Medical Inventi z kolejnym zagranicznym patentem chroniącym FlexiOss®
Flagowy projekt biotechnologicznej spółki Medical Inventi otrzymał certyfikat zapewniający ochronę własności intelektualnej na japońskim rynku. Ochrona patentowa ma na celu zabezpieczenie sposobu wytwarzania i przez to samego produktu w Japonii i będzie obowiązywała do 2039 roku. Spółka jest obecnie na etapie podpisywania umów dystrybucyjnych na kluczowych dla FlexiOss® globalnych rynkach.
- Jesteśmy niezwykle zadowoleni z otrzymania ochrony patentowej na kolejnym tak dużym i kluczowym dla Azji rynku. Japońska gospodarka jest niezwykle rozwinięta i stawia na nowoczesne rozwiązania, co jest istotne, gdyż chcemy, aby nasz flagowy projekt był kojarzony z innowacyjnością. Uzyskanie patentu jest dopiero pierwszym etapem. Pokładamy w azjatyckich rynkach duże nadzieje na dystrybucję FlexiOss® i jeśli pojawią się odpowiedni partnerzy biznesowi przystąpimy do takich rozmów. Komercjalizacja naszego rozwiązania oraz patenty na kolejnych rynkach to nasz priorytet - mówi Maciej Maniecki, prezes zarządu Medical Inventi.
FlexiOss® to kompozyt kościozastępczy stosowany w ortopedii i traumatologii narządu ruchu, który po wszczepieniu korzystnie integruje się z kością pacjenta wspierając proces odbudowy naturalnej tkanki kostnej. Eliminuje to konieczność powtórnej operacji w celu usunięcia implantu. Produkt prawnie chroni m.in. europejski patent Bioactive composite and process for the production of the bioactive composite, który gwarantuje aktywną ochronę na terenie Austrii, Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii, Niemiec, Francji, Anglii i Irlandii. Do grona rynków, na których FlexiOss® jest objęty ochroną patentową, 15 września bieżącego roku dołączyła Australia.
W ubiegłym miesiącu odbyła się Gala Przedsiębiorczości promująca innowacyjne projekty i rozwiązania, podczas której poznaliśmy laureatów IV edycji konkursu „Lider Innowacji”. Konkurs miał na celu wyłonić autorów najlepszych pomysłów, którzy skutecznie i kreatywnie wykorzystują unijne wsparcie. Podczas gali organizowanej przez Lubelską Agencją Wspierania Przedsiębiorczości, spółka Medical Inventi otrzymała nagrodę w kategorii Medycyna i Zdrowie.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.