Perspektywy rozwoju ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy
Public Policy
Frascati 1/28d
00-492 Warszawa
jakub.karasek|publicpolicy.pl| |jakub.karasek|publicpolicy.pl
793 554 487
www.publicpolicy.pl
Polsko-niemiecka współpraca gospodarcza od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie na wielu płaszczyznach. Wśród obszarów zyskujących na znaczeniu można wymienić m.in. nowoczesne usługi biznesowe czy sektor ochrony zdrowia. Między innymi o tym 30 listopada 2021 r. dyskutować będą uczestnicy konferencji „Perspektywy rozwoju ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej na przykładzie firm z sektora ochrony zdrowia” organizowanej przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową (AHK).
Niemcy niezmiennie pozostają najważniejszym partnerem handlowym Polski. Ich udział stanowi prawie 29% w polskim eksporcie, natomiast w imporcie przekracza 21%. Polska zyskuje na znaczeniu z perspektywy Niemiec, na liście najważniejszych partnerów gospodarczych, wyprzedzając Wielką Brytanię czy Włochy, a w niektórych obszarach nawet Francję. Niemieckie firmy wskazują na szereg czynników, które sprawiają, że Polska jest atrakcyjnym miejscem lokalizowania inwestycji.
Potencjał naszego rynku oraz kapitału ludzkiego doceniły m.in. firmy z obszaru ochrony zdrowia, otwierając w Polsce centra usług wspólnych. To właśnie zagadnienia dotyczące inwestycji w kapitał zdrowia Polaków, a także rozwoju sektora nowoczesnych usług biznesowych będą głównymi tematami konferencji organizowanej przez AHK 30 listopada 2021 r. Partnerami wydarzenia są Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie, Bayer, Boehringer Ingelheim. oraz Merck.
W dyskusji udział wezmą: Markus Baltzer, prezes zarządu Bayer w Polsce, Magdalena Bystranowska, prezes zarządu Merck Business Solutions Europe, Michal Cuha, dyrektor generalny Boehringer Ingelheim w Polsce, oraz dr Lars Gutheil, dyrektor generalny AHK Polska. Spotkanie otworzy Ambasador Republiki Federalnej Niemiec w Polsce dr Arndt Freitag von Loringhoven. W trakcie wydarzenia prezentację na temat roli sektora nowoczesnych usług biznesowych w polskiej gospodarce wygłosi członek zarządu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), Paweł Panczyj.
Paneliści będą rozmawiać m.in. o kwestiach związanych z systemem ochrony zdrowia oraz zapewnieniem dostępu do bezpiecznych i skutecznych terapii dla polskich pacjentów, co jest szczególnie istotne z perspektywy wyzwań demograficznych, przed jakimi staje Polska. Innym zagadnieniem będą także inwestycje niemieckich firm farmaceutycznych w Polsce, zwłaszcza w obszarze nowoczesnych usług biznesowych. Wszystkie firmy biorące udział w konferencji posiadają w Polsce centra usług wspólnych, tworząc w ten sposób atrakcyjne miejsca pracy dla polskich specjalistów z różnych dziedzin.
Debata zostanie podzielona na 3 bloki tematyczne. W pierwszej części, pt: „Partnerstwo stabilne gospodarczo – polsko-niemiecka współpraca gospodarcza” paneliści będą omawiać m.in. czynniki wpływające na atrakcyjność Polski, jako miejsca lokalizowania inwestycji przez firmy niemieckie. W kolejnym bloku, pt. „Centra Usług Wspólnych jako element budowania ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy” motywem przewodnim będzie sektor nowoczesnych usług biznesowych i przykłady konkretnych inicjatyw w tym obszarze realizowanych przez niemieckie firmy z obszaru ochrony zdrowia. W trzeciej części, pt: „Zdrowie jako jeden z obszarów polsko-niemieckiej współpracy w obszarze innowacji”, uczestnicy dyskusji skupią się na wyzwaniach związanych z sektorem ochrony zdrowia w Polsce i perspektywach rozwoju bilateralnej współpracy w tym obszarze.
Ze względu na sytuację pandemiczną, wydarzenie odbędzie się w formule online. Początek debaty zaplanowano na godz. 14:00 we wtorek 30 listopada 2021 r.
Symptomy sezonowego spadku energii
DNA Medical Group poszerza dostępność zaawansowanych badań genetycznych w Polsce
Bayer Pharmaceuticals przedstawia plany wprowadzenia nowych rozwiązań medycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.