Komunikaty PR

NOWE OBLICZE FUNDACJI SPEŁNIONYCH MARZEŃ

2021-03-19  |  11:20
Biuro prasowe

W obliczu choroby nikt z nas nie powinien być obojętny. Takim przykładem jest Fundacja Spełnionych Marzeń, która od 2002 roku działa na rzecz dzieci i młodzieży chorej na nowotwory. Pod koniec 2020 roku fundacja z wielkim żalem pożegnała jej założyciela Tomka Osucha. Chcąc upamiętnić wspaniałego człowieka oraz twórcę fundacji od 2021 zmienia ona nazwę na „Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha”. Nastąpią również zmiany w zarządzie.

Głównym celem fundacji jest otoczenie opieką chorych dzieci oraz ich rodzin od momentu zdiagnozowania choroby poprzez cały proces leczenia, starając się dać im siłę do walki i wiarę w pokonanie choroby. W szczególności dla dzieci ma to niezwykle dobry wpływ, by uwierzyły w to, że pomimo choroby nie są sami i uda im się wyzdrowieć. Fundacja opiekuje się pięcioma dziecięcymi onkologicznymi ośrodkami w Polsce, a także dedykuje swoje wsparcie dzieciom i młodzieży ze wszystkich ośrodków onkologicznych w Polsce i zaprzyjaźnionych ośrodków zagranicznych w Słowacji, Rumuni, Turcji, oraz na Ukrainie i Litwie. Jej członkowie starają się spełniać marzenia swoich podopiecznych, organizują koncerty z gwiazdami, igrzyska sportowe oraz pokazy mody, podczas których w rolę modeli wcielają się mali pacjenci.

Od 1 marca 2021 roku, w związku ze śmiercią założyciela fundacji oraz prezesa zarządu, Tomka Osucha, fundacja zmieniła nazwę na „Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha”. Dodatkowo prezesem zarządu została Justyna Sypka, która od wielu lat wspiera fundację i wielokrotnie była partnerem organizowanych wydarzeń. Członkiem zarządu nadal zostaje Zuzanna Podkowicz, od lat pracująca dla fundacji.

Działalność fundacji nie zmienia charakteru, wciąż będzie wspierać dzieci oraz ich rodziców w walce z chorobą oraz będzie starać się spełniać ich marzenia. Jedną z corocznych imprez, którą fundacja organizuje jest onko-olimpiada dla dzieci po przebytej chorobie, których celem jest przełamywanie stereotypów wobec chorób onkologicznych i budowanie pewności siebie u dzieci. Dzięki jej działalności zarówno dzieciom, jak i rodzicom jest o wiele łatwiej przejść przez chorobę, co daje im wiarę na lepsze jutro. Jest to niezwykle ważne, by wspierać ich od samego początku i dać im poczucie, że nie są sami.

 

Fundacja Spełnionych Marzeń im. Tomka Osucha – fundacja mająca status organizacji pożytku publicznego, powstała w sierpniu 2002 z inicjatywy Małgorzaty i Tomasza Osuchów. Fundacja opiekuje się dziećmi z chorobami nowotworowymi leczącymi się w dwóch specjalistycznych ośrodkach w Warszawie: w Instytucie Matki i Dziecka oraz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. M. Michałowicza. Fundacja jest członkiem Polskiej Unii Onkologii. Otrzymała liczne nagrody, m.in. nagrodę im. Św. Kamila w kategorii "organizacje najbardziej zasłużone w zakresie onkologii dziecięcej" – za miłość do bliźniego, ofiarne zaangażowanie w służbie chorym dzieciom i godną naśladowania – szlachetną postawę osób pracujących w Fundacji. Jej założyciele w 2009 roku zostali uhonorowani przez Prezydenta RP Złotymi Krzyżami Zasługi za działalność na rzecz chorych dzieci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski Biuro prasowe
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Medycyna Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”
2025-06-16 | 03:00

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Nowy raport agencji doradczej PRCN pokazuje, że Polacy są bardzo ostrożni w kwestii udostępniania danych zdrowotnych na potrzeby rozwoju sektora ochrony zdrowia i nauk
Medycyna Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.