Komunikaty PR

Rusza międzynarodowy konkurs Instytutu Matki i Dziecka dla innowatorów

2024-05-24  |  01:00
Biuro prasowe

Rusza III edycja Mother and Child Startup Challenge - międzynarodowego konkursu Instytutu Matki i Dziecka

Autorzy innowacyjnych pomysłów z całego świata po raz trzeci zmierzą się w prezentacji swoich pomysłów przed najwyższej klasy polskimi ekspertami branżowymi. Już niebawem innowatorzy zaprezentują rozwiązania mające zmieniać przyszłość opieki zdrowotnej dla kobiet i dzieci. Czy tym razem uda się wyłowić rozwiązania, które uzdrowią polski system opieki zdrowotnej i zrewolucjonizują rynek usług medycznych?

14 maja 2024 r. wystartowała III Edycja Konkursu „Mother and Child Startup Challenge” 

Mother and Child Startup Challenge to prestiżowy międzynarodowy konkurs organizowany przez polski Instytut Matki i Dziecka wraz z towarzyszącymi mu szpitalami. Łączy państwowe podmioty medyczne i sektor prywatny we wspólnym dziele zrewolucjonizowania usług medycznych. Inicjatywa ta ma za zadanie promować kreatywność oraz wspierać rozwój innowacji  z obszaru zdrowia kobiet i dzieci.

Celem inicjatywy jest nie tylko wyróżnienie najlepszych pomysłów i wsparcie twórców. Ten konkurs to również (jeśli nie przede wszystkim) szansa na znalezienie odpowiedzi na wiele problemów i wyzwań trapiących system opieki zdrowotnej. W poprzednich edycjach uczestnicy konkursu pochylali się nad kwestiami takimi jak: nadmiar informacji, braki kadrowe czy zbyt krótki czas trwania wizyt lekarskich oraz nad powszechnymi problemami zdrowotnymi, jak rak szyjki macicy czy depresja i zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży.

To niepowtarzalna okazja dla przedsiębiorców oraz innowatorów, którzy chcą zmienić oblicze medycyny. Dzięki udziałowi w konkursie będą oni mieli szansę zaprezentować stworzone przez siebie nowatorskie produkty lub procesy, które mogą zrewolucjonizować sektor opieki zdrowotnej. 

“Z satysfakcją uczestniczę w Radzie Programowej Konkursu Mother and Child Startup Challenge, który również pokazuje najlepsze cechy podmiotów działających w systemie ochrony zdrowia. Obserwuję zarówno poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, gotowość na nowe wyzwania oraz bliską współpracę

na rzecz pacjentów.” - mówi Barłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

W poprzedniej edycji 51 firm z całego świata konkurowało o możliwość wprowadzenia swoich innowacyjnych pomysłów do 6 publicznych szpitali na terenie Polski.

W trzeciej edycji konkursu „Mother and Child Startup Challenge” udział mogą wziąć wszystkie podmioty, które wnoszą innowacyjne rozwiązania do obszaru szeroko pojętej opieki zdrowotnej nad kobietami oraz dziećmi. Zgłosić można zarówno innowacje z obszaru diagnostyki, profilaktyki i leczenia chorób kobiecych oraz okresu ciąży i połogu, a także z każdej dziedziny pediatrii oraz te, które mogą usprawnić  procesy administracyjno-organizacyjne szpitali.

Uczestnicy po raz kolejny będą zaprezentują rewolucyjne pomysły i produkty przed wybitnymi autorytetami medycznymi i ekspertami z dziedziny biznesu. Dla startupów to niepowtarzalna okazja do uzyskania wsparcia finansowego, mentoringu oraz możliwości rozwoju swojej działalności. Dla większych firm - możliwość przedstawienia i przetestowania opracowanych rozwiązań w środowisku placówki medycznej. Zdaniem Bartłomieja Chmielowca, Rzecznika Praw Pacjenta, to jedna z największych wartości tej inicjatywy:  “Szczególnie cenne jest decydowanie się od razu na kolejny krok – nie tylko wybranie interesujących projektów, ale również danie wybranym szansy na wdrożenie w ramach pilotażu w wiodących ośrodkach.”

Uczestnicy powalczą nie tylko o nagrodę w postaci wdrożenia swoich innowacji w funkcjonujących szpitalach, ale też wsparcie merytoryczne i materialne. Konkurs jest też okazją do nawiązania cennych kontaktów biznesowych oraz zdobycia nowych umiejętności. To wyjątkowa szansa dla ambitnych innowatorów, pragnących uczestniczyć w transformacji rynku usług medycznych.

