Komunikaty PR

Polska spółka technologiczna opracowuje innowacyjny projekt wymazówki

2022-06-20  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marek Lorent-Kamiński
Sygnis SA

Żwirki i Wigury 101
02-089 Warszawa
kontakt|sygnis.pl| |kontakt|sygnis.pl
22 668 47 57
https://sygnis.pl/

W niecałe dwa miesiące Sygnis SA, polska firma zajmująca się nowymi technologiami, stworzyła inspirowany naturą projekt, który miał na celu redefinicję jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli pandemii – wymazówki. Dzięki całkowicie nowemu dizajnowi i sposobowi wytwarzania, uzyskano szybszy i tańszy sposób produkcji, a sama pałeczka wymazowa zbiera więcej materiału do badania, niż jej rynkowe odpowiedniki. Tak powstały wymazówki CRN_01 „Koliber”, nagrodzone drugim miejscem na prestiżowym, międzynarodowym konkursie wzorniczym MakeMe.

Cały świat czerpał wiedzę o rozwoju pandemii z masowo wykonywanych testów na COVID-19. W samej Polsce do marca 2022 roku przeprowadzono ich ponad 34,4 miliona. Pałeczki wymazowe były zatem artykułem pierwszej potrzeby, a uproszczenie ich produkcji – realną szansą na wsparcie służby zdrowia. W 2020 roku firma Sygnis SA, obserwując przerwane łańcuchy dostaw i braki w zaopatrzeniu, zdecydowała się stworzyć swoją propozycję pałeczki wymazowej.

Dostępne na rynku wymazówki produkowane są dwuetapowo: wtryskiwane, a następnie flokowane. Dla uzyskania odpowiednich parametrów wymazu potrzebne są konkretne rodzaje floków, a zatem również odpowiednie urządzenia do ich nanoszenia. Projekt CRN_01 charakteryzuje się natomiast szybszym i tańszym, jednoetapowym procesem produkcji – formowaniem wtryskowym.

Kształt wymazówki został zainspirowany językiem kolibra, przystosowanym do pobierania nektaru z wąskich kielichów kwiatów. Zaprojektowane rowkowania i zagłębienia pozwalają na nagarnianie i gromadzenie dużej ilości materiału wymazowego, zapewniając tym samym skuteczność testowania. Co więcej, z uwagi na brak floków, wymazówki CRN_01 “oddają” w teście laboratoryjnym więcej próbki niż ich rynkowe odpowiedniki.

Wymazówka CRN_01 „Koliber” przeszła konsultacje z diagnostami oraz doczekała się realizacji pierwszej formy wtryskowej i pierwszej serii produkcyjnej. Jak mówi autor projektu, Chief Design Officer w Sygnis SA, Maciej Głowacki: - Lata doświadczenia z projektami badawczo-rozwojowymi, zaawansowanym drukiem 3D oraz realizacjami na formy wtryskowe pozwoliły mi stworzyć projekt w duchu “rapid prototyping”. Od pomysłu do realizacji pierwszej serii wtrysków minęły niecałe dwa miesiące, z czego ponad tydzień zajął proces misternego elektrodrążenia czterogniazdowej formy.

Projekt wymazówki zdobył II miejsce na prestiżowym, międzynarodowym konkursie wzorniczym MakeMe. Tak o projekcie wypowiedział się wręczający nagrodę, dr Tomasz Rygalik:

- Pandemia w znaczącym stopniu przyczyniła się także do pogłębienia kryzysu klimatycznego. Mnóstwo jednorazowych higienicznych i medycznych sprzętów oraz artykułów trafiło na wysypiska. Projekt wymazówki w sposób bezpośredni adresuje ten problem. Te dostępne na rynku standardowo produkowane są dwuetapowo i wykonane są z dwóch grup materiałowych, nierozerwalnie ze sobą połączonych. A tu, z inspiracji naturą powstał przedmiot, składający się z jednej części, o uproszczonym jednoetapowym procesie produkcyjnym – szybszym i tańszym, który niesie tą samą bardzo ważną diagnostyczną funkcję (…).

O projekcie wymazówki CRN_01 „Koliber” pisały już ELLE Magazine, Label Magazine i Łódź Design Festival.

***

O Spółce:

Sygnis S.A. to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Grupa Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami, rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii. Trzonem firmy są interdyscyplinarne zespoły specjalistów i naukowców, a także silny dział sprzedaży dystrybuujący rozwiązania partnerów biznesowych spółki. Sygnis SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sygnis SA
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski Biuro prasowe
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Medycyna Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Medycyna Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.