Produkt LIDBREE™ został dopuszczony do obrotu w Wielkiej Brytanii
Gedeon Richter i Palette Life Sciences AB poinformowały, że otrzymały pozwolenie na dopuszczenie do obrotu w Wielkiej Brytanii produktu LIDBREE™ – innowacyjnego, opatentowanego, termożelującego preparatu do stosowania wewnątrzmacicznego, który przynosi znaczną ulgę w bólu podczas zabiegów ginekologicznych.
LIDBREE™ dopuszczono do obrotu, w oparciu o pozytywne wyniki badań klinicznych oraz badań nad unerwieniem czuciowym w obrębie narządów rozrodczych. Wykazano, że stosowanie produktu wiąże się ze znacznym zmniejszeniem bólu i dyskomfortu u kobiet poddawanych zabiegom ginekologicznym.
– Nasz zespół badawczy odkrył, że powierzchniowe receptory bólowe znajdują się w całej macicy. Pozwala to na zastosowanie miejscowego środka znieczulającego podczas wielu zabiegów ginekologicznych, które obecnie rutynowo wykonywane są bez znieczulania – np. wprowadzenie wkładki wewnątrzmacicznej, pobranie biopsji z szyjki macicy lub samej macicy. LIDBREE™ jest nowym żelem zawierającym miejscowo znieczulającą lidokainę, która po nałożeniu przylega do błony śluzowej, zapewniając doskonały efekt przeciwbólowy – mówi Gunvor Ekman-Ordeberg, profesor medycyny z Instytutu Karolinska, twórczyni programu LIDBREE™. – Obserwacja 40 lat badań prowadzonych w praktyce klinicznej, zwieńczonych opracowaniem nowej, prostej i skutecznej metody uśmierzania bólu, to ogromny przywilej, który mogę dzielić z moimi kolegami i koleżankami.
W październiku 2017 roku spółki Richter oraz Palette podpisały umowę w celu wprowadzenia do obrotu w Europie i na pozostałych wybranych rynkach preparatu LIDBREE™.
– Dopuszczenie LIDBREE™ do obrotu w Wielkiej Brytanii bardzo nas cieszy. To wspaniałe osiągnięcie wszystkich, którzy się do tego przyczynili. Pozwala nam odpowiedzieć na istotną, niezaspokojoną potrzebę medyczną w dziedzinie zdrowia kobiet. Z niecierpliwością oczekujemy na wsparcie dla wprowadzenia produktu LIDBREE™ na rynek za pośrednictwem naszego partnera, spółki Gedeon Richter oraz na dalsze rynki, takie jak Stany Zjednoczone, we współpracy z przyszłymi partnerami regionalnymi – podkreśla Helena Jansson, dyrektor zarządzająca Palette Life Sciences AB.
– Spodziewaliśmy się takiej decyzji i nie możemy się doczekać, aby wprowadzić LIDBREE™ do obrotu na wszystkich rynkach objętych naszym porozumieniem, aby poprawić jakość życia kobiet doświadczających bólu podczas zabiegów ginekologicznych – oświadczył Tibor Horváth, dyrektor handlowy Gedeon Richter Plc.
Produkt LIDBREE™
LIDBREE™ to produkt wykorzystujący nową technologię podawania lidokainy w celu złagodzenia bólu umiejscowionego w błonie śluzowej. W przeciwieństwie do innych preparatów do stosowania miejscowego unikatowe cechy LIDBREE™ sprawiają, że żel pozostaje na powierzchni błony śluzowej macicy i kanału szyjki macicy przez czas niezbędny do osiągnięcia działania przeciwbólowego. LIDBREE™ jest wskazany do znieczulenia miejscowego z powodu umiarkowanego i ostrego bólu podczas zabiegów w szyjce macicy i wewnątrzmacicznych, takich jak: zakładanie wewnątrzmacicznej antykoncepcji, histeroskopia, biopsja szyjki macicy i endometrium u kobiet od 15. roku życia.
Gedeon Richter Plc.
Gedeon Richter Plc. (www.richter.hu), z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2019 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,6 mld euro (1,7 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 3,6 mld euro (4,1 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.