Jak stworzyć innowacyjny produkt?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Rynek suplementów diety jest najszybciej rozwijającym się segmentem farmaceutycznym i biotechnologicznym. Zgodnie z badaniem firmy PMR, w 2018 roku wartość tego sektora w Polsce wynosiła 5,4 mld zł. Do końca 2023 roku prognozowany jest średnioroczny wzrost jego wartości na poziomie 3-5%.
Unia Europejska zwraca szczególną uwagę na działalność tych przedsiębiorstw, która przekłada się na wyniki gospodarcze państw członkowskich. W branży biotechnologicznej innowacyjność jest kluczowym warunkiem powodzenia dla firm, które chcą odnosić sukcesy bez względu na skalę, formę prawną czy doświadczenie. Operujące na rynku suplementów diety marki charakteryzują się wysoką aktywnością w zakresie implementacji nowych produktów i procesów technologicznych, nie szczędząc nakładów na inwestycje w tym obszarze. Większość kosztów, związanych z wdrożeniem nowego preparatu, szybko się zwraca, z uwagi na relatywnie szybki i łatwy sposób wprowadzenia go do oficjalnego obrotu. Dużą liczbę wdrożeń produktowych w sektorze suplementów diety umożliwia między innymi brak barier wejścia na rynek. Nadrzędna rolę w tej procedurze pełni deklaracja składu danego suplementu, przedstawiana organom sanitarnym w drodze notyfikacji. Taka sytuacja umożliwia dynamiczny rozwój tego sektora, a liczba wdrażanych innowacji znacznie przewyższa wskaźniki w innych branżach.
Branża suplementów diety jest niezmiennie od kilku lat jedną z najszybciej rozwijających się branż na rynku. Powstaje coraz więcej podmiotów zajmujących się ich produkcją i dystrybucją. Polacy są jednym ze społeczeństw, które najchętniej korzysta z tego rodzaju wsparcia i kupuje suplementy diety. Jednak brak restrykcyjnych obostrzeń w przestrzeni prawnej otwiera możliwości działaniom, które mają zły wpływ na zaufanie do tej kategorii produktów. Na szczęście dzisiejszy konsument jest coraz bardziej świadomy i rozumie potrzebę sprawdzania składu, surowców i procesu produkcyjnego – mówi Dominika Kowalczyk, prezeska onesano, producenta naturalnych suplementów diety.
Dostęp do żywności, która jest bezpieczna oraz odpowiednia pod względem wartości odżywczych, ma kluczowe znaczenie dla jakości życia oraz zdrowia konsumentów. Ich wiedza na temat suplementów diety stale wzrasta, o czym świadczy choćby utożsamianie jakości produktów z ich wpływem na ludzki organizm.
Widać, że Polacy poszukują produktów coraz lepszych jakościowo. Ja przy każdej okazji apeluję, aby przyglądać się temu, co kupujemy. Zachęcam zatem do analizy składu produktów i kupna suplementów, które są nam faktycznie potrzebne. Wybierajmy preparaty o wysokiej jakości i sprawdzonym pochodzeniu. My szczycimy się jakością i pochodzeniem naszych surowców, dodatkowo mamy produkcję in-house, dzięki czemu z całą stanowczością możemy zagwarantować najwyższą jakość. Stworzenie bezpiecznego i innowacyjnego produktu jest możliwe, jeśli w sposób umiejętny korzysta się z posiadanego know-how, a także zaplecza infrastrukturalnego, na przykład w postaci laboratorium, w którym przeprowadzane są testy z użyciem bioreaktorów do hodowli komórkowych – dodaje Dominika Kowalczyk.
Marki, postrzegane jako odpowiedzialne i innowacyjne, umiejętnie wykorzystują zaawansowane technologie, korzystając z chromatografii gazowej, wysokosprawnej chromatografii cieczowej oraz techniki spektrofotometryczne. Wykonują analizy organoleptyczne, fizykochemiczne oraz mikrobiologiczne. Poprzez ciągły monitoring higieny instalacji, pomieszczeń produkcyjnych oraz pracowników gwarantują bezpieczne warunki dla wytwarzania nowych produktów, jednocześnie dostarczając preparaty o wysokim profilu bezpieczeństwa i najwyższej jakości.

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.