Komunikaty PR

Pozytywna komunikacja w szpitalach dziecięcych zwycięża w „Wielkim głosowaniu”

2021-11-15  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )
  • Rodzice zdecydowali, że obszarem, na którym powinniśmy się skupić w szpitalach dziecięcych jest komunikacja pomiędzy personelem medycznym a małymi pacjentami oraz ich rodzicami – tak wynika z 72 proc. oddanych głosów! Projekt z nim związany zostanie sfinansowany przez markę Nurofen.
  • Pozostałe obszary – ograniczenie biurokracji przy przyjęciach na oddział i wypisach oraz rozwinięcie aplikacji pacjenta zyskały kolejno 19 i 9 proc. głosów.

3 listopada br. zakończyło się „Wielkie głosowanie”, w którym rodzice mogli wybrać inicjatywę, która zostanie następnie zrealizowana w dziecięcych placówkach medycznych. Niespełna miesiąc temu Fundacja Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali zaprezentowała raport „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali 2021”, który jest diagnozą potrzeb rodziców małych pacjentów oraz personelu medycznego w dziecięcych szpitalach w całej Polsce. Kolejnym etapem badania jest projekt „Wielkiego Głosowania” i Budżetu Rodzicielskiego. Partnerem tej inicjatywy jest marka Nurofen.

Badanie zrealizowane przez fundację K.I.D.S., oprócz analizy obecnych potrzeb w szpitalach, miało na celu zaprezentowanie kierunków zmian i projektów, które pomogą w transformacji dziecięcych placówek na lepsze. W tym celu fundacja we współpracy z marką Nurofen, zorganizowała konkurs, w którym opiekunowie mogli zagłosować na jedną z trzech inicjatyw. Na podstawie głosów wybrany został projekt Pozytywna Komunikacja, w ramach której już niedługo personel medyczny szpitali dziecięcych weźmie udział w warsztatach podnoszących ich kompetencje w tym zakresie.  

Pozytywna komunikacja to lepsza atmosfera w powrocie do zdrowia

Głównym założeniem projektu Pozytywna Komunikacja jest przede wszystkim podkreślenie, jak ważną i istotną rolę odgrywa komunikacja z pacjentami oraz ich rodzicami. To właśnie dzięki niej kształtują się doświadczenia małych pacjentów nie tylko podczas długich pobytów w szpitalach, ale również podczas rutynowych badań. Projekt dedykowany jest każdej grupie pracowników placówek ochrony zdrowia: lekarzom, pielęgniarkom, pracownikom medycznym szpitali, pracownikom ochrony zdrowia, pracownikom niemedycznym, jak i administracji. W ramach prowadzonego projektu zrealizowane zostaną dedykowane warsztaty skierowane do kadry medycznej.

– „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali” pozwoliło nam poznać obecne potrzeby rodziców oraz kadry medycznej w dziecięcych szpitalach. Jego celem było jednocześnie określenie obszarów wymagających zmian. Jesteśmy przekonani, że po ich wprowadzeniu  placówki te staną się bardziej przyjazne dla pacjentów, ich rodziców oraz rozwijające dla lekarzy i personelu. Dzięki wynikom głosowania, wspólnie z marką Nurofen zrealizujemy projekt, który poprawi komunikację lekarzy z pacjentami i ich opiekunami. Jest to absolutnie kluczowy obszar, ponieważ to od niego zależy przebieg kolejnych etapów leczenia – powiedziała Karolina Sielska Bielska, Członek Zarządu Fundacji K.I.D.S., liderka projektu Forum Rodziców.

Zawsze po stronie rodziców

Jesteśmy dumni z tego, że dzięki współpracy z fundacją K.I.D.S. mamy wkład w zmianę dziecięcych szpitali na lepsze. Obszar komunikacji odgrywa tu niezwykle ważną rolę na każdym etapie leczenia i pobytu w szpitalu małego pacjenta zarówno dla ich samych, jak i ich rodziców. Wierzymy w to, że realizując ten projekt, poprawimy ich komfort w drodze do zdrowia, a to jest właśnie wpisane w misję marki Nurofen – powiedziała Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt.

Fundacja wraz z marką Nurofen przekażą personelowi pakiety niezbędnych i wspierających narzędzi, które pozwolą wprowadzać pozytywne zmiany w codziennej komunikacji, a co najważniejsze – ułatwią kontakt z małymi pacjentami oraz ich rodzicami. Będą to m.in. specjalny przewodnik, materiały informacyjne oraz aktywne grupy wsparcia online na dedykowanym projektowi portalu. Prace nad realizacją projektu rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski Biuro prasowe
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Medycyna Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Medycyna Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.