Komunikaty PR

Rynek sztucznej inteligencji w diagnostyce może rosnąć nawet o 33 proc. rocznie

2023-04-24  |  01:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Sektor opieki zdrowotnej jest pod coraz większą presją, aby przyspieszyć wdrażanie technologii medycznych, które mają zwiększyć skuteczność i jakość świadczenia usług, a jednocześnie wspomóc optymalizację kosztów. Do najważniejszych obszarów, których rozwój przyczyni się do większej cyfryzacji opieki zdrowotnej, eksperci Siemens Financial Services zaliczają między innymi wykorzystanie sztucznej inteligencji w diagnostyce. Do 2030 roku globalna wartość takich rozwiązań ma wzrastać o jedną trzecią każdego roku (33 proc. CAGR), do niemal 13,3 miliarda dolarów.

Pandemia Covid-19 pokazała jak wielkim obciążeniem dla świadczenia opieki zdrowotnej może być brak odpowiedniej technologii. Tam gdzie zaniedbano wdrażanie cyfrowych innowacji walka z koronawirusem była najtrudniejsza. Jednocześnie kraje, które postawiły na digitalizację znacznie lepiej radziły sobie w czasie pandemii. Dziś nikt nie ma wątpliwości co do tego, że konieczna jest jak najszybsza cyfrowa transformacja opieki zdrowotnej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Accenture, aż 81 proc. przedstawicieli kadry zarządzającej podmiotami z sektora twierdzi, że tempo transformacji cyfrowej w ich organizacji przyspiesza. Z kolei 93 proc. podkreśla, że wprowadza innowacje w trybie pilnym.

Rosnące wykorzystanie cyfrowych technologii

W raporcie „Financing digital transformation: healthcare” opracowanym przez Siemens Financial Services przedstawione zostały między innymi wyzwania związane z digitalizacją, przed którymi stoi obecnie sektor opieki zdrowotnej. W materiale oszacowano wielkość rynku i przewidywane tempo globalnego wzrostu dla kilku kluczowych technologii medycznych. Eksperci wskazują, że między 2022 a 2030 rokiem najbardziej zmieniać się będzie skala wykorzystania sztucznej inteligencji w diagnostyce oraz telemedycyny. Średni roczny wzrost ich wartości wyniesie odpowiednio 32,5 i 22,9 proc.   

Ostatnie lata uwydatniły wartość jaką niesie wykorzystanie nowych technologii w sektorze opieki zdrowotnej. Transformacja cyfrowa może zwiększyć dostępność i efektywność świadczeń oraz w wielu przypadkach przynieść optymalizację kosztów. Tempo i kierunek zmian wartości rynku innowacyjnych technologii medycznych w poszczególnych krajach zależeć będzie jednak od wielu czynników. Na przykład w Polsce największe znaczenie będzie miał dostęp do zewnętrznych źródeł finansowania tego typu inwestycji oraz – w długim terminie – uwzględnienie w polityce refundacyjnej innowacyjnych rozwiązań, m.in. opartych na AI czy robotyzacji. Transformacja cyfrowa nie może ograniczać się do wymiany oraz modernizacji wykorzystywanych obecnie, klasycznych technologii medycznych i infrastruktury klinicznej – konieczne są mechanizmy wspierające wdrażanie najbardziej innowacyjnych, cyfrowych rozwiązań – mówi Marek Witulski, Dyrektor branż Diagnostic Imaging i Advanced Therapies w Siemens Healthineers w Polsce.

Finansowanie smart sposobem na cyfryzację opieki zdrowotnej

Przewidywany wzrost rynku i pilna potrzeba inwestycji w technologie medyczne sprawiają, że kluczową rolę w rozwoju i cyfryzacji systemów opieki zdrowotnej na całym świecie będzie odgrywać finansowanie zewnętrzne. Odpowiednie wykorzystanie wsparcia wyspecjalizowanych podmiotów pozwala na wdrażanie nowych technologii cyfrowych bez nadmiernego obciążania budżetu. Dzięki temu możliwe jest realizowanie takich inwestycji nawet przy ograniczonych środkach własnych.

Rozwiązania z zakresu finansowania smart, jak np. Smart Building As A Service, pozwalają na modernizację istniejących technologii i wdrażanie tych najnowszych w sposób dostosowany do możliwości i oczekiwań danej placówki. W takim modelu koszty inwestycji są spłacane z oszczędności jakie przynosi dane usprawnienie. Taka forma wsparcia oferowana przez wyspecjalizowane podmioty jest równie korzystna dla nabywców – placówek medycznych jak i dostawców. Dla tych pierwszych stanowi przystępny i przyjazny dla budżetu sposób nabycia sprzętu i technologii, których potrzebują do poprawy efektywności klinicznej, optymalizacji kosztów i sprawnej administracji. Tym drugim z kolei pozwala wzmocnić konkurencyjność swojej oferty. Warto promować taką formę realizowania inwestycji, ponieważ to najbardziej optymalna droga do cyfrowej transformacji sektora opieki zdrowotnej – podkreśla Tomasz Szyszka, Kierownik Działu Sprzedaży Vendor Healthcare w Siemens Financial Services w Polsce.

 

Cały raport Siemens Financial Services „Financing digital transformation: healthcare” jest do pobrania pod adresem: https://www.siemens.com/global/en/products/financing/whitepapers/whitepaper-financing-digital-transformation-healthcare.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski Biuro prasowe
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Medycyna Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Medycyna Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.