Komunikaty PR

Transport szczepionek na koronawirusa – temperatura kluczowa dla bezpieczeństwa

2020-12-21  |  13:20
Biuro prasowe

 

  • Transport głęboko mrożonych szczepionek na koronawirusa to dla logistyki jedno z najbardziej złożonych zadań w historii.
  • Według IATA 25% transportowanych szczepionek po dotarciu na miejsce ulega degradacji z powodu nieprawidłowo przeprowadzonej wysyłki.
  • Zapewnienie odpowiedniego poziomy temperatury podczas transportu szczepionek decyduje o ich jakości i bezpieczeństwie.

W najbliższych miesiącach w wielu krajach ma  rozpocząć się akcja szczepień na koronawirusa, będąca kluczowym krokiem do zatrzymania pandemii. Szybkie i bezpieczne dostarczenie głęboko mrożonych szczepionek to jedno z największych logistycznych wyzwań oraz złożone zadanie wymagające globalnej mobilizacji. Branża logistyczna i transportowa muszą się do niego dobrze przygotować – operacja wymaga przystosowania magazynów, pozyskania specjalnych kontenerów oraz zorganizowania połączeń lotniczych, mając jednocześnie na uwadze specyficzne wymagania temperaturowe szczepionek. Transport tak wrażliwego i wartościowego towaru – zarówno międzykrajowy jak i wewnątrzkrajowy – musi być wpierany technologią na najwyższym poziomie oraz zostać dokładnie przemyślany, nie pozostawiając miejsca na błędy i wątpliwości.

Warunki transportu nowej szczepionki

Według danych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) 25% transportowanych szczepionek po dotarciu na miejsce ulega degradacji z powodu nieprawidłowo przeprowadzonej wysyłki, a 30% niewykorzystywanych farmaceutyków jest wyrzucanych z powodu problemów logistycznych. Transport szczepionki na koronawirusa wiąże się z dodatkowymi trudnościami – nowa, głęboko mrożona szczepionka wymaga temperatury do -80°C. Ponadto wysyłka farmaceutyków jeszcze nigdy nie musiała zostać przeprowadzona na tak szeroką skalę, w tak krótkim czasie.

Producenci szczepionki informują o opracowaniu specjalnych transporterów, które będą w stanie zapewnić odpowiednie warunki przechowywania przy wykorzystaniu suchego lodu. Transporter utrzymać ma temperaturę przez 10 dni bez jego otwierania. Po otwarciu w punkcie szczepień będzie mógł spełnić funkcję czasowego przechowywania przez okres do 30 dni, przy konieczności uzupełniania suchego lodu co pięć dni. Producenci zaznaczają także, że po rozmrożeniu szczepionkę na koronawirusa można przechowywać do pięciu dni w lodówce w temp. 2-8°C – tak jak ma to miejsce w przypadku większości szczepionek.

Temperatura kluczowa dla bezpieczeństwa

Zapewnienie wymaganych warunków temperaturowych jest kluczowe dla zachowania jakości i bezpieczeństwa szczepionki. Ogromnym wyzwaniem jest zorganizowanie procesu dystrybucji w taki sposób, by warunki te pozostały nieprzerwane – w innym wypadku szczepionka może stracić swoje właściwości. Proces transportu wymaga zapewnienia rygorystycznej kontroli temperatury na każdym z etapów łańcucha dostaw. 

Możliwość natychmiastowego reagowania na zmiany temperatury jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa transportu i przechowywania w tak wymagających warunkach, jakich potrzebują nowe szczepionki. Z pomocą przychodzi automatyzacja i technologie umożliwiające rejestrowanie temperatury o bardzo niskich wartościach w połączeniu z możliwością zdalnego odczytu danych w czasie rzeczywistym – mówi Jérémy Laurens, CEO firmy Blulog, dostarczającej nowoczesne rozwiązania monitoringu temperatury dla logistyki.

Monitoring może pomóc w szybkiej weryfikacji jakości i stanu szczepionki, w odpowiednim czasie wykrywając wahania temperatury i umożliwiając podjęcie działań naprawczych. Stała kontrola warunków i szczegółowe dane na temat transportu są także sposobem na udowodnienie, że temperatura rzeczywiście była bezpieczna.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Plan na „nie takie rzadkie” choroby rzadkie Biuro prasowe
2021-03-02 | 09:25

Plan na „nie takie rzadkie” choroby rzadkie

Szacuje się, że na choroby rzadkie cierpi ponad 300 milionów ludzi na całym świecie, z czego w Polsce z chorobą rzadką żyje około 3 milionów osób. Wszystkie te choroby
Medycyna Jak chronić się przed syndromem „długiego COVID-u”?
2021-03-02 | 01:00

Jak chronić się przed syndromem „długiego COVID-u”?

Coraz częściej, w kontekście choroby COVID-19, mówi się o tzw. syndromie „długiego COVID-u” i jego powikłaniach. Obserwuje się wiele przypadków zaburzeń w
Medycyna Poly prezentuje bezprzewodowy telefon z technologią antybakteryjną
2021-02-17 | 10:00

Poly prezentuje bezprzewodowy telefon z technologią antybakteryjną

Poly (NYSE: PLT) wprowadziło do swojej oferty Poly Rove DECT IP – pierwszy na rynku telefon bezprzewodowy, który jest pokryty powłoką antybakteryjną firmy Microban, światowego

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Internet

Blisko 330 warszawskich skrzyżowań automatycznie wykrywa pieszych. Radary i inteligentne czujniki zwiększają bezpieczeństwo i płynność ruchu

W stolicy jest już ponad 330 skrzyżowań wyposażonych w detekcję ruchu pieszych, a każdego roku przybywa ich kilkadziesiąt. Przejścia wyposażone w czujniki ruchu, systemy termowizyjne oraz radary sygnalizują gotowość wejścia pieszych na pasy. Dzięki temu nie muszą czekać na zielone światło, pojawia się ono w momencie, kiedy podchodzą do przejścia. System działa też z korzyścią dla kierowców, ponieważ sygnalizacja dostosowuje się do ruchu w trybie wahadłowym, przez co nie trzeba czekać na zielone światło dla kierujących, kiedy przejście dla pieszych jest puste.

Kosmos i lotnictwo

Ekspert: Misja na Księżyc przyspieszy kolonizację Marsa. Już w 2035 roku na Czerwonej Planecie mogą wylądować pierwsi astronauci

Dzięki programowi Artemis NASA do 2024 roku na Księżycu wyląduje pierwsza kobieta i kolejny mężczyzna. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii możliwa ma być eksploracja większej powierzchni Księżyca niż kiedykolwiek wcześniej. Wiedza zdobyta podczas misji na Księżyc zostanie wykorzystana, aby wykonać kolejny gigantyczny skok – wysłanie astronautów na Marsa.  – Po misji na Księżyc będzie taki zakres technologii związanych z lotami w kosmos, zamieszkaniem czy możliwościami produkcyjnymi w kosmosie, że już w 2035–3036 roku spodziewam się pierwszych lotów na Marsa – ocenia Leszek Orzechowski, architekt Space is More.