Komunikaty PR

Transport szczepionek na koronawirusa – temperatura kluczowa dla bezpieczeństwa

2020-12-21  |  13:20
Biuro prasowe

 

  • Transport głęboko mrożonych szczepionek na koronawirusa to dla logistyki jedno z najbardziej złożonych zadań w historii.
  • Według IATA 25% transportowanych szczepionek po dotarciu na miejsce ulega degradacji z powodu nieprawidłowo przeprowadzonej wysyłki.
  • Zapewnienie odpowiedniego poziomy temperatury podczas transportu szczepionek decyduje o ich jakości i bezpieczeństwie.

W najbliższych miesiącach w wielu krajach ma  rozpocząć się akcja szczepień na koronawirusa, będąca kluczowym krokiem do zatrzymania pandemii. Szybkie i bezpieczne dostarczenie głęboko mrożonych szczepionek to jedno z największych logistycznych wyzwań oraz złożone zadanie wymagające globalnej mobilizacji. Branża logistyczna i transportowa muszą się do niego dobrze przygotować – operacja wymaga przystosowania magazynów, pozyskania specjalnych kontenerów oraz zorganizowania połączeń lotniczych, mając jednocześnie na uwadze specyficzne wymagania temperaturowe szczepionek. Transport tak wrażliwego i wartościowego towaru – zarówno międzykrajowy jak i wewnątrzkrajowy – musi być wpierany technologią na najwyższym poziomie oraz zostać dokładnie przemyślany, nie pozostawiając miejsca na błędy i wątpliwości.

Warunki transportu nowej szczepionki

Według danych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) 25% transportowanych szczepionek po dotarciu na miejsce ulega degradacji z powodu nieprawidłowo przeprowadzonej wysyłki, a 30% niewykorzystywanych farmaceutyków jest wyrzucanych z powodu problemów logistycznych. Transport szczepionki na koronawirusa wiąże się z dodatkowymi trudnościami – nowa, głęboko mrożona szczepionka wymaga temperatury do -80°C. Ponadto wysyłka farmaceutyków jeszcze nigdy nie musiała zostać przeprowadzona na tak szeroką skalę, w tak krótkim czasie.

Producenci szczepionki informują o opracowaniu specjalnych transporterów, które będą w stanie zapewnić odpowiednie warunki przechowywania przy wykorzystaniu suchego lodu. Transporter utrzymać ma temperaturę przez 10 dni bez jego otwierania. Po otwarciu w punkcie szczepień będzie mógł spełnić funkcję czasowego przechowywania przez okres do 30 dni, przy konieczności uzupełniania suchego lodu co pięć dni. Producenci zaznaczają także, że po rozmrożeniu szczepionkę na koronawirusa można przechowywać do pięciu dni w lodówce w temp. 2-8°C – tak jak ma to miejsce w przypadku większości szczepionek.

Temperatura kluczowa dla bezpieczeństwa

Zapewnienie wymaganych warunków temperaturowych jest kluczowe dla zachowania jakości i bezpieczeństwa szczepionki. Ogromnym wyzwaniem jest zorganizowanie procesu dystrybucji w taki sposób, by warunki te pozostały nieprzerwane – w innym wypadku szczepionka może stracić swoje właściwości. Proces transportu wymaga zapewnienia rygorystycznej kontroli temperatury na każdym z etapów łańcucha dostaw. 

Możliwość natychmiastowego reagowania na zmiany temperatury jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa transportu i przechowywania w tak wymagających warunkach, jakich potrzebują nowe szczepionki. Z pomocą przychodzi automatyzacja i technologie umożliwiające rejestrowanie temperatury o bardzo niskich wartościach w połączeniu z możliwością zdalnego odczytu danych w czasie rzeczywistym – mówi Jérémy Laurens, CEO firmy Blulog, dostarczającej nowoczesne rozwiązania monitoringu temperatury dla logistyki.

Monitoring może pomóc w szybkiej weryfikacji jakości i stanu szczepionki, w odpowiednim czasie wykrywając wahania temperatury i umożliwiając podjęcie działań naprawczych. Stała kontrola warunków i szczegółowe dane na temat transportu są także sposobem na udowodnienie, że temperatura rzeczywiście była bezpieczna.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski Biuro prasowe
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Medycyna Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Medycyna Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.