Nowatorski przeszczep zastawki serca w Szpitalu Medicover
W Klinice Kardiochirurgii w warszawskim Szpitalu Medicover wykonano kolejny innowacyjny zabieg – wszczepienie przezcewnikowo biologicznej zastawki mitralnej. Operację przeszła pacjentka z ciężką niedomykalnością zastawki. Przyczyną tego schorzenia, które stanowi drugą najczęściej występującą wadę zastawkową wymagającą leczenia operacyjnego, są powikłania po chorobie reumatycznej lub zmiany degeneracyjne zastawki.
Szpital Medicover z powodzeniem wykonał innowacyjną operację przezcewnikowego wszczepienia biologicznej zastawki mitralnej (wykonanej w technologii AltaValve). Pacjentem była kobieta, która cierpiała na niedomykalność zastawki i skarżyła się na objawy, takie jak: duszność, kołatanie serca, uczucie zmęczenia i brak apetytu. Operację wszczepienia biologicznej zastawki dwudzielnej przeprowadził zespół Kliniki Kardiochirurgii Szpitala Medicover pod kierownictwem dra hab. n. med. Krzysztofa Wróbla, profesora Uczelni Łazarskiego.
– Nasze pierwsze doświadczenia z wszczepianą przezcewnikowo biologiczną zastawką mitralną AltaValve są pozytywne. Implant zastawki był przygotowany na podstawie tomografii komputerowej, aby idealnie dopasować go do przedsionka serca naszej Pacjentki. To dopasowanie sprawiło, że nie odnotowano przecieku okołozastawkowego i gradientu w drodze odpływu lewej komory
– mówi dr hab. n. med. Krzysztof Wróbel, Kierownik Kliniki Kardiochirurgii w Szpitalu Medicover, profesor Uczelni Łazarskiego, ekspert w zakresie małoinwazyjnego leczenia wad zastawek serca.
Operacja pozwoliła na całkowite skorygowanie ciężkiej niedomykalność zastawki mitralnej, pacjentkę poddano kontroli po 30 dniach od zabiegu, jej stan jest dobry.
Pozytywne rezultaty zastosowania przezkoniuszkowej implantacji zastawki mitralnej napływają również od zespołów kardiochirurgów ze Stanów Zjednoczonych, gdzie kilka miesięcy temu odbyły się pierwsze tego typu zabiegi. Nadzieję na dalszy rozwój wyraża również główny badacz 4C Medical Technologies, Inc. w Polsce dr hab. n. med. prof. UŁa Krzysztof Wróbel:
– Ze względu na niską inwazyjność, ale wysoką skuteczność i intuicyjność tego rozwiązania, bardzo liczymy na możliwość leczenia większej liczby pacjentów przy użyciu tej technologii
– podsumowuje Kierownik Kliniki Kardiochirurgii w Szpitalu Medicover.
W 2021 roku Klinika Kardiochirurgii Szpitala Medicover wykonała największą w swojej historii liczbę operacji – 400, a przez osiem lat działalności łącznie ponad 3000. Zabiegi obejmowały klasyczne i małoinwazyjne operacje m.in. pomostowanie tętnic wieńcowych (by-passy), operacje wymian i napraw zastawek serca, tętniaków aorty i leczenie zatorowości płucnej.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.