Wartością dodaną są powstające raporty dotyczące zgłoszonych w konkursie innowacji. Zawarte w nich informacje stanowią cenną bazę wiedzy dla personelu medycznego i innowatorów z całego świata.

Innowacje, które realnie działają

Zwycięskie rozwiązania wyłonione w poprzednich edycjach są już z powodzeniem stosowane i odmieniają oblicze opieki medycznej, nie tylko w Polsce. 

W pierwszej edycji największą uwagę przykuły dwa projekty. Pierwszym był system CarnaLife Holo, opracowany przez krakowską firmę MedApp S.A., który umożliwia specjalistom medycznym oglądanie danych diagnostycznych w formie hologramu 3D. Lekarze wyposażeni w gogle HoloLens mogą zobaczyć struktury anatomiczne, tkanki miękkie, kości i naczynia krwionośne.  Technologia ma potencjał na poziomie światowym ze względu na wykorzystanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości do operacji pediatrycznych. Rozwiązanie jest z powodzeniem stosowane w polskich szpitalach. Dr n. med. Krzysztof Bronowicki, specjalista chirurgii dziecięcej, specjalista chirurgii onkologicznej;  Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży - Instytut Matki i Dziecka w Warszawie wysoko ocenia skuteczność nowatorskiej technologii:

„W Klinice Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży przeprowadziliśmy dotychczas 11 zabiegów z wykorzystaniem technologii mieszanej rzeczywistości (AR- augmented reality) firmy MedApp. Porównanie szczegółów anatomicznych u pacjenta z obrazem holograficznym pozwoliło mi na precyzyjne preparowanie i radykalne usunięcie operowanych zmian nowotworowych. W Instytucie Matki i Dziecka do tej pory okulary mieszanej rzeczywistości były wykorzystywane do bardziej skomplikowanych przypadków medycznych. W sytuacji, w której ta technologia wpisałaby się na stałe w koszyk świadczeń NFZ chętnie korzystałbym z jej potencjału w szerszym zakresie.”

Drugim zwycięzcą I edycji została firma Infermedica, niedawno wyróżniona w światowym zestawieniu World's Best Digital Health Companies 2024 

Firma opracowała pomocne w procedurze triażu rozwiązanie pod nazwą Symptom Checker stanowiące odpowiedź na powszechny problem pacjentów “autodiagnozujących” swoje objawy w internecie.

Jak mówi dr n. med. Tomasz Maciejewski, Dyrektor Instytutu Matki i Dziecka, w którym zwycięskie rozwiązanie zostało wdrożone:

„Symptom Checker oferuje jasne i zrozumiałe wyjaśnienia dotyczące objawów, co umożliwia pacjentom bardziej świadome podjęcie decyzji dotyczących ich zdrowia.  Istotne jest w mojej ocenie udostępnianie pacjentom źródeł wiedzy na temat ich objawów zgodnych z aktualną wiedzą medyczną, aby nie bazowali jej oni na wynikach znalezionych w wyszukiwarkach internetowych. Integracja Infermedica Symptom Checker z naszą stroną internetową przebiegła naprawdę sprawnie.”

 

Główną nagrodę w II Edycji Mother and Child Startup Challenge zdobyły firmy Clebre, Calmsie, TruScreen i Laserobaria2.0_S.

Jak obiecuje Instytut Matki i Dziecka III organizator konkursu ta edycja będzie jeszcze bardziej inspirująca i pełna niespodzianek. Jakie perły zostaną tym razem wyłowione i wykorzystane dla dobra pacjentów? Okaże się już niebawem!

Szczegółowe informacje o zasadach konkursu oraz procesie zgłaszania znajdują się na stronie internetowej: 


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 11:00

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Suche włosy to częsty problem, który może wynikać z wielu przyczyn, takich jak na przykład stylizowanie na gorąco, używanie agresywnych środków chemicznych czy niedobory
Medycyna Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
2024-12-12 | 10:00

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Placówki medyczne odgrywają kluczową rolę w ochronie zdrowia, jednak ich codzienna działalność wiąże się z istotnymi wyzwaniami w zakresie utrzymania higieny
Medycyna Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
2024-12-02 | 13:40

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta

Pani Ida pierwsze niepokojące objawy zauważyła w czasie, kiedy była w ciąży. Na początku pojawiła się chrypka, a  potem stopniowo traciła głos. Leczyło ją wielu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.