy na rynku europejskim.
Włoska firma farmaceutyczna Fidia Farmaceutici ogłosiła swoje wejście na polski rynek i utworzenie polskiego oddziału Fidia Pharma Polska. To uznany na świecie lider w opracowywaniu zróżnicowanych rozwiązań terapeutycznych na powszechnie występujące choroby mające istotny wpływ społeczny i ekonomiczny, zaburzenia związane z wiekiem i inne problemy zdrowotne.
Na przestrzeni lat, Fidia Farmeceutici zdobyła pozycję lidera w dziedzinie leczenia ran oraz terapii iniekcyjnej wewnątrzstawowej (wiskosuplementacji) w leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawów, a obecnie koncentruje się również na okulistyce, medycynie estetycznej i regeneracyjnej. W miarę jak wydłuża się średnia długość życia i wzrasta liczba przewlekłych, niekiedy ograniczających sprawność chorób, zapewnienie skutecznych i zróżnicowanych rozwiązań zarówno dla lekarzy jak i pacjentów, ma kluczowe znaczenie. Dlatego też Fidia opracowuje innowacyjne leki, urządzenia medyczne i produkty ochrony zdrowia oparte głównie na kwasie hialuronowym (HA) i jego pochodnych, zgodnie ze swoją misją, aby tworzyć rozwiązania poprawiające jakość życia ludzi.
Od ponad 75 lat, Fidia sukcesywnie rozszerza swoją obecność poprzez budowanie sieci oddziałów oraz współpracę z partnerami handlowymi i dystrybutorami w sektorze farmaceutycznym i biomedycznym. Obecnie działa na ponad 100 rynkach na całym świecie, mając w swoim portfolio szeroką gamę produktów, w większości opartych na naturalnym kwasie hialuronowym. Ma również ponad 1100 patentów obejmujących kwas hialuronowy o różnej masie cząsteczkowej, procesy przemysłowe, receptury farmaceutyczne. Niedawno włoska spółka utworzyła polską filię Fidia Pharma Polska przejmując część produktów do pielęgnacji oczu oraz suplement diety na bazie witaminy D wraz z polskim oddziałem firmy farmaceutycznej z siedzibą w USA Unipharm, specjalizującej się w opracowywaniu i wprowadzaniu na rynek leków bez recepty (OTC) oraz produktów żywieniowych.
Fidia jest włoskim liderem w dziedzinie okulistyki, a jej portfolio w tym obszarze terapeutycznym obejmuje produkty mające zastosowanie w leczeniu takich schorzeń oka jak – suchość oka, astenopia akomodacyjna, infekcje i stany zapalne oka, obrzęk rogówki, zaburzenia szklistości, zwyrodnienia plamki żółtej, retinopatia cukrzycowa, jaskra czy stożek rogówki.
- Wejście na polski rynek to kolejny ważny krok w umacnianiu naszej pozycji na rynku europejskim. - mówi Carlo Pizzocaro, prezes zarządu Fidia Farmaceutici. - Cieszymy się, że możemy zainwestować w kraju o tak dużym potencjale, wysokim tempie rozwoju i stale rosnącej gospodarce. Jesteśmy przekonani, że nasza obecność w Polsce przyczyni się do poprawy dostępu do innowacyjnych terapii leczniczych zarówno dla lekarzy jak i pacjentów. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli zaoferować inne rozwiązania terapeutyczne.
Fidia Farmaceutici nieustannie angażuje się w badania i rozwój nowych możliwości terapeutycznych, aby dostarczać coraz bardziej innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony zdrowia. Obecnie firma pracuje nad przełomowym lekiem na raka in situ (CIS, zwanym inaczej rakiem nieinwazyjnym, przedinwazyjnym, umiejscowionym) pęcherza moczowego oraz złośliwego międzybłoniaka, któremu amerykańska Food and Drug Administration (FDA) przyznała status leku sierocego. Obecnie trwa trzecia faza badań klinicznych pod kątem raka in situ w ośrodkach doskonałości, w tym w wybranych placówkach w Polsce.
Fidia rozwija również terapię opartą na nowej kolagenazie z bakterii Vibrio alginolyticus, której również FDA przyznało status sierocy, do zastosowania w leczeniu przykurczu Dupuytrena i bada jej zastosowanie również w innych chorobach fibro-proliferacyjnych, takich jak choroba Peyroniego.
***
Fidia Farmaceutici
Włoska firma farmaceutyczna, prowadząca działalność badawczo-rozwojową, produkcyjną, marketingową i handlową oraz posiadająca bogate portfolio produktów opartych głównie na kwasie hialuronowym (HA) w dziedzinie pielęgnacji stawów, pielęgnacji skóry, pielęgnacji oczu, pielęgnacji estetycznej i pielęgnacji regeneracyjnej. Prawie 60 lat badań i rozwoju sprawiło, że Fidia stała się liderem w produkcji naturalnego i funkcjonalnego HA, o różnych zakresach masy cząsteczkowej (+1,100 patentów). Działalność produkcyjna - zlokalizowana we Włoszech - jest kontrolowana i autoryzowana przez główne międzynarodowe instytucje zdrowotne, w tym amerykańską i koreańską FDA, brazylijską ANVISA i G-MED Notified Body, oraz spełnia najsurowsze międzynarodowe regulacje i standardy bezpieczeństwa. Fidia rozszerza swój globalny zasięg poprzez lokalnych partnerów w ponad 100 krajach na całym świecie, jak również poprzez spółki zależne w USA, Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Francji, Rosji, Czechach, Słowacji, Rumunii, Polsce, Egipcie i na Bliskim Wschodzie.

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Obowiązki w zakresie zrównoważonego rozwoju staną się mniej uciążliwe. Będą dotyczyć tylko największych firm
Na pierwszy ogień deregulacji w Unii Europejskiej poszły przepisy dotyczące sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju. Obowiązki w tym zakresie będą, zgodnie z planem KE, się koncentrowały na największych podmiotach, co stanowi duże ułatwienie dla średnich podmiotów i małych firm w łańcuchach dostaw, ale też może zmienić proces dochodzenia do neutralności klimatycznej w UE. Raportowanie wpływu na środowisko rzeczywiście wiąże się z dużym wysiłkiem i kosztami, czego firmy się obawiają, ale z drugiej strony coraz więcej podmiotów widzi w tym cenne narzędzie do analizy i dodatkową wartość.
Telekomunikacja
Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona

44 proc. Polaków w 2023 roku posiadało przynajmniej podstawowe kompetencje cyfrowe przy średniej unijnej na poziomie 56 proc. – wynika z danych Eurostatu. Dla grupy osób powyżej 55. roku życia odsetek ten wynosi kilkanaście procent. T-Mobile – w ramach projektu „Sieć Pokoleń” – burzy cyfrowe bariery oraz pokazuje, jakie możliwości daje technologia. W tym prowadzi cykl warsztatów stacjonarnych oraz udostępnia kurs online z podstaw obsługi smartfona.
Transport
W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji

Mercedes-Benz wprowadza na rynek nowy model CLA. Określany jest jako najbardziej inteligentny samochód wyprodukowany kiedykolwiek w fabrykach koncernu dzięki nowemu systemowi operacyjnemu. To też pierwszy model z całkiem nowej rodziny samochodów dostępnych zarówno z napędem elektrycznym, jak i zaawansowanym technicznie napędem hybrydowym. Jako pierwszy na rynku zadebiutował całkowicie elektryczny CLA. To krok w kierunku dalszej dekarbonizacji produkcji. Do 2039 roku firma chce osiągnąć neutralność pod względem emisji CO2.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.