Medical Inventi rozpoczyna komercjalizację FlexiOss®
Innowacyjny preparat implantacyjny, wyprodukowany przez Medical Inventi, z powodzeniem wspiera pacjentów ortopedycznych, stomatologicznych oraz weterynaryjnych. Flagowym produktem Spółki zajmującej się komercjalizacją badań naukowych w profilaktyce i ochronie zdrowia jest FlexiOss® – kompozyt kościozastępczy stosowany w ortopedii i traumatologii narządu ruchu. Aktualnie Spółka jest na etapie komercjalizacji „sztucznej kości”, a wprowadzenie tego produktu na szeroki rynek odbywa się przy pomocy środków własnych. Medical Inventi planuje pozyskanie nowego kapitału na początku 2023 r.
Spółka Medical Inventi powstała w ramach aktywnej współpracy środowiska naukowego oraz biznesu, jako inicjatywa środowiska akademickiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Celem firmy jest komercjalizacja badań naukowych wdrażanych na potrzeby profilaktyki i ochrony zdrowia ludzkiego. Najważniejszym produktem Spółki jest materiał kościozastępczy – FlexiOss® – który po wszczepieniu korzystnie integruje się z kością pacjenta wspierając proces odbudowy naturalnej tkanki kostnej.
- FlexiOss® to innowacyjny bioaktywny kompozyt kościozastępczy opracowany przez zespół prof. dr hab. Grażyny Ginalskiej i dr hab. Anny Belcarz z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Produkt powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie lekarzy ortopedów po doświadczeniach z formą sypką preparatów kościozastępczych, która nie sprawdzała się na salach operacyjnych. Dzięki wysokiej bioaktywności znacząco wpływa na proces rekonstrukcji kości - mówi Maciej Maniecki, Prezes Zarządu Medical Inventi.
- FlexiOss® daje dużą swobodę osobie operującej, pozwalając wypełnić ubytki dużych rozmiarów o nieregularnym kształcie. Dzięki swoim właściwościom produkt może ułatwić pracę lekarzom prowadzącym niejednokrotnie wielogodzinne operacje. Dodatkowo, materiał wchłania płyny, m.in. krew, osocze, roztwory leków, dzięki czemu może pełnić rolę nośnika substancji biologicznych, a zwłaszcza leków przeciwbakteryjnych. Pozwala to ograniczyć aplikację antybiotyków w okresie okołozabiegowym. Z punktu widzenia pacjenta, FlexiOss® daje możliwość prawidłowej odbudowy tkanki kostnej, małego ryzyka zakażenia i odrzutu gojenia, uniknięcia uczuleń i ognisk zapalnych - mówi prof. dr hab. Grażyna Ginalska, przewodnicząca Rady Naukowej Medical Inventi.
FlexiOss® z powodzeniem stosowany jest u pacjentów ortopedycznych, u których ubytek kostny wynosił do 7 cm. Produkt chroni prawnie m.in. europejski patent Bioactive composite and process for the production of the bioactive composite, który gwarantuje aktywną ochronę na terenie Austrii, Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii, Niemiec, Francji, Anglii i Irlandii. W czerwcu br. spółka otrzymała dopuszczenie do dystrybucji w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także na etapie pre-submission złożyła dokumentację do Agencji Żywności i Leków w USA (FDA), mającą na celu uzyskanie dopuszczenie do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.
Obok flagowego produktu Medical Inventi, którym jest kompozyt kościozastępczy FlexiOss® do zastosowań w ortopedii oraz traumatologii narządu ruchu, innymi produktami z portfolio spółki są FlexiOss®Dent – dedykowany chirurgii stomatologicznej oraz FlexiOss®Vet – weterynarii.
- Obecnie budujemy sieć dystrybucji naszych produktów. W pierwszej kolejności stawiamy na rynek ortopedyczny i ekspansję na rynki zagraniczne: CEE, MEA, Europę, USA oraz kraje arabskie. Jednocześnie realizujemy projekty badawczo-rozwojowe (badania kliniczne lub zabiegi eksperymentalne), które mają za zadanie prowadzić do poszerzenia zastosowania naszego wyrobu w nowych obszarach, takich jak np. onkologia ortopedyczna. Jesteśmy również otwarci na nowe projekty B+R, komplementarne do produktów przez nas posiadanych, które pozwalają na relatywnie szybkie zwiększenie naszego portfolio produktów - dodaje Maciej Maniecki, prezes zarządu Medical Inventi.
W czerwcu br. Medical Inventi po raz kolejny znalazła się w gronie innowacyjnych startupów medycznych w najnowszym raporcie Top Disruptors in Healthcare. W tegorocznej edycji zaprezentowane zostały 144 podmioty z sektora ochrony zdrowia.
W 2023 roku spółka rozważa pozyskanie kapitału od inwestorów na dalszy dynamiczny rozwój.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.