Polska innowacja w suplementacji - Personalizacja kluczem do sukcesu
Informacja prasowa Warszawa, 7.10.2020
Jak suplementują się Polacy?
Raport : „Mądre suplementowanie. Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020”
Komentują eksperci – dietetyk kliniczny, Monika Królak, dr hab. inż. Adam Kuzdraliński oraz współzałożyciele Sundose – Tomasz Styk i Michał Gołkiewicz
Wzrastająca świadomość społeczna, obawy przed chorobami i nowe trendy związane ze zdrowym stylem życia powodują, że Polacy coraz chętniej sięgają po suplementy. Aż 64% respondentów, biorących udział w najnowszym badaniu* przeprowadzonym dla Sundose, w ciągu ostatnich 12 miesięcy korzystało z suplementów, z czego 65% robiło to regularnie. 92% z nich uważa zaś, że suplementacja może przynosić pozytywne skutki dla organizmu.
Według Raportu „Mądre suplementowanie. Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020”, przygotowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 64% Polaków w ciągu ostatnich 12 miesięcy stosowało suplementy diety. 31% osób biorących udział w badaniu kupuje je po konsultacji z lekarzem, 24% przy wyborze suplementów korzysta z rady rodziny lub znajomych, a aż 23% bazuje na opiniach znalezionych w Internecie. Tylko 41% ankietowanych zwraca uwagę na ich skład. Czy nasze decyzje podejmujemy mądrze, z pełną świadomością wynikających z nich skutków? Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, obalić mity i rozsądnie podchodzić do spraw związanych ze zdrowiem coraz częściej mówi się o mądrym suplementowaniu w kontekście personalizacji.
– Koncepcja medycyny spersonalizowanej to poszukiwanie różnic pomiędzy pacjentami, które spowodują, że terapia stanie się dla nich bardziej skuteczna. Koncepcja ta opiera się na założeniu, że nie ma i nigdy nie będzie dwóch dokładnie takich samych osób. Różnice w budowie DNA, stylu życia, diecie, a nawet nawyki, wszystko to ma wpływ na metabolizm. W pojęciu tym kryje się zarówno to jak reagujemy na wypicie filiżanki kawy, jak również to, czy uratuje nas lek, będący czasem ostatnią deską ratunku. Medycyna już kilkadziesiąt lat temu zwróciła się w kierunku personalizacji, dzisiaj najwyższa pora na suplementy. To jest ten moment, kiedy suplementacja diety powinna opierać się właśnie na takich rozwiązaniach, które przywrócą jej dobre imię. Każde z nich sprowadza się do jednego słowa – personalizacja. Dlatego właśnie powstał Sundose.– mówi dr hab. inż. Adam Kuzdraliński.
Suplementacja – co na to Polacy?
Z Raportu „Mądre suplementowanie. Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020” wynika, że aż 92% uczestników badania uważa, że suplementacja diety może mieć pozytywny skutek dla organizmu. 65% Polaków przyjmujących suplementy, robi to codziennie lub prawie codziennie, a tylko 5% z nich suplementuje się doraźnie, gdy stosuje
dietę. Warto przy tym zaznaczyć, że czas trwania takiej doraźnej suplementacji nie jest długi. Nieco dłuższą, bo miesięczną suplementację wykorzystuje 32% respondentów, jednak okres jej stosowania wciąż nie jest wystarczający. Suplementacja powinna stać się naszym codziennym nawykiem. Minerały i witaminy przyjmowane regularnie przynoszą najlepsze efekty. Dlaczego?
– Jesteśmy tym co wchłaniamy, a nie tym co jemy. Przetworzone, “śmieciowe” jedzenie ma niską zawartość składników odżywczych. Niemal każdej osobie potrzebna jest suplementacja. Nie istnieje jeden suplement uniwersalny dla każdego. Różni nas wiele – styl życia, rodzaj wykonywanej pracy, dieta, schorzenia. Dobór suplementów powinien być rekomendowany przez specjalistów. Także przyjmowanie ich, to nie jest kuracja na kilka tygodni. Tylko regularne zażywanie przyniesie oczekiwane przez nas efekty. – mówi Monika Królak, dietetyk kliniczny Sundose.
– Zarówno niedobór, jak i nadmiar witamin czy minerałów jest szkodliwy. Sundose postawiło na indywidualne podejście i stworzyło wywiad analogiczny do tego, z którym spotykamy się niejednokrotnie podczas wizyty lekarskiej. Pozwala nam to na skomponowanie dopasowanego do nas suplementu. Wyniki Raportu „Mądre suplementowanie. Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020” potwierdzają taką konieczność – ocenia Michał Gołkiewicz, współzałożyciel i prezes Sundose.
50% respondentów oczekuje, że suplementy poprawią ich stan zdrowia, a niewiele mniej, bo 48% traktuje je jako sposób uzupełnienia niedoborów witamin i minerałów. 33% ankietowanych chce polepszyć nie tylko stan skóry czy paznokci, ale także ogólne samopoczucie. Aż 46% uczestników badania decyduje się przyjmować suplementy, które działają kompleksowo. Oznacza to, że zawierają one w sobie kilka substancji, które będą wspierać organizm jednocześnie w wielu kwestiach. 42% twierdzi, że jeden preparat powinien uzupełniać różne niedobory.
Część osób wykazuje jednak sceptyczne podejście w stosunku do suplementacji. 24% uczestników badania uważa, że suplementacja bez wcześniejszych badań jest nieskuteczna; 23% jest zdania, że suplementy mogą szkodzić zdrowiu, a 17% twierdzi, że suplementy dobrane samodzielnie są nieskuteczne.
Obecna sytuacja potwierdziła powszechną opinię, że powinniśmy dbać o siebie cały rok, a nie doraźnie, tylko w konkretnych momentach. Z Raportu wynika, że wśród suplementów, które mają przynieść określony efekt, najbardziej popularne są te, wspierające układ odpornościowy – stosuje je 35% ankietowanych oraz suplementy oddziałujące na konkretne organy, takie jak wątroba, jelita, a także oczy – wybiera je 27% badanych. Najczęściej przyjmowanymi przez Polaków w ciągu ostatnich 12 miesięcy suplementami były te bogate w magnez, witaminę C oraz witaminę D3.
Personalizacja kluczem do sukcesu
– W kwestii suplementów od 50 lat nic się nie zmieniło, dlatego marka Sundose tak bardzo skupiła się na personalnym podejściu, które jest kluczowym elementem mądrej suplementacji. Możemy tu mówić o suplementacji nowej generacji. Nasz zespół składa się ekspertów – dietetyków, badaczy i farmakologów. Poważnie podchodzimy do kwestii zdrowia, dlatego każde wyniki zdrowotnego wywiadu przeprowadzonego przez Sundose, dodatkowo, indywidualnie można z nami skonsultować lub dobrać skład suplementów na
podstawie wyników badania krwi – podkreśla Tomasz Styk, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Sundose.
Personalizacja w Sundose oznacza, że każda saszetka ma unikalny skład. Jest on dopasowany indywidualnie do potrzeb i celów zdrowotnych, które chcemy osiągnąć. W skład Sundose mogą wchodzić witaminy, minerały, probiotyki, kwasy omega-3, adaptogeny i antyoksydanty w zmiennych proporcjach, zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem i preferencjami. Należy pamiętać, że suplementacja powinna być procesem ciągłym i odbywać się regularnie, by wzmacniać organizm i zapobiegać chorobom.
*Raport „Mądre suplementowanie. Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020” na podstawie badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. we wrześniu 2020 na grupie 1004 Polaków w wieku 18-65 lat

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.