Jak stworzyć innowacyjny produkt?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Rynek suplementów diety jest najszybciej rozwijającym się segmentem farmaceutycznym i biotechnologicznym. Zgodnie z badaniem firmy PMR, w 2018 roku wartość tego sektora w Polsce wynosiła 5,4 mld zł. Do końca 2023 roku prognozowany jest średnioroczny wzrost jego wartości na poziomie 3-5%.
Unia Europejska zwraca szczególną uwagę na działalność tych przedsiębiorstw, która przekłada się na wyniki gospodarcze państw członkowskich. W branży biotechnologicznej innowacyjność jest kluczowym warunkiem powodzenia dla firm, które chcą odnosić sukcesy bez względu na skalę, formę prawną czy doświadczenie. Operujące na rynku suplementów diety marki charakteryzują się wysoką aktywnością w zakresie implementacji nowych produktów i procesów technologicznych, nie szczędząc nakładów na inwestycje w tym obszarze. Większość kosztów, związanych z wdrożeniem nowego preparatu, szybko się zwraca, z uwagi na relatywnie szybki i łatwy sposób wprowadzenia go do oficjalnego obrotu. Dużą liczbę wdrożeń produktowych w sektorze suplementów diety umożliwia między innymi brak barier wejścia na rynek. Nadrzędna rolę w tej procedurze pełni deklaracja składu danego suplementu, przedstawiana organom sanitarnym w drodze notyfikacji. Taka sytuacja umożliwia dynamiczny rozwój tego sektora, a liczba wdrażanych innowacji znacznie przewyższa wskaźniki w innych branżach.
Branża suplementów diety jest niezmiennie od kilku lat jedną z najszybciej rozwijających się branż na rynku. Powstaje coraz więcej podmiotów zajmujących się ich produkcją i dystrybucją. Polacy są jednym ze społeczeństw, które najchętniej korzysta z tego rodzaju wsparcia i kupuje suplementy diety. Jednak brak restrykcyjnych obostrzeń w przestrzeni prawnej otwiera możliwości działaniom, które mają zły wpływ na zaufanie do tej kategorii produktów. Na szczęście dzisiejszy konsument jest coraz bardziej świadomy i rozumie potrzebę sprawdzania składu, surowców i procesu produkcyjnego – mówi Dominika Kowalczyk, prezeska onesano, producenta naturalnych suplementów diety.
Dostęp do żywności, która jest bezpieczna oraz odpowiednia pod względem wartości odżywczych, ma kluczowe znaczenie dla jakości życia oraz zdrowia konsumentów. Ich wiedza na temat suplementów diety stale wzrasta, o czym świadczy choćby utożsamianie jakości produktów z ich wpływem na ludzki organizm.
Widać, że Polacy poszukują produktów coraz lepszych jakościowo. Ja przy każdej okazji apeluję, aby przyglądać się temu, co kupujemy. Zachęcam zatem do analizy składu produktów i kupna suplementów, które są nam faktycznie potrzebne. Wybierajmy preparaty o wysokiej jakości i sprawdzonym pochodzeniu. My szczycimy się jakością i pochodzeniem naszych surowców, dodatkowo mamy produkcję in-house, dzięki czemu z całą stanowczością możemy zagwarantować najwyższą jakość. Stworzenie bezpiecznego i innowacyjnego produktu jest możliwe, jeśli w sposób umiejętny korzysta się z posiadanego know-how, a także zaplecza infrastrukturalnego, na przykład w postaci laboratorium, w którym przeprowadzane są testy z użyciem bioreaktorów do hodowli komórkowych – dodaje Dominika Kowalczyk.
Marki, postrzegane jako odpowiedzialne i innowacyjne, umiejętnie wykorzystują zaawansowane technologie, korzystając z chromatografii gazowej, wysokosprawnej chromatografii cieczowej oraz techniki spektrofotometryczne. Wykonują analizy organoleptyczne, fizykochemiczne oraz mikrobiologiczne. Poprzez ciągły monitoring higieny instalacji, pomieszczeń produkcyjnych oraz pracowników gwarantują bezpieczne warunki dla wytwarzania nowych produktów, jednocześnie dostarczając preparaty o wysokim profilu bezpieczeństwa i najwyższej jakości.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.