Sztuczna inteligencja od Emplocity wspiera pracę terapeutów
Emplocity S.A., zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, podpisała umowę z Uniwersytetem SWPS na opracowanie wirtualnego asystenta dla terapeutów. Rozwiązanie ułatwi indywidualizowanie prowadzonych zadań terapeutycznych oraz komunikację z pacjentami. Umowa ma zostać zrealizowana do końca bieżącego roku.
W ramach umowy Emplocity opracuje zespół funkcjonalności, pozwalających terapeutom na automatyczne tworzenie złożonych baz wiedzy dla poszczególnych pacjentów, monitorowanie postępów terapii oraz efektywną komunikację. Dzięki temu terapeuci uzyskają dostęp do zagregowanych informacji, ułatwiających prowadzenie zindywidualizowanych zadań terapeutycznych, co powinno wpłynąć na zwiększenie skuteczności terapii.
- To nasza kolejna współpraca z Uniwersytetem SWPS. Zaufanie ze strony klienta i to przy tak ważnym projekcie jest dla nas kwestią fundamentalną. Wykorzystujemy nasze doświadczenie i wiedzę do rozwoju narzędzia, które ułatwi pracę terapeutom oraz zwiększy ich efektywność. Prowadzony wspólnie projekt jest kolejnym potwierdzeniem naszej ekspertyzy w projektowaniu i wdrażaniu specjalistycznych rozwiązań automatyzujących nawet tak złożone zagadnienia jak identyfikacja i zarządzanie ludzkimi emocjami. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity i jeden z założycieli firmy.
W ubiegłym roku Emplocity wspólnie z Laboratorium Neuronauki Emocji i Centrum Transferu Wiedzy, będącymi częścią Uniwersytetu SWPS, rozpoczęło prace nad stworzeniem innowacyjnego w światowej skali chatbota terapeutycznego, który otrzymał nazwę Fido. Opracowane narzędzie nawiązuje rozmowę i wykrywa w niej niekorzystne dla zdrowia psychicznego użytkownika wzorce myślenia, a następnie efektywnie wspiera ich zmianę na korzystniejsze, stosując do tego techniki terapii behawioralno-poznawczej.
Emplocity tworzy innowacyjne rozwiązania do automatyzacji procesów, oparte na autorskiej technologii konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Wspierany przez naukowców zespół składa się z kilkudziesięciu doświadczonych specjalistów, posiadających kompetencje z zakresu data science, głębokiego uczenia maszynowego, przetwarzania języka naturalnego oraz projektowania i rozwoju aplikacji. Emplocity przechodzi obecnie przez proces wprowadzenia akcji do obrotu na rynku NewConnect.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.