Perspektywy rozwoju ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy
Public Policy
Frascati 1/28d
00-492 Warszawa
jakub.karasek|publicpolicy.pl| |jakub.karasek|publicpolicy.pl
793 554 487
www.publicpolicy.pl
Polsko-niemiecka współpraca gospodarcza od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie na wielu płaszczyznach. Wśród obszarów zyskujących na znaczeniu można wymienić m.in. nowoczesne usługi biznesowe czy sektor ochrony zdrowia. Między innymi o tym 30 listopada 2021 r. dyskutować będą uczestnicy konferencji „Perspektywy rozwoju ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej na przykładzie firm z sektora ochrony zdrowia” organizowanej przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową (AHK).
Niemcy niezmiennie pozostają najważniejszym partnerem handlowym Polski. Ich udział stanowi prawie 29% w polskim eksporcie, natomiast w imporcie przekracza 21%. Polska zyskuje na znaczeniu z perspektywy Niemiec, na liście najważniejszych partnerów gospodarczych, wyprzedzając Wielką Brytanię czy Włochy, a w niektórych obszarach nawet Francję. Niemieckie firmy wskazują na szereg czynników, które sprawiają, że Polska jest atrakcyjnym miejscem lokalizowania inwestycji.
Potencjał naszego rynku oraz kapitału ludzkiego doceniły m.in. firmy z obszaru ochrony zdrowia, otwierając w Polsce centra usług wspólnych. To właśnie zagadnienia dotyczące inwestycji w kapitał zdrowia Polaków, a także rozwoju sektora nowoczesnych usług biznesowych będą głównymi tematami konferencji organizowanej przez AHK 30 listopada 2021 r. Partnerami wydarzenia są Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie, Bayer, Boehringer Ingelheim. oraz Merck.
W dyskusji udział wezmą: Markus Baltzer, prezes zarządu Bayer w Polsce, Magdalena Bystranowska, prezes zarządu Merck Business Solutions Europe, Michal Cuha, dyrektor generalny Boehringer Ingelheim w Polsce, oraz dr Lars Gutheil, dyrektor generalny AHK Polska. Spotkanie otworzy Ambasador Republiki Federalnej Niemiec w Polsce dr Arndt Freitag von Loringhoven. W trakcie wydarzenia prezentację na temat roli sektora nowoczesnych usług biznesowych w polskiej gospodarce wygłosi członek zarządu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), Paweł Panczyj.
Paneliści będą rozmawiać m.in. o kwestiach związanych z systemem ochrony zdrowia oraz zapewnieniem dostępu do bezpiecznych i skutecznych terapii dla polskich pacjentów, co jest szczególnie istotne z perspektywy wyzwań demograficznych, przed jakimi staje Polska. Innym zagadnieniem będą także inwestycje niemieckich firm farmaceutycznych w Polsce, zwłaszcza w obszarze nowoczesnych usług biznesowych. Wszystkie firmy biorące udział w konferencji posiadają w Polsce centra usług wspólnych, tworząc w ten sposób atrakcyjne miejsca pracy dla polskich specjalistów z różnych dziedzin.
Debata zostanie podzielona na 3 bloki tematyczne. W pierwszej części, pt: „Partnerstwo stabilne gospodarczo – polsko-niemiecka współpraca gospodarcza” paneliści będą omawiać m.in. czynniki wpływające na atrakcyjność Polski, jako miejsca lokalizowania inwestycji przez firmy niemieckie. W kolejnym bloku, pt. „Centra Usług Wspólnych jako element budowania ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy” motywem przewodnim będzie sektor nowoczesnych usług biznesowych i przykłady konkretnych inicjatyw w tym obszarze realizowanych przez niemieckie firmy z obszaru ochrony zdrowia. W trzeciej części, pt: „Zdrowie jako jeden z obszarów polsko-niemieckiej współpracy w obszarze innowacji”, uczestnicy dyskusji skupią się na wyzwaniach związanych z sektorem ochrony zdrowia w Polsce i perspektywach rozwoju bilateralnej współpracy w tym obszarze.
Ze względu na sytuację pandemiczną, wydarzenie odbędzie się w formule online. Początek debaty zaplanowano na godz. 14:00 we wtorek 30 listopada 2021 r.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.