Perspektywy rozwoju ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy
Public Policy
Frascati 1/28d
00-492 Warszawa
jakub.karasek|publicpolicy.pl| |jakub.karasek|publicpolicy.pl
793 554 487
www.publicpolicy.pl
Polsko-niemiecka współpraca gospodarcza od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie na wielu płaszczyznach. Wśród obszarów zyskujących na znaczeniu można wymienić m.in. nowoczesne usługi biznesowe czy sektor ochrony zdrowia. Między innymi o tym 30 listopada 2021 r. dyskutować będą uczestnicy konferencji „Perspektywy rozwoju ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej na przykładzie firm z sektora ochrony zdrowia” organizowanej przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową (AHK).
Niemcy niezmiennie pozostają najważniejszym partnerem handlowym Polski. Ich udział stanowi prawie 29% w polskim eksporcie, natomiast w imporcie przekracza 21%. Polska zyskuje na znaczeniu z perspektywy Niemiec, na liście najważniejszych partnerów gospodarczych, wyprzedzając Wielką Brytanię czy Włochy, a w niektórych obszarach nawet Francję. Niemieckie firmy wskazują na szereg czynników, które sprawiają, że Polska jest atrakcyjnym miejscem lokalizowania inwestycji.
Potencjał naszego rynku oraz kapitału ludzkiego doceniły m.in. firmy z obszaru ochrony zdrowia, otwierając w Polsce centra usług wspólnych. To właśnie zagadnienia dotyczące inwestycji w kapitał zdrowia Polaków, a także rozwoju sektora nowoczesnych usług biznesowych będą głównymi tematami konferencji organizowanej przez AHK 30 listopada 2021 r. Partnerami wydarzenia są Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie, Bayer, Boehringer Ingelheim. oraz Merck.
W dyskusji udział wezmą: Markus Baltzer, prezes zarządu Bayer w Polsce, Magdalena Bystranowska, prezes zarządu Merck Business Solutions Europe, Michal Cuha, dyrektor generalny Boehringer Ingelheim w Polsce, oraz dr Lars Gutheil, dyrektor generalny AHK Polska. Spotkanie otworzy Ambasador Republiki Federalnej Niemiec w Polsce dr Arndt Freitag von Loringhoven. W trakcie wydarzenia prezentację na temat roli sektora nowoczesnych usług biznesowych w polskiej gospodarce wygłosi członek zarządu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), Paweł Panczyj.
Paneliści będą rozmawiać m.in. o kwestiach związanych z systemem ochrony zdrowia oraz zapewnieniem dostępu do bezpiecznych i skutecznych terapii dla polskich pacjentów, co jest szczególnie istotne z perspektywy wyzwań demograficznych, przed jakimi staje Polska. Innym zagadnieniem będą także inwestycje niemieckich firm farmaceutycznych w Polsce, zwłaszcza w obszarze nowoczesnych usług biznesowych. Wszystkie firmy biorące udział w konferencji posiadają w Polsce centra usług wspólnych, tworząc w ten sposób atrakcyjne miejsca pracy dla polskich specjalistów z różnych dziedzin.
Debata zostanie podzielona na 3 bloki tematyczne. W pierwszej części, pt: „Partnerstwo stabilne gospodarczo – polsko-niemiecka współpraca gospodarcza” paneliści będą omawiać m.in. czynniki wpływające na atrakcyjność Polski, jako miejsca lokalizowania inwestycji przez firmy niemieckie. W kolejnym bloku, pt. „Centra Usług Wspólnych jako element budowania ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy” motywem przewodnim będzie sektor nowoczesnych usług biznesowych i przykłady konkretnych inicjatyw w tym obszarze realizowanych przez niemieckie firmy z obszaru ochrony zdrowia. W trzeciej części, pt: „Zdrowie jako jeden z obszarów polsko-niemieckiej współpracy w obszarze innowacji”, uczestnicy dyskusji skupią się na wyzwaniach związanych z sektorem ochrony zdrowia w Polsce i perspektywach rozwoju bilateralnej współpracy w tym obszarze.
Ze względu na sytuację pandemiczną, wydarzenie odbędzie się w formule online. Początek debaty zaplanowano na godz. 14:00 we wtorek 30 listopada 2021 r.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.