InventionMed rozpoczyna kolejny pilotaż TutorDerm
InventionMed S.A., notowana na NewConnect, technologiczna firma z branży medycznej, rozpoczyna kolejny pilotaż innowacyjnego projektu TutorDerm w Collegium Medicum w Bydgoszczy. Jest to następna renomowana uczelnia medyczna, na której pojawi się urządzenie. W pierwszej połowie kwietnia sprzęt został wypożyczony przez Warszawski Uniwersytet Medyczny. TutorDerm to innowacyjny edukacyjny symulator medyczny wykorzystujący m.in. technologię VR.
W dniach 25-26 maja w Collegium Medicum w Bydgoszczy miał miejsce cykl pilotaży w wykorzystaniem TutorDerm. Po pozytywnym zakończeniu pilotażu istnieje możliwość kontynuacji współpracy pomiędzy InventionMed a uczelnią. Spółka wraz z zakończeniem pilotażu w Collegium Medicum nie wyklucza współpracy z następnymi ośrodkami medycznym.
- Rozpoczęliśmy pilotaż na kolejnej uczelni. Jest to dla nas bardzo ważna informacja, gdyż świadczy ona o tym, że nasze urządzenie jest doceniane przez coraz szersze grono odbiorców. Mamy nadzieje, że TutorDerm będzie zdobywał uznanie w kolejnych ośrodkach medycznych. Na ten moment jesteśmy zadowoleni z tego jak przebiegają testy naszego flagowego urządzenia oraz jaki jest odbiór przez profesjonalistów. – mówi Tomasz Kierul, prezes zarządu InventionMed.
TutorDerm jest to symulator medyczny, który został stworzony dla potrzeb edukacji z dziedziny dermatologii klinicznej i estetycznej. Produkt w swym działaniu wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości. Symulowanie działań TutorDerm dostarcza wrażenie immersji środowiska wizualnego oraz czucia, co umożliwia praktykowanie zabiegów m. in. lekarzom, kosmetologom oraz studentom.
Collegium Medicum jest uczelnią mającą swoją siedzibę w Bydgoszczy. Zatrudnia około 1440 pracowników (w tym około 860 nauczycieli akademickich). Studiuje tam ponad 5000 studentów na trzech wydziałach: Lekarskim, Farmaceutycznym oraz Nauk o Zdrowiu. Na uczelni realizowane są studia anglojęzyczne oparte o polski program studiów.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